Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Marine traffic

Gestart door Rich, woensdag 29 juli 2015, 21:15:42

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Zijn je balikbayan dozen verscheept en wil je ze volgen?  Dan is dit best een leuke site.

http://www.marinetraffic.com/nl/ais/home/centerx:0/centery:-14/zoom:2
Rich de Nederbelg.

jamietagabundok

Dan moet je toch eerst wel de naam van de boot weten waar je dozen op zitten neem ik aan ? 

jamietagabundok

Is wel leuk,  :thumb:  de scheep met de dosen van mij eerste zending ligt in baai Manila voor anker.

De scheep met tweede zending vaart onder kust van Englese Brighton



bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op zondag  2 augustus 2015, 02:07:37
Is wel leuk,  :thumb:  de scheep met de dosen van mij eerste zending ligt in baai Manila voor anker.

De scheep met tweede zending vaart onder kust van Englese Brighton

..... :lachen: :jajaja: :jajaja: :thumb:

infas

Wel rekening mee houden dat de container soms wordt overgeladen op een ander schip.
In hong-kong of andere havens worden containers vaak verladen.
De boot met onze container met hulpgoederen ging zo na passage in een haven compleet de verkeerde richting uit, wij in paniek tot de broker duidelijkheid bracht

jamietagabundok

    O , dat is wel schrikken dan als je container de verkeerde kant op gaat ,voor je het weet staat ie terug in Antwerpen   :lachen:  op de kade.


Eeerlijk gezegd volg ik het schip niet, ik had alleen geken omdat ik wist dat het rond 1 augustus in Manila zou arriveren volgens planning, en toen voor de lol ook even geken waar dat andere schip nu was die op dezelfde dag was vertrokken

jamietagabundok

Tis wel leuk  om dat schip te volgen.  vetrokken eind juni, aankomst in Manila begin augustus.  dan zie je die boot dus eerst paar dagen liggen wachten in de baai van Manila, capaciteits  probleem in de haven denk ik ?

En verder staan alle nummers van de dozen op de website , dus kan je je doos volgen  :thumb:

Nou paar dagen later staan me dozen dan voor clearance bij costums, dag later worden ze vrijgegeven, en gaat de container naar de warehouse in Cavite.

En toen begon de grote ergernis     :negatief:     Want ik zie dus dagelijks dozen uit die container gaan en bezorgd worden, maar die container is nou 3 weken in  :smiley-philippines: maar mijn dozen staan nog steeds onder ,, waiting for shipment details,,     Ik snap dat die dingen met de boot naar Mindanao gaan,  maar waarom moet dat dan 3 weken duren   :weetikniet:


  Inmiddels is mijn volgende zending op de boot al in Singapore aangekomen , en die zijn begin september ook in Manila.     Zouden ze daar soms op wachten, zodat alles gelijk deze kant op komt ?

  Ik weet het ik zit niet in een van de veiligste gebieden in  :smiley-philippines:  maar zo moeilijk kan het toch niet zijn 3 dozen vanuit Manila hier heen te verschepen. ?

Nog even en het transport van Manila naar hier Mindanao heb langer geduurd dan de transport van Rotterdam naar Manila  :negatief:

 

jamietagabundok

Ik word hier lichtelijk niet goed van ,nog steeds  staan mijn dozen onder ,, waiting voor shipment details ,,,

Zo moeilijk kan het toch niet zijn een zootje dozen van Manila naar Mindanao te verschepen ????


We leven vandaag de 27 ste, als je dan bedank dat die boot al gegin augustus aanmeerde in Manila  :negatief:


Zijn er meer forumleden, waarvan de dozen zo lang in Manila bleven ,, hangen,, ?     Het is de eerste keer dat ik dozen verstuur dus heb  geen ervaring.

