Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

dutch and belgian online shop

Gestart door Lenn, vrijdag 18 december 2015, 10:24:44

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

Citaat van: Herbie op vrijdag 18 december 2015, 12:52:26
Citaat van: Lenn op vrijdag 18 december 2015, 11:51:44
Citaat van: Herbie op vrijdag 18 december 2015, 11:10:08
Dat mag je zeker zijn, zijn wel zotte prijzen hoor Balikbayan box is stukken goedkