ICR Card niet meer nodig??

Gestart door Ifugao, maandag 14 september 2015, 07:46:20

Vorige topic - Volgende topic

Ifugao

Ik was vandaag bij het BI in Baguio met de vraag of ik met een Balikbayan visum ook een ECC nodig heb als ik vertrek NA 6 maanden verblijf. Het antwoord was NEE. Gezien ik nooit vertrouw op antwoorden hier van overheids personeel, vraag ik het ook meer eens hier.
Verder vroeg ik of ik ook de ICR Card moest vernieuwen omdat deze verlopen was. Het antwoord was: "No sir, since last month no more need for ICR Card". Ik had geen zin in een discussie hierover dus ook hier: Weet iemand hier meer van?
De BI website maakt hier nog geen melding van. http://www.immigration.gov.ph/services/alien-registration/renewal-of-acr-i-card   

Pinocchio

Citaat van: Ifugao op maandag 14 september 2015, 07:46:20
Ik was vandaag bij het BI in Baguio met de vraag of ik met een Balikbayan visum ook een ECC nodig heb als ik vertrek NA 6 maanden verblijf. Het antwoord was NEE.  

Met een Balikbayan stempel in je paspoort mag je 1 jaar in de Filippijnen verblijven zonder verder iets te ondernemen of BI te bezoeken.

klootzakken (voorheen Jens)

moet je wel samen met je eega de Filippijnen binnen komen .  :thumb: 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

prutser

Voor zover ik weet, is een BB stempel gewoon een langetermijnvisum, je blijft nog altijd toerist, m.a.w. na zes maanden verblijf dien je een ECC aan te vragen. Ik zou voor alle zekerheid toch eens naar BI Intramuros bellen. Op de website staat trouwens een gloednieuwe regel, dat je nu bij het binnenkomen/verlaten van het land automatisch je ACR moet voorleggen of zoiets. Ze blijven nieuwe dingen verzinnen... Misschien moeten we allemaal maar de vluchtelingenstatus aanvragen, dan is het leven een stuk simpeler ;-)

pierrevanwies

Citaat van: jens op maandag 14 september 2015, 21:32:39
moet je wel samen met je eega de Filippijnen binnen komen :thumb: 

  zo zou het moeten zijn maar is niet altijd zo   :lachen:  ken er genoeg die een 'short-cut' kregen.  vraag ne keer jamiebontok of hoe heet ie alweer   :denk:  .

 

pierrevanwies

Citaat van: prutser op zondag 29 november 2015, 07:35:13
Voor zover ik weet, is een BB stempel gewoon een langetermijnvisum, je blijft nog altijd toerist, m.a.w. na zes maanden verblijf dien je een ECC aan te vragen. Ik zou voor alle zekerheid toch eens naar BI Intramuros bellen. Op de website staat trouwens een gloednieuwe regel, dat je nu bij het binnenkomen/verlaten van het land automatisch je ACR moet voorleggen of zoiets. Ze blijven nieuwe dingen verzinnen... Misschien moeten we allemaal maar de vluchtelingenstatus aanvragen, dan is het leven een stuk simpeler ;-)

   ze blijven nieuwe dingen verzinnen.    :lachen:  meestal dan de buitenlanders die te veel naar indianen verhalen luisteren,hier wat verder woond een frits en

   die is al een maand op voorhand ziek als ie zijn toeristen visum gqaat verlengen,[enfin om het niet te lang te trekken]een paar weken geleden kwam ie mij

   verheugd vertellen dat ie zijn toerist visa nu on-line kon verlengen[hij had dat ergens horen waaien van andere ontevreden zeurders] ..... en ik antwoorde

   oja en die sticker gaan ze er ook on-line inplakken   :lachen: :lachen: :lachen: :benweg: 


   maak je niet teveel zorgen over die acr kaart,  bij mij als toerist is die nog nooit gevraagd, zal je eens vertellen waarom...  die BI gasten op de luchthaven

   weten immers ook dat je visum niet verlengd wordt indien je de acr kaart niet betaald op voorhand.

    Ook als je langer dan 6 maand blijft als toerist wordt op de luchthaven niks gevraagd behalve dan de ECC.

jiggy

Citaat van: pierrevanwies&segers op zondag 29 november 2015, 09:21:12
Citaat van: jens op maandag 14 september 2015, 21:32:39
moet je wel samen met je eega de Filippijnen binnen komen :thumb: 

  zo zou het moeten zijn maar is niet altijd zo   :lachen:  ken er genoeg die een 'short-cut' kregen.  vraag ne keer jamiebontok of hoe heet ie alweer   :denk:  .

 

Nu je het zegt.. Al ruim een maand geleden dat "Jamie..." Hier nog actief was op het forum....

Kan gebeuren, doch rijst ook meteen de vraag of alles nog ok is met hem of.. in zijn kersvers vaderschap.. Of net te druk?

pierrevanwies

   :confused2:  marja die zat toch hier een maand of zo las ik gisteren op het forum maar is terug gekomen dacht ik gelezen te hebben..... :confused2: :confused2:

 

Pinocchio

 jamietagabundok -- Laatst actief:   26 November 2015, 20:54:21

jiggy

Citaat van: Pinocchio op zondag 29 november 2015, 10:36:37
jamietagabundok -- Laatst actief:   26 November 2015, 20:54:21

Bedankt voor de info, Pinocchio. :thumb:
Wellicht was ik nog niet goed wakker toen ik dat ook checkte..
Ik dacht echt dat ik oktober gelezen had ipv november.  :weetikniet: :ikkeniebegrijp:

jiggy

Ach... Nu weet ik het weer : met actief, bedoelde ik ZICHTBAAR actief, dmv berichten, want dat is wel al geleden van 21 oktober,... erg ongebruikelijk voor hem, dacht ik...

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Adik

Citaat van: josv op zondag 29 november 2015, 14:47:27
Citaat van: Pinocchio op zondag 29 november 2015, 10:36:37
jamietagabundok -- Laatst actief:   26 November 2015, 20:54:21

jamietagabundok = Gosternokke = Jaap Giljam = https://www.facebook.com/jamie.arcadison = https://www.facebook.com/jaap.giljam.1 = http://www.filippijnen.org/index.php/topic,14818.0.html


oftewel  :moord:

Zal me niks verbazen als hij alweer een andere naam achter de hand heeft..

ganda


Fantasie heeft jaap/gosternokke/jamie wel:

Jamie Arcadison op FB:

Heeft gewerkt bij UWV

Studeerde aan Hogeschool van Amsterdam

Woont in Amsterdam

Komt uit Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Verloofd sinds 2 december 2014


Ik zou het IP adres van jamietagabundok eens nakijken.


daf105paccar

Als je de foto's bekijkt op FB ................. :run: :run: :run:
Denk dat er binnenkort weer een lid verbannen wordt  :evil: :evil: :evil: