Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Scheiden in de Philipines 2015

Gestart door LMBen, zondag 13 september 2015, 17:57:03

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

als men huwt in de filipijnen vraagt tegenwoordig iedere gemeente in de filipijnen dat men een cenomar haalt op nso hier staat op als men gehuwd is in de filipijnen .
Gehuwd in phl en gescheiden in het buitenland geld niet voor phl men moet zijn scheiding bewijzen voor de rechtbank en dit moet geregistreerd worden op nso  anders heb ge geen clean cenomar zo heb ik het moeten doen een jaar of 4 geleden en zo is het nu ook nog ben ondertussen opnieuw gehuwd met filipina en dit was geen probleem

stijn54

Citaat van: stef boss op dinsdag 15 september 2015, 22:09:50
als men huwt in de filipijnen vraagt tegenwoordig iedere gemeente in de filipijnen dat men een cenomar haalt op nso hier staat op als men gehuwd is in de filipijnen .
Gehuwd in phl en gescheiden in het buitenland geld niet voor phl men moet zijn scheiding bewijzen voor de rechtbank en dit moet geregistreerd worden op nso  anders heb ge geen clean cenomar zo heb ik het moeten doen een jaar of 4 geleden en zo is het nu ook nog ben ondertussen opnieuw gehuwd met filipina en dit was geen probleem

Dit zal wel nu kunnen veranderen met de nieuwe gestemde Bill.

http://philippineslifestyle.com/blog/2015/08/26/house-bill-5907-given-green-light-on-partial-divorce-in-the-philippines/

jamietagabundok

Citaat van: stef boss op dinsdag 15 september 2015, 22:09:50
als men huwt in de filipijnen vraagt tegenwoordig iedere gemeente in de filipijnen dat men een cenomar haalt op nso hier staat op als men gehuwd is in de filipijnen .
Gehuwd in phl en gescheiden in het buitenland geld niet voor phl men moet zijn scheiding bewijzen voor de rechtbank en dit moet geregistreerd worden op nso  anders heb ge geen clean cenomar zo heb ik het moeten doen een jaar of 4 geleden en zo is het nu ook nog ben ondertussen opnieuw gehuwd met filipina en dit was geen probleem


Eigenlijk de grootst mogelijke onzin dat je je scheiding moet bewijzen voor een  :smiley-philippines:  rechtbank.

En het druist geheel in tegen het feit dat landen elkaars wetten en rechterlijke uitspraken moeten respecteren.

Een beedigde vertaling van het echtscheidingsvonnis in Engels zou moeten volstaan.  Geldklopperij  :negatief:

jamietagabundok

Citaat van: wolfmo op dinsdag 15 september 2015, 11:20:18
steff
als je in belgie gescheiden bent hoef je dit niet te bewijzen voor rechtbank in filipijnen,enkel in de belgische ambassade en dan krijg je l.C en dat is voldoende om hier te huwen en legaal ik denk dat ze je die 65 duizend goe verdiend hebben was niet nodig


Ja, vroeger toen de buitenlander niet om Cenomar werd gevraagd kon dat, want met een  :belgiesmiley:  of :nederlandsevlag:   gegevens kan je inderdaad een L C bekomen op de ambassade.

Maar je loop t vast als men op stadhuis van beiden een Cenomar verlangt


Ik ken een  :nederlandsevlag: de man , hij is al in de zeventig, is afgelopen 40 jaar , 3 maal met een pinay gehuwd, nooit zijn  :nederlandsevlag:  echtscheiding laten registreren bij NSO, staat dus bij NSO 3 maal als gehuwd te boek.

Maar schijnbaar gaat er bij de computersystemen daar geen belletje rinkelen  :weetikniet:   Want strikt genomen , zoals Amice al aangeeft is dit voor  :smiley-philippines: wet strafbaar.