Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filipijnse vriendin naar België halen

Gestart door Briantje, zaterdag 5 december 2015, 13:11:19

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: Amice op zondag  6 december 2015, 02:50:59
Echter zijn de  :belgiesmiley: regels voor Au pair anders dan in  :nederlandsevlag: dus wellicht dat Pinnochio of Ronny55 er iets duidelijker over kunnen zijn. :weetikniet:

Au pair Belgium:

https://www.aupairworld.com/en/au_pair_program/belgium

Luke

Wow, bij je ouders gaan inwonen met je lief? Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Met een kultuur en waarden die 180 graden tegenover elkaar staan zie ik de spanningen wel exploderen.
Ik zou er niet aan beginnen tot ik op EIGEN benen kan staan.

Success!

Briantje

Bedankt voor de opgegeven sites. Om even wat meer duidelijkheid te brengen kan ik u vertellen dat ik half-filipijns ben en dat mijn moeder een filipijnse is en vader een belg. Over au pair heb ik ook over nagedacht maar ze heeft namelijk al een kind en volgens de regelgeving moet ze nog kinderloos zijn... Of zou men deze regel kunnen ontduiken? Alvast bedankt!

Amice

Citaat van: Briantje op zondag  6 december 2015, 11:58:28
Bedankt voor de opgegeven sites. Om even wat meer duidelijkheid te brengen kan ik u vertellen dat ik half-filipijns ben en dat mijn moeder een filipijnse is en vader een belg. Over au pair heb ik ook over nagedacht maar ze heeft namelijk al een kind en volgens de regelgeving moet ze nog kinderloos zijn... Of zou men deze regel kunnen ontduiken? Alvast bedankt!

Mja, dat kind kan en zal wel een bezwaar zijn in de toekenning maar het zou niet als kinderloos omschreven mogen worden. Normaliter wordt het omschreven als "geen kind ten laste hebben". Daar zit een nuance verschil in en te lezen uit uw omschrijving maak ik op dat zij het kind feitelijk niet ten laste heeft maar wellicht door haar ouders onderhouden wordt?
Echter zal men daar hoe dan ook moeilijk over gaan doen.

In de geschetste situatie zijn er maar weinig mogelijkheden. Eerst trouwen kan op termijn daar wellicht verandering in brengen.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Briantje

Het kind is haar ten laste en niet door haar ouders.. Haar kind kan wel worden opgevangen door een vriendin bij wie ze dagelijks bij woont. Misschien dat dit kan worden aangehaald? Ik denk ook dat trouwen de beste optie zal zijn om haar hier permanent te krijgen

Marin

www.buitenlandsepartner.nl handige site voor al je vragen over eeuh... buitenlandse partners, dus! Daar kom je er vast wel uit.

Rich

Citaat van: Marin op dinsdag  8 december 2015, 09:05:28
www.buitenlandsepartner.nl handige site voor al je vragen over eeuh... buitenlandse partners, dus! Daar kom je er vast wel uit.

Goed bedoeld uiteraard, maar hier kan hij weinig mee want hij is een  :belgiesmiley:
Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: Briantje op zondag  6 december 2015, 13:59:48
Het kind is haar ten laste en niet door haar ouders.. Haar kind kan wel worden opgevangen door een vriendin bij wie ze dagelijks bij woont. Misschien dat dit kan worden aangehaald? Ik denk ook dat trouwen de beste optie zal zijn om haar hier permanent te krijgen

Nee, het is juist het tegenover gestelde. Indien het haar kind is dan zal zij aan dienen te tonen dat het niet ten hare laste is. Dat kan ze blijkbaar niet dus is daarmee de au pair optie ook een gepasseerd station.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent