Ga als buitenlander nooit mee naar albulario

Gestart door jamietagabundok, dinsdag 29 september 2015, 05:12:28

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Ik ben zo stom geweest paar weken terug mee te gaan naar albulario (kwakdokter )  gewoon om eens me te maken en te zien.

Nou was 2  dagen terug mijn schoonmoeder erg beroerd, dus mijn vriendin met een foto en een kledingstuk van haar naar de albulario gegaan, en wat zegt die hufter, Ik was de oorzaak dat ze zo beroerd was.

En hij zei tegen mijn vriendin dat ik spuug op de voorhoofd van mijn schoonmoeder moest smeren, en alles zou goed komen.

Nou was ik niet van plan aan die onzin mee te doen , maar een hoop heisa natuurlijk, dus ik uiteinelijk overstag.

Nou volgende ochtend schoonmoeder weer beter, dus iedereen in familie zegt zie je wel klopt het lag aan jouw.


  Nou is er een broertje ziek en iedereen kijkt vervolgens naar mij   :confused2: :confused2:

Als hij zich niet snel beterder voelt gaan ze met hem naar albulario, en ja ik voel de bui al hangen   :negatief:

En die mensen zijn zo stom die geloven daar heilig in, wat moet ik hier mee?, een albulario die het op mij gemunt heeft   :negatief:

Iemand die dit ook wel eens heeft meegemaakt ?

Pinocchio

Aangezien nu wel duidelijk is dat je zowel over de vernietigende als de helende kracht beschikt, een dubbele gave die eerder zeldzaam is,zou ik op de markt gaan staan om dit te gaan exploiteren met de zegen van de kwakdokter.

Er is beslist vraag naar allebei in de Filippijnen. :lachen:

Amice

 :lachen:

Maar om ervan af te komen kun je in vervolg beter je nieuwsgierigheid onder controle houden en dat soort zaken enkel aan de filipino's overlaten.

Zodra ze een kano zien dan is die al veroordeeld, zo zie je maar weer.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jamietagabundok

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 29 september 2015, 05:55:12
Aangezien nu wel duidelijk is dat je zowel over de vernietigende als de helende kracht beschikt, een dubbele gave die eerder zeldzaam is,zou ik op de markt gaan staan om dit te gaan exploiteren met de zegen van de kwakdokter.

Er is beslist vraag naar allebei in de Filippijnen. :lachen:


Eh, ja die kwakdokter heeft zeker  in  :smiley-philippines: bestaansrecht, ik blijf voortaan buiten wachten, en aan klandizie geen gebrek  :thumb:  Als ik zie wat daar in een kwartier tijd naar binnen strompeld.

jamietagabundok

Citaat van: Amice op dinsdag 29 september 2015, 06:11:33
:lachen:

Maar om ervan af te komen kun je in vervolg beter je nieuwsgierigheid onder controle houden en dat soort zaken enkel aan de filipino's overlaten.

Zodra ze een kano zien dan is die al veroordeeld, zo zie je maar weer.


Dat zijn wijze woorden Amice, doch mosterd na de maaltijd.    ik denk dat die kwakdoktor later gaat zeggen voor een X bedrag help ik je er van af dat je mensen ziek maakt,  ja wat kan anders de bedoeling van die vent zijn ?  Om de zwarte piet bij mij te leggen ?

Ongelooflijk dat hele volksstammen hier in die onzin geloven  :negatief:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 29 september 2015, 05:12:28
Ik ben zo stom geweest paar weken terug mee te gaan naar albulario (kwakdokter )  gewoon om eens me te maken en te zien.

Nou was 2  dagen terug mijn schoonmoeder erg beroerd, dus mijn vriendin met een foto en een kledingstuk van haar naar de albulario gegaan, en wat zegt die hufter, Ik was de oorzaak dat ze zo beroerd was.

En hij zei tegen mijn vriendin dat ik spuug op de voorhoofd van mijn schoonmoeder moest smeren, en alles zou goed komen.

Nou was ik niet van plan aan die onzin mee te doen , maar een hoop heisa natuurlijk, dus ik uiteinelijk overstag.

Nou volgende ochtend schoonmoeder weer beter, dus iedereen in familie zegt zie je wel klopt het lag aan jouw.


