Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

dutch and belgian online shop

Gestart door Lenn, vrijdag 18 december 2015, 10:24:44

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

Nee Luc.Dat gaat hier niet werken wegens het gebrek aan verse melk.

Luc

Melk van Karabao. Is Mozarella kaas niet gemaakt van melk van waterbuffels...
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek


Lenn

Ik heb ze hier nog nooit een karabao zien melken?
Wat we hier wel hebben is verse geitenkaas.Je moet het maar lekker vinden.

Luc

CARABAO PRODUCTS:

fresh milk (full cream)
choco milk
strawberry milk
ube milk
kesong puti sa dahon (white cheese in banana leaves popularly known as santa cruz kesong puti)
cara-white cheese with rennet
marinated white cheese (in tomato-garlic or basil-garlic)
panacotta (milk-o-jel)
pastillas (plain and flavored – cheese, ube, langka, pandan)
pastillas jumbo
yogurt (plain and flavored – strawberry, blueberry, choco, pineapple, mango)

http://www.mrmoomilk.com/whitecheesechoices
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Lenn

Wist je Luc, dat 98% v/d melk en melkprodukten word ingevoerd.
Verders lees ik dat de caraboa center is opgericht in 1992 of was het 1996?
Dus ik ben hier nog nooit caraboa melk/kaas tegengekomen.
Dus zo'n goede business zal het wel weer niet wezen.
Las op wiki dat een caraboa tussen de 4 en 14 L melk geven.Daar zit dus een groot verschil tussen.
Tevens geef jij mij een lijst van caraboa products die niet klopt.
Ik kan bv. choco milk geen product noemen v/d carabao.Er kan dus wel melk inzitten v/d caraboa, maar die choco komt echt ergens anders vandaan.
En zo kan je nog 1000 carabao products opnoemen.Of produkten die caraboa melk bevatten.
De dode carabao verdwijnt hier meestal in een een stew.Moet je wel lang doorkoken voor een uurtje of 4 tot 6.
Wat doen ze eigenlijk met de huid?
Als ze dezelfde melk zouden geven als waterbuffels is het maken van een mozzarella toch eenvoudig?Heb je echte mozzarella.

share

Citaat van: Lenn op vrijdag  6 mei 2016, 11:26:57
Zo, je post in het verkeerde topic, want dit topic gaat over de B/NL expatshop, die overigens ook hele kazen aanbieden tegen 40 euro transport voor 30Kg.
Dus je marktonderzoek klopt van geen kant.
Verder ben je vrij vaag over je businessplan?Ben benieuwd over wat voor een product het hier gaat?
Komende maanden zitten we nog steeds in 2016.2018 is nog ver te gaan.
Maar evengoed success en open ff een ander topic.

Volgende week ga ik weer een bestelling doen.

Ik ben nu in  :smiley-philippines: aan 't voorbereiden, maar al tamelijk concreet.

Een hele kaas van 30 kg naar hier transporteren voor € 40? Dat zal dan over zee zijn, en indien niet in een gekoelde container krijg je bij aankomst dus gesmolten kaas...

Idd. nog steeds 2016, en effectief voor ik ook maar één kilo verse voeding naar  :smiley-philippines: kan brengen zal het ongetwijfeld 2018 zijn...

Lenn

Helaas Share, de laatste keer dat ik bestelde was 6 dagen bezorgtijd.(en dat voor Davao)Dus met het vliegtuig.
Alleen weet ik niet wat ik met 12 kg kaas moet?Als er nou meerdere leden geinterresserd zijn om samen te delen wil ik er wel 1 bestellen.
Trouwens, een hele kaas blijft veel langer goed dan een stuk die vacuum verpakt is.Maar een oude kaas is goed te doen per boot.
Ik heb hier nog een stuk jonge komijn en een stuk oude kaas al een half jaar in de frigo liggen.Waarschijnkijk is die jonge komijn nu behoorlijk belegen.Maar nog steeds goed te eten.

gertve

Mocht je een vriezer hebben, kaas is heel goed in te vriezen!

Ronny55

Lenn, in Cdo wonen veel minder  :nederlandsevlag: en  :belgiesmiley: dan in Davao, als ik verleden jaar met de hele familie naar  :belgiesmiley: ging kon ik 90 kg incheckbagage meebrengen , heb toen zo'n rol kaas meegebracht. Na wat rondvraag , wie wil er wat jonge Hollandse kaas kopen? Heb ik moeten opletten of ik had niets meer voor mezelf gehad.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.