Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ervaring Thai Airways en bangkok

Gestart door John1986, donderdag 24 september 2015, 12:03:37

Vorige topic - Volgende topic

John1986

Hoi allemaal

Ben dus op zoek naar mensen die ervaring hebben Thai Airways.
Ik zou dus naar de Filipijnen reizen, maar maak me een beetje zorgen met hun tussenstop in Bangkok.

Een tussenstop waar ik normaal 2u tijd zou hebben om op de volgende vlucht te stappen naar Manila, nu zou het namelijk leuk zijn om hier wat informatie over te krijgen :) Is 2 uur voldoende tijd in de luchthaven van Bangkok om over te stappen? Bagage en dergelijke wordt normaal wel doorgestuurd.

Alvast bedankt

John

regenwolkje

Ik ben vorig jaar met Thai Airways naar de Filipijnen geweest, en de overstaptijd was alleszins voldoende. Eenmaal aan de gate voor de tweede vlucht was het zeker toch nog een uur wachten geloof ik. Ingecheckte bagage wordt inderdaad automatisch doorgestuurd, dus daar verlies je al geen tijd mee.

Alles hangt er natuurlijk vanaf of de vlucht Brussel-Bangkok op tijd in Bangkok arriveert. Ik weet niet of daarvoor veel risico is op vertraging.

Amice

In bangkok gebeurt het wel dat je uit het vliegtuig moet vanwege schoonmaak etc. om daar vervolgens 2 uur later weer in te stappen. Leuk voor de omzet van de winkels op bangkok airport.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

John1986

Momenteel probeer ik een beetje de vluchten in het oog te houden die ik zal gebruiken voor de reis, en die blijken toch steeds op hun uur te vertrekken/te landen, ik zal de kans maar wagen en we zien wel waar we uitkomen :-) Alvast bedankt voor de ervaringen

Dimitri

Hallo John,
Thai airways is een goede keuze. Ikzelf ben al 6 keer naar de Filipijnen gevlogen waarvan 4 maal met Thai. Twee uur tussen beide vluchten in Bangkok is ruim voldoende. Wel opletten dat je op de terugreis niet met een tussentijd zit van 9 uur. Dat is namelijk wel erg lang om op de luchthaven rond te wandelen.

mars

Ben al een stuk of 4 keer met Thai gevlogen. Die tussentijd is wel te doen. Als je links moet en de trap op kan je snel klaar zijn met customs. Maar als rechts moet op ground floor kan het soms wel aan schuiven. Ik was nog nooit te laat, en heb alleen maar positieven woorden over THAI.

Pinocchio

Citaat van: Dimitri op donderdag 24 september 2015, 16:20:31
Wel opletten dat je op de terugreis niet met een tussentijd zit van 9 uur

Als je langere tijd in de luchthaven moet doorbrengen kan je gebruik maken van 2 uur gratis WIFI.

http://www.suvarnabhumiairport.com/en/37-free-wi-fi-get-password-for-free-wifi

jamietagabundok

Dat heb toch iedere luchthaven wel tegenwoordig free WIFI ?  zelfs in Manila airport, werk niet altijd even goed maar het is er wel.

Pinocchio

Er zijn nog heel wat luchthavens in de wereld die geen gratis WIFI hebben, Brussel is er 1 van.

Ronny55

Etihad wacht netje indien met wat vertraging ( 3h30) in Abu Dabi aankomt...thai airline  :weetikniet: . Er werd wel gevraag zich zo spoedig mogelijk naar de conneceting gate te begeven.....Het is nl zo ze laten de vlieger niet met 30 tot 40 reizigers minder vertrekken ....Dacht dat we toen 1h30 later vertrokken zijn.

BTW, Etihad heeft een nieuwe bagage incheck politiek, Econmy saver 1x 23 kg en economy valeu 2 x 23 kg ...verschil in prijs , 30 tot 40$ ..  :thumb: .je kan ook voor het vertrek een extra koffer 23 kg bijboeken voor 105$.... Aan de incheckbalie trekken ze wel nog een poot uit voor een extra koffer of overgewicht  :negatief:

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 25 september 2015, 03:03:37
BTW, Etihad heeft een nieuwe bagage incheck politiek, Econmy saver 1x 23 kg en economy valeu 2 x 23 kg ...verschil in prijs , 30 tot 40$

Etihad economy value heeft bovendien het voordeel dat de tickets terugbetaalbaar zijn mits een vaste kost van 100 US $ per o/w traject.

De meerkost van ongeveer 40 US $ is wel per o/w traject.

Ronny55

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 25 september 2015, 03:40:25
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 25 september 2015, 03:03:37
BTW, Etihad heeft een nieuwe bagage incheck politiek, Econmy saver 1x 23 kg en economy valeu 2 x 23 kg ...verschil in prijs , 30 tot 40$

Etihad economy value heeft bovendien het voordeel dat de tickets terugbetaalbaar zijn mits een vaste kost van 100 US $ per o/w traject.

De meerkost van ongeveer 40 US $ is wel per o/w traject.

Jaja dat klop, maar heen neem ik economie saver (23kg is genoeg) en terug economy valeu , daar heb ik wel graag de 2 x 23 kg  :biggrinn:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.