Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

taxi

Gestart door hakke, maandag 10 augustus 2015, 21:47:36

Vorige topic - Volgende topic

hakke

weet er iemand wat het gemiddelt kost voor een ritje in een taxi?

Heb van een vriend gehoort dat het in thailand heel goedkoop was maar weet niet hoe dit zit in de filipijnen?
Hoe verplaatsen jullie je ginder? :denk:
Ik ga naar cagayan de oro in september dus...

Ronny55

Citaat van: hakke op maandag 10 augustus 2015, 21:47:36
weet er iemand wat het gemiddelt kost voor een ritje in een taxi?

Heb van een vriend gehoort dat het in thailand heel goedkoop was maar weet niet hoe dit zit in de filipijnen?
Hoe verplaatsen jullie je ginder? :denk:
Ik ga naar cagayan de oro in september dus...
Oei , Cdo, das mijne achtertuin  :lachen: . De taxi is voor ons heel goed betaalbaar , voor  :belgiesmiley: normen heel goedkoop. Op een paar uitzonderingen na geeft het ook geen probleem , waar naartoe en netjes de meter op. Je kan uiteraard het openbaar vervoer nemen, maar ik zelf neem indien nodig altijd een taxi.

BTW , laat eens horen als je hier(CDO) zijt , mss kunnen we eens afspreken.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

hakke

Merci ronny voor de info lijkt mij misschien wel best dan van een taxi te nemen :biggrinn:

Wat zijn de uitzonderingen dan??

En ik ben in cagayan de oro voor een paar dagen en wil dan naar camigiun gaan lijkt mij ook een prachtig eiland misschien heb jij ook nog wel wat tips wat ik moet zien in jouw geburen :denk:
Mijn vriendin is mijn gids voor de rest ze wil naar het Dahilayan Adventure Park en tinago falls en het standbeeld van divine mercy en Macahambus Gorge en gaan duiken dus heb al wel een drukke agenda :lachen:
Misschien heb jij nog wel wat tips in de to doe en de dont's :ikkeniebegrijp:

Ronny55

Citaat van: hakke op dinsdag 11 augustus 2015, 16:40:34
Merci ronny voor de info lijkt mij misschien wel best dan van een taxi te nemen :biggrinn:

Wat zijn de uitzonderingen dan??

En ik ben in cagayan de oro voor een paar dagen en wil dan naar camigiun gaan lijkt mij ook een prachtig eiland misschien heb jij ook nog wel wat tips wat ik moet zien in jouw geburen :denk:
Mijn vriendin is mijn gids voor de rest ze wil naar het Dahilayan Adventure Park en tinago falls en het standbeeld van divine mercy en Macahambus Gorge en gaan duiken dus heb al wel een drukke agenda :lachen:
Misschien heb jij nog wel wat tips in de to doe en de dont's :ikkeniebegrijp:

Hier en daar is er wel ene pipo die zonder meter wil rijden en je een woekerprijs probeert los te peuteren, maar dat zijn uitzonderingen. Als je maar een paar dagen in CDO zijt en je wil dat allemaal gaan doen, dan hoef je echt geen extra tips, dan heb je het druk genoeg  :weetikniet: . Ben trouwens niet echt zo toeristisch aangelegd, Camiguin, ja voor velen een prachtig eiland ben er 1x geweest , aan mij als stadsmens niet besteed, Na 9pm kan je er in je blootje rondlopen. dan kom je geen kat meer tegen. Divine Merci das zo'n religieus gedoe, na 8 jaar in CDO , nooit geweest, maar lijkt wel de moeite  :weetikniet: Dahilayan....zelf nooit geweest, maar ja, als je van zo dingen houd, zeker de moeite. Duiken , als je zelf geen uitrusting hebt , is Dukabay resort een aanrader, daar ben ik wel een paar maal geweest . Wil je eens 's avonds een terrasje doen, raad ik je Livestyl Center op Corales extention aan , live muziek en mooi terrasjes,  bij Junno's kan een beetje hollands eten , bitterballen o.a , diverse Belgische bieren enz.
Wil je dat allemaal gaan doen , het ligt allemaal een beetje in de vier windstreken zou een huurauto mss een aanrader zijn,( 1200 tot 2000 peso/dag)
We nemen het centrum van cdo, dan heb je Divine Merci 25 km richting illigan , tinago falls, illigan , 100 km, dahylayan 40 km richting Davao , Camiguin 80 km richting Butuan , Duka bay 120 km richting Butuan. Zonder eigen vervoer niet echt gemakkelijk  :weetikniet: .
Je vriendin is van CDO of omstreken ?
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