Of is deze gang van zaken normaal ?

panshit

Mijn ervaring

Er moet eerst betaald worden voor de dozen verscheept worden naar de plaatselijke koerierdienst.Ik ben een keer zo kwaad geworden dat ik mijn dozen niet kreeg en ze zelf zag staan dat ik contact heb op genomen en gezegd en nu mijn dozen heel snel bezorgen of ik stuur een advocaat op je af ben bereid ook nog de verscheping te betalen en dat haal ik terug bij het bedrijf in Nederland waar ik van deur tot deur heb betaald.Ik werd de zelfde dag nog gebeld dat mijn dozen met spoed worden geleverd.Het bedrijf in Nederland zal geen namen noemen nam contact met mij op en ze waren heel boos schijnbaar gaat het allemaal om peso,s.

Panshit

jamietagabundok

Ja , snap ik dat het om geld gaat,  verscheping in  :smiley-philippines:  kost geld, en dan nog bezorging uit de haven naar mijn huis hier.

Maar heb ik geen reet mee te maken, ik heb betaald voor door to door, dus ik betaal helemaal niks meer.


Heb ik ook gezegd tegen vriendin en schoonmoeder, als die dozen onverwacht komen, en ik ben er niet niks betalen, want is reeds betaald tot aflevering aan de deur.

Ik snap dat er iemand moet zijn die zijn dozen als laatste krijgt,  maar ik zie het nut niet in om ze na de customclearance nog 3 weken zomaar te laten staan daar inde warehouse  nabij Manila  :negatief:


Dat is dan weer het klote van het volgsysteem, ik zie die boot begin augustus afmeren, paar dagen later customclearance, dan naam warehouse, dan denk ik o het gaat vlot over 1 week heb ik ze, NIET dus.


boldy

Ik heb nog nooit ergens last mee gehad en ik heb al paar keer dozen verstuurd met Eljabalikbayan service. top service en nooit iets meer hoeven te betalen want dat zit in de prijs van je doos.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

jamietagabundok

@ Boldy, voor de goed orde , de vervoerder in deze is niet ELJA  , wilde ik even duidelijk maken.  En ik neem aan dat jij je dozen naar Angeles stuurde Boldy ?    Dat is nog wel wat anders dan naar Mindanao.


Maar ik verdenk hen ervan dat ze me het volgende kunstje willen flikken : mijn dozen op de volgende boot komen op 2 september al aan in Manila,  en ik denk dat men uit financieel oogpunt zegt die verschepen we dan tegelijk, met de dozen van zijn eerste zending.


Nou als dit waarheid word, dus nooit geen doos meer met deze vervoeder, en ik heb er nog tig staan in   :nederlandsevlag:

boldy

Dat d8 ik al dat jij niet met Eljo hebt verstuurd daarom zei ik dat ik wel met hun heb verstuurd.
Ik stuur ze inderdaad naar Angeles maar heb ook wle eens naar leyte gestuurd.
Mindanao is zeker wat anders als angeles. Waar ik altijd dozen mee verstuurd heeft op zijn site een schema staan wanneer de dozen er ongeveer zouden moeten arriveren.

heeft die maatschappij waar jij ej dozen mee verstuurd dat niet ?
Mochten ze werkeljik waar de dozen laten staan totdat jouw anderen dozen komen om zo de kosten te drukken zijn het schurken.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

jamietagabundok

Ja , hebben ze , Ik kan mijn dozen vanaf  :nederlandsevlag:  volgen erst waar de boot zich bevind

  http://www.marinetraffic.com/nl/ais/home/centerx:0/centery:-14/zoom:2


  de boot van mijn tweede  zending ligt nu in Singapore , kan ik gewoon zien.  En verder staan op hun site alle nummers van de dozen die afgeleverd worden en op welke datum.


Een klein aantal dozen blijft echter staan onder   ,, waiting voor shipment details ,,  waaronder de mijne.


Merk het vanzelf of het schurken zijn    :lachen:     In  :nederlandsevlag: waren ze overigens heel aardig en vriendelijk bij het ophalen    :biggrinn:

jamietagabundok

We leven inmiddels de 31 ste augustus, en volgens hun site nog 14 doosnummers in de container, waaronder de mijne   :negatief:

Is wel diep treurig als je bedenkt dat die boot begin augustus al aanmeerde in Manila.

  Ze zijn nu wel zo uitgekookt dat ze de vaarbewegingen van de volgende zending op marine traffic niet meer updaten,  de boeven.

Lijkt er steeds meer op dat mijn eerdere vermoeden waarheid word men wacht op de tweede zending, en dan pas bezorgen om kosten te besparen   :negatief:

Adik

Dat is nog een best-case scenario. Zou maar eens navraag gaan doen?

jamietagabundok

4 september nu, nog steeds geen doos gezien, contactnummer gehad hier in  :smiley-philippines: maar daar reageerd niemend.

Op de website zijn de doodnummers nu verwijderd, en staat de mededling dal ALLE  dozen voor 8 sept worden bezorgd.

In middels ligt mijn volgende zending in Manilabay, maar kijk je op hun site doen ze net of die boot nog in Singapore ligt   :negatief:


Denk dat Boldy gelijk krijgt dat het schurken zijn   :lachen:

boldy

Schiet niet op zo. Het zal me benieuwen of je de dozen daadwerkelijk ook voor 8 September krijgt.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

jamietagabundok

Ik wacht rustig 8 september af, heb ik ze dan nog nog niet doe ik toch een boekje open over welk bedrijf het hier gaat, hun naam heb ik tot nu toe achterwege gelaten.    En ook ook op FB kunnen ze fikse anti-reclame verwachten.

Maar ik denk dat ze wel meer klagers hebben, ze hebben niet voor niks de doosnummers van hun site verwijderd,
van die 14 dozen die na 1 maand  nog steeds in die container stonden.


Ik snap er moet 1 iemand zijn de als eerste zijn doos ontvangt ,zoals er ook iemand is die zijn doos als laatste ontvangt, maar is het billijk dat daar meer dan 1 maand tussen zit ?


  Ik snap ook wel dat iemand in Cavite , vlak onder Manila sneller zijn doos binnen heb dan ik in Mindanao, mag 1 a 2 week langer duren, niet meer dan 1 maand   :negatief:


jamietagabundok

Citaat van: Rich op woensdag 29 juli 2015, 21:15:42
Zijn je balikbayan dozen verscheept en wil je ze volgen?  Dan is dit best een leuke site.

http://www.marinetraffic.com/nl/ais/home/centerx:0/centery:-14/zoom:2


  Zijn schepen nou eigenlijk verplicht hun positie door tegeven ? of gebeurd dat op vrijwillige basis ?  Ik heb echt geen idee.


  Ik volg de boot Meratus Java, waar mijn laatste zending op zit, en volgen ging goed, tot dat de boot op 1 september in Singapore naar Manila vertrok en toen geen updates meer van de positie ?  Volgens planning zou die vandaag de 5 de sept aankomen in Manila.

  Of heeft te maken met de gespannen toestand in de Zuid-chinese zee ?     Ik heb eerder met Malaysia gevlogen van af  Kuala Lumpur, en die vlogen dus ook niet in rechte lijn naar Manila over die zee ?

Luke

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag  5 september 2015, 01:21:20
Citaat van: Rich op woensdag 29 juli 2015, 21:15:42
Zijn je balikbayan dozen verscheept en wil je ze volgen?  Dan is dit best een leuke site.

http://www.marinetraffic.com/nl/ais/home/centerx:0/centery:-14/zoom:2


  Zijn schepen nou eigenlijk verplicht hun positie door tegeven ? of gebeurd dat op vrijwillige basis ?  Ik heb echt geen idee.


  Ik volg de boot Meratus Java, waar mijn laatste zending op zit, en volgen ging goed, tot dat de boot op 1 september in Singapore naar Manila vertrok en toen geen updates meer van de positie ?  Volgens planning zou die vandaag de 5 de sept aankomen in Manila.

  Of heeft te maken met de gespannen toestand in de Zuid-chinese zee ?     Ik heb eerder met Malaysia gevlogen van af  Kuala Lumpur, en die vlogen dus ook niet in rechte lijn naar Manila over die zee ?

Moderne schepen hebben een soort transponder die GPS coördinaten doorsturen zoals bij de luchtvaart....

https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_Identification_System

jamietagabundok

Raar toch , dat een boot dan ineens geen signal meer zend  ?


Maar in ieder geval de BB dozen verschenen van morgen ineens   :thumb: