Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verzenden vanuit de Filipijnen

Gestart door mars, zaterdag 15 augustus 2015, 00:59:48

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Denk ik niet,P hilpost zal toch ook wel weten dat er tegenwoordig geldhonden zijn ,zoals die op Schphol worden gebruikt     :lachen:

Die zijn zo goed getraind, kunnen zelfs het bedrag ruiken  en of er Euroos of Dollars in de envelop zitten- lol  :lachen:

pierrevanwies

 
Postmaster in een dorp kan gemakkelijk verdachte post mee naar huis nemen en daar nog een bijkomende inspectie doen indien de snuffelaars zouden gefaald hebben.

 
   .

 

bananacreek

Citaat van: jens op maandag 17 augustus 2015, 17:54:26
Citaat van: jamietagabundok op maandag 17 augustus 2015, 01:29:29
Ja, zou kunnen   :denk:   Ik dacht hier op het forum te hebben gelezen dat bananacreek regelmatig een slof sigaretten naar zijn broer in  :nederlandsevlag: stuurdmet de post, en dat het in al die jaren nog maar zelden mis is gegaan.
:lachen: bij mij zijn ze zelden aangekomen , 1a2 slof gaat nog wel , maar in  :nederlandsevlag: krijg je al snel last met de douane.

2010, 3 om kartons a 50 slof =150 slof op de post getrapt richting Holland . en dat ging natuurlijk niet goed . ik kreeg keurig netjes een brief thuis , met de mededeling dat de peukjes in beslag waren genomen in Nederland . de verzending van uit de fils ging dus wel perfect.

net voor de kerst wil het nog wel eens mis gaan met versturen naar de Filippijnen, of dat komt door de drukte of door dat de postbode de post uit het buitenland los trekt bij vermoeden dat er wel eens geld in kan zitten en dan gewoon weg gooit  , ik weet het niet , maar heb hier slechte ervaring mee.  moet er wel bij vertellen dat het vroeger schering en inslag was en dat het momenteel vrij goed gaat. post naar het buitenland toe gaat meestal wel goed ,al komt het wel eens een paar weken te laat aan .

post met een risico dat het te laat of helemaal niet aankomt kun je dan beter niet met de reguliere post mee geven .

Nog steeds maar het is belangrijk dat je maar één slof per keer mag verzenden want als ze er twee of meer zien in Nederland dan kan je het wel vergeten (ik stuur altijd aangetekend op) P480 (porto).

E³én keer fout gegaan toen ik begon met twee sloffen te sturen.....daarna altijd per slof met een paar weken tussentijd....nu al een jaar of twaalf...zolang je de grote broer maar te vriend houd....

P520 per slof maar de verpakking is rotzooi ...P560 voor de slof met kartonnen doosjes.........

Dus een paar kartonnetjes extra voor versteviging anders hou je niet veel over .............


bananacreek

Citaat van: bananacreek op dinsdag 18 augustus 2015, 13:24:50
Citaat van: jens op maandag 17 augustus 2015, 17:54:26
Citaat van: jamietagabundok op maandag 17 augustus 2015, 01:29:29
Ja, zou kunnen   :denk:   Ik dacht hier op het forum te hebben gelezen dat bananacreek regelmatig een slof sigaretten naar zijn broer in  :nederlandsevlag: stuurdmet de post, en dat het in al die jaren nog maar zelden mis is gegaan.
:lachen: bij mij zijn ze zelden aangekomen , 1a2 slof gaat nog wel , maar in  :nederlandsevlag: krijg je al snel last met de douane.

2010, 3 om kartons a 50 slof =150 slof op de post getrapt richting Holland . en dat ging natuurlijk niet goed . ik kreeg keurig netjes een brief thuis , met de mededeling dat de peukjes in beslag waren genomen in Nederland . de verzending van uit de fils ging dus wel perfect.

net voor de kerst wil het nog wel eens mis gaan met versturen naar de Filippijnen, of dat komt door de drukte of door dat de postbode de post uit het buitenland los trekt bij vermoeden dat er wel eens geld in kan zitten en dan gewoon weg gooit  , ik weet het niet , maar heb hier slechte ervaring mee.  moet er wel bij vertellen dat het vroeger schering en inslag was en dat het momenteel vrij goed gaat. post naar het buitenland toe gaat meestal wel goed ,al komt het wel eens een paar weken te laat aan .

post met een risico dat het te laat of helemaal niet aankomt kun je dan beter niet met de reguliere post mee geven .

Nog steeds maar het is belangrijk dat je maar één slof per keer mag verzenden want als ze er twee of meer zien in Nederland dan kan je het wel vergeten (ik stuur altijd aangetekend op) P480 (porto).

E³én keer fout gegaan toen ik begon met twee sloffen te sturen.....daarna altijd per slof met een paar weken tussentijd....nu al een jaar of twaalf...zolang je de grote broer maar te vriend houd....

P520 per slof maar de verpakking is rotzooi ...P560 voor de slof met kartonnen doosjes.........

Dus een paar kartonnetjes extra voor versteviging anders hou je niet veel over .............



Naar Australia mag je helemaal geen sigaretten meer versturen volgens de Philpost........

What's up guys?.....shot?........ :lachen: :lachen:


klootzakken (voorheen Jens)

er staat duidelijk op de pakjes NOT FOR EXPORT .  :jajaja:  :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Blauwvinger

Wat mag er dan wel ingevoerd worden in Australie?
t`is net Noord-Korea :crazy:

Herbie

Citaat van: Blauwvinger op dinsdag 18 augustus 2015, 21:43:51
Wat mag er dan wel ingevoerd worden in Australie?
t`is net Noord-Korea :crazy:

Pinay's mag je invoeren, ze zijn heel streng maar niet zo streng als :belgiesmiley:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Adik

Misschien ben ik een beetje naief maar ligt het niet meer voor de hand dat post naar phils wordt onderschept (dit topic gaat over post vanuit phils)?

Heb wat jaartjes terug een enveloppe met daarin een prijzig swarovski juweel verstuurd. Kwam nog aan ook (na betaling van belasting).

boldy

Adik je hebt helemaal gelijk het gaat inderdaad over het verzenden VANUIT de Filipijnen.
De meeste verhalen inclusief die van mijzelf gaat over het sturen Naar de Filipijnen en dat is weer een heel andere kwestie.
het leven is net een lul keihard en veel te kort