Maria Christina Falls is er nog.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Maria_Cristina_Falls

Tinago Falls,dan moet je goede conditie hebben. Dat zijn heel veel trappen naar beneden. Naar beneden dacht ik al van hoe ga ik in godsnaam terug naar boven geraken. Met knikkende benen ben ik uiteindelijk toch terug boven geraakt  :jajaja:

Bukidnon, Dell Monte farm kun je heel lekkere steaks eten  :thumb:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

hakke

Ja mijn vriendin is van CDO zodus zij weet wel hoe en wat hoop ik :denk:
Maar ik ben wel blij met de tips :thankyoufw5: van goei eten en wat er te zien is als je er nog meer hebt dat je zegt van dit moet je zien in jouw geburen?

En zelf een auto huren ik rijd hier al wel 12 jaar met de auto maar ik veronderstel dat rijden met een auto toch nog iets anders is in de philipijnen elk land heeft zen eigen regels dus :ikkeniebegrijp:

En voor tinago falls ik ben nog maar 32 jaar dus ik veronderstel dat die trappen nog wel gaan lukken denk ik :biggrinn:ik ben nu geen sportman maar zo erg kan het nu toch niet zijn denk ik

jiggy

Citaat van: hakke op dinsdag 18 augustus 2015, 13:59:34

En voor tinago falls ik ben nog maar 32 jaar dus ik veronderstel dat die trappen nog wel gaan lukken denk ik :biggrinn:ik ben nu geen sportman maar zo erg kan het nu toch niet zijn denk ik

Ik kon dus wel jouw vader zijn en ook mij is het gelukt.  :happy: :biggrinn:
Het zijn ca 300 trappen. Je komt terug boven met een kletsnat bezweet T-shirt, dat kan ik je garanderen. Het ergste ivm die trappen was de staat waarin ze verkeerden, op sommige plaatsen : heel wankel of soms bemoste "stapstenen" in de helling. Gelukkig was het vrij droog toen ik er was, maar kan me inbeelden dat dit glibberig nat kan zijn na of op een regendag ! Stevig schoeisel is zeker aan te bevelen ! 

Luc

Citaat van: jiggy op dinsdag 18 augustus 2015, 14:18:08
Citaat van: hakke op dinsdag 18 augustus 2015, 13:59:34

En voor tinago falls ik ben nog maar 32 jaar dus ik veronderstel dat die trappen nog wel gaan lukken denk ik :biggrinn:ik ben nu geen sportman maar zo erg kan het nu toch niet zijn denk ik

Ik kon dus wel jouw vader zijn en ook mij is het gelukt.  :happy: :biggrinn:
Het zijn ca 300 trappen. Je komt terug boven met een kletsnat bezweet T-shirt, dat kan ik je garanderen. Het ergste ivm die trappen was de staat waarin ze verkeerden, op sommige plaatsen : heel wankel of soms bemoste "stapstenen" in de helling. Gelukkig was het vrij droog toen ik er was, maar kan me inbeelden dat dit glibberig nat kan zijn na of op een regendag ! Stevig schoeisel is zeker aan te bevelen ! 

Gij wel ja, net even gekeken. Het zijn er 500. Verleden zondag een kerktoren gedaan. Dat waren er 297 en dat geen vergelijk met Tinago Falls.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tinago_Falls
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

klootzakken (voorheen Jens)

een beetje sportman zwemt tegen de straal in weer om hoog  :lachen:.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.