Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ontvangen Televisie signaal

Gestart door snah68, zaterdag 26 september 2015, 17:22:20

Vorige topic - Volgende topic

snah68

Hallo,
Ik ben nu aan de gang om een laatste hand te leggen aan een huisje dat nieuw is gebouwd. Een van de problemen , naast internet, is een goed tv signaal. Nu heb ik iets "gehoort" om een abs cbn black box (?). Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is dit? En wat zijn voor- en nadelen tov. een evt. andere (?)manier?
Het huisje ligt tne zuiden van Cebu-citty tussen Cebu en Tabonok.

Bij voorbaat dank

bananacreek

Het is TABUNOK en dat is een barangay van Talisay, Cebu City en normaal hebben ze daar toch Cable-TV ?...........



En in die buurt kan je normaal ook een paar zenders uit cebu city ontvangen met een goede "BARON" antenna.............




bananacreek

Als het huis tussen barangay Tabunok (Talisay City) en Cebu city is dan moet daar toch zeker cabe-tv zijn........... tenzij het huis ver weg staat van de bestaande cable tv lines............




jamietagabundok

Citaat van: bananacreek op zaterdag 26 september 2015, 17:32:32
Het is TABUNOK en dat is een barangay van Talisay, Cebu City en normaal hebben ze daar toch Cable-TV ?...........



En in die buurt kan je normaal ook een paar zenders uit cebu city ontvangen met een goede "BARON" antenna.............






  Ja, daar zeg je wat een goede Baron antenne. Nou misschien dat ze in Dumaguete  te koop zijn, hier in Mindanao vooral nep baron antennes te koop.

  Zelfs in de KCC Mall verkopen ze de nep/baronantennes  :negatief:   Kan ook niet anders voor 350 peso lijkt mij

@ Banacreek hoeveel kosten de echte Barons ?

Mijn schoonmoeder heb sinds kort kabel, 300 peso per maand en ik dacht zoiets 80 zenders.

  Maar die zit vlak aan de highway, dus korte kabel nodig, bij mij gaat die lange kabel met benodigde posten weer in de duizenden lopen


  Alleen mijn elektra kabel kostte al 30 K plus posten en arbeid , plus hoop papierwerk om uberhaupt en aansluiting te krijgen   :negatief:

bananacreek

Prijs is hier in de buurt van de 625 pesos............ :hoedjeaf:






snah68

Citaat van: bananacreek op zaterdag 26 september 2015, 17:38:11
..... tenzij het huis ver weg staat van de bestaande cable tv lines............


Dat is het em nou net, tever weg van de cable. Zo'n BARON, dat zijn de "normale" kanalen?
Ik had begrepen dat zo'n black box de cable verving en ook mogelijkheden had voor meerdere digitale kanalen  :weetikniet:

bananacreek

Hier met een Baron meestal ABS/CBN en GMA zo te horen en in Cebu waarschijnlijk een paar meer...

Maar waarom geen Satelite TV zoals b.v SIGNAL of Gsat ? tot....70..kanalen ?....




bananacreek

Ook als je in de bergen 220V hebt is het geen probleem om Sat. TV te instaleren ...maar ze vragen wel 3000 extra als het te ver is..... :negatief:

Luke

70 kanalen jaja met 65 kanalen Rommel!

Best de coaxkabel aarden tegen bliksem.



Luke

Voor de Belgen in PH die hun BE/NL programma's missen is er nu GRATIS (met reclame dus) Stievie.
Je moet wel over den deftige breedband-internetverbinding beschikken.

http://watch.stievie.be