Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Tips reisplan Filipijnen

Gestart door marijedanst, maandag 3 augustus 2015, 20:42:42

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

 :lachen:  Ja Tawi-tawi kun je maar beter wegblijven  . Daar zit toch altijd die  :nederlandsevlag:  vogelaar nog gekidnapt   :biggrinn:


Verder valt het wel mee , paar keer nu al van Zamboanga naar Davao gereden ,via GEn san ook al,  ja okay en zijn af en toe roadblocks met militairen en /of PNP    , maar nog geen gekke dingen meegemaakt.

Deze week 1 dag in Gensan geweest , de tuna capital van het land, in mijn ogen zeer welvarende stad, weinig moslims te zien, wel hele horders bedelen kinderen van de Badjao stam.


 3 gigantische gloednieuwe Malls in de stad, die bouwen ze niet als er geen klandizie is.  Slechts 1 andere blanke in de stad te gezien.   En toeristisch gezien volgens mij niks te beleven.

Lenn

Citaat van: Blauwvinger op vrijdag  7 augustus 2015, 16:06:46
Citaat van: Rich op donderdag  6 augustus 2015, 18:10:32
Citaat van: jamietagabundok op donderdag  6 augustus 2015, 16:26:06
Maar dan mot je wel een beetje historisch besef hebben denk ik  :weetikniet:   Anders is er geen bal aan Rich ?

Of zie ik dat verkeerd ?  Ik ben er nooit geweest , maar van wat ik zie ishet toch vooral een militair fort (geweest )

Ik had er een weinig over gelezen voordat ik er heen ging, maar na mijn eerste bezoek ben ik me meer gaan verdiepen in de geschiedenis van Corregidor want als je die reuze-kanonnen ziet en je maakt een wandeling door de Malinta tunnel, dan word je als het ware de geschiedenis ingetrokken.

Je gaat de tunnel in en na een paar minuten beginnen de lampen te flikkeren en gaat het licht regelmatig uit en hoor je de bombardementen (door de luidspreker uiteraard   :biggrinn:) en er is rook in de tunnel. Het lijkt dus allemaal net echt.

Je wandelt langs de ruïnes en kantines van de soldaten, je het is heel indrukwekkend. Ik heb er later een boek over gekocht "het drama van de Filippijnen"  Als je dan een tweede keer gaat, dan wandel je met nog een ander gevoel rond. De Jappen hebben daar flink huis gehouden.



Ja hoe komt het dat de jappen zo fel waren in PH?
Omdat in die tijd PH een beetje geregeerd werd door USA?
Of was PH in die tijd al zelfstandige natie? :confused2:
Die Jappen waren overal gek, Mijn moeder(RIP) komt uit indonesie en heeft gedurende WO2 daar in de jappenkampen gezeten.Anno nu hebben die Jappen nog steeds rare ideen w.b.t. vrouwen.

Lenn

Citaat van: jamietagabundok op zondag  9 augustus 2015, 14:18:08
:lachen:  Ja Tawi-tawi kun je maar beter wegblijven  . Daar zit toch altijd die  :nederlandsevlag:  vogelaar nog gekidnapt   :biggrinn:


Verder valt het wel mee , paar keer nu al van Zamboanga naar Davao gereden ,via GEn san ook al,  ja okay en zijn af en toe roadblocks met militairen en /of PNP    , maar nog geen gekke dingen meegemaakt.

Deze week 1 dag in Gensan geweest , de tuna capital van het land, in mijn ogen zeer welvarende stad, weinig moslims te zien, wel hele horders bedelen kinderen van de Badjao stam.


 3 gigantische gloednieuwe Malls in de stad, die bouwen ze niet als er geen klandizie is.  Slechts 1 andere blanke in de stad te gezien.   En toeristisch gezien volgens mij niks te beleven.
Gensan vind ik veilig, de badjaos' vind je ook in Davao, met name met de kerstdagen.Zamboanga zit toch vol met moslims?Heb hier mijn engineer die speciaal voor zamboanga zijn baard heeft laten staan en een valse ID heeft laten maken met een echte moslim naam.Heb een goede kennis in Gensan die daar een hotel heeft.Komt uit de UK.Er zijn toch verschillende plaatsen waar je goed moet uitkijken hier in Mindanao.Er word niet voor niks gewaarschuwd.

kamperman

goedendag marije

hoe was de trip/vakantie ??
heb je ook foto's

Alex

Citaat van: kamperman op zondag 27 december 2015, 13:05:12
goedendag marije

hoe was de trip/vakantie ??
heb je ook foto's

Hopelijk komt Marije niet alleen wat halen.. maar ook wat info brengen.