  Nou is er een broertje ziek en iedereen kijkt vervolgens naar mij   :confused2: :confused2:

Als hij zich niet snel beterder voelt gaan ze met hem naar albulario, en ja ik voel de bui al hangen   :negatief:

En die mensen zijn zo stom die geloven daar heilig in, wat moet ik hier mee?, een albulario die het op mij gemunt heeft   :negatief:

Iemand die dit ook wel eens heeft meegemaakt ?
:lachen:  :lachen:  :lachen: wat mooi.
op de markt gaan staan en spuug verkopen lijkt mij een beste optie .  :lachen: .

maar je wil niet weten hoe vaak zoiets hier in Nederland nog voorkomt . ik kan er zo een boek over schrijven [ willem van der moosdijk en consorten]  :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 29 september 2015, 08:01:46
Citaat van: Amice op dinsdag 29 september 2015, 06:11:33
:lachen:

Maar om ervan af te komen kun je in vervolg beter je nieuwsgierigheid onder controle houden en dat soort zaken enkel aan de filipino's overlaten.

Zodra ze een kano zien dan is die al veroordeeld, zo zie je maar weer.


Dat zijn wijze woorden Amice, doch mosterd na de maaltijd.    ik denk dat die kwakdoktor later gaat zeggen voor een X bedrag help ik je er van af dat je mensen ziek maakt,  ja wat kan anders de bedoeling van die vent zijn ?  Om de zwarte piet bij mij te leggen ?

Ongelooflijk dat hele volksstammen hier in die onzin geloven  :negatief:

Ja ho even...het heeft wel geholpen,waar is je tegen bewijs dan dat het allemaal onzin is?   :lachen:

Prachtig weer dit, houdt het forum weer smeuiig en levendig.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Overigens zal ik wel niet de enige zijn hier die daar ervaringen mee opgedaan hebben, gelukkig meestal vanaf de zijlijn.

Edoch 12 jaar geleden overviel mij een hevige pijn in de rug hier en die brachten me ook naar zo'n kwakdokter.

Ik moest maar even aan een balk van de kubo gaan hangen en zo gezegd zo gedaan trok hij me al hangende aan mijn benen. De volgende dag was mijn rugpijn wel over, dus mijn ervaring is dat het niet allemaal onzin is maar veel wel.

Zo was een zusje van mijn vriendin eens onwel geworden toen ze nog op college zat en waarvan ik later te horen kreeg dat ze daar een relatie had met de school pastor. Ze had al maanden geen menstruatie meer gehad en dus brachten ze haar naar een kwakdokter die haar behandelde met gekookte bladeren. Ze hield er een enorme wijnrode vlek op haar buik aan over die later wegtrok maar nooit helemaal verdwenen is.

De waarheid van de oorzaak en wat er nu precies behandeld is, heb ik nooit kunnen achterhalen omdat er behoorlijk geheimzinnig over gedaan wordt.
Het kan dus zijn dat het een illegale abortus was of anderszins want zover mij bekend is haar menstruatie nog steeds niet normaal.

Het is dus hoe dan ook oppassen geblazen met die praktijken.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op dinsdag 29 september 2015, 10:47:01
Het kan dus zijn dat het een illegale abortus was

In de Filippijnen is elke abortus illegaal.

Michaela

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 29 september 2015, 05:12:28
Ik ben zo stom geweest paar weken terug mee te gaan naar albulario (kwakdokter )  gewoon om eens me te maken en te zien.

Nou was 2  dagen terug mijn schoonmoeder erg beroerd, dus mijn vriendin met een foto en een kledingstuk van haar naar de albulario gegaan, en wat zegt die hufter, Ik was de oorzaak dat ze zo beroerd was.

En hij zei tegen mijn vriendin dat ik spuug op de voorhoofd van mijn schoonmoeder moest smeren, en alles zou goed komen.

Nou was ik niet van plan aan die onzin mee te doen , maar een hoop heisa natuurlijk, dus ik uiteinelijk overstag.

Nou volgende ochtend schoonmoeder weer beter, dus iedereen in familie zegt zie je wel klopt het lag aan jouw.


  Nou is er een broertje ziek en iedereen kijkt vervolgens naar mij   :confused2: :confused2:

Als hij zich niet snel beterder voelt gaan ze met hem naar albulario, en ja ik voel de bui al hangen   :negatief:

En die mensen zijn zo stom die geloven daar heilig in, wat moet ik hier mee?, een albulario die het op mij gemunt heeft   :negatief:

Iemand die dit ook wel eens heeft meegemaakt ?

:lachen: :lachen: :lachen:
Dit heb ik gevonden via google:
http://precyanza.hubpages.com/hub/Philippine-Superstition-Bati
Ik zag een baby en ik kwam dichterbij om hem te bewonderen, de oma vroeg of ik een beetje speeksel onder het voetje van het babytje wilde smeren. Tuurlijk deed ik dat.
Maar heb het altijd onzin gevonden. Sommige mensen deden het spontaan, dat speeksel smeren, toen ik dus kleine kinderen heb, was ik duidelijk, nee, niemand mag speeksel smeren op mijn kinderen, vind ik ontzettend vies!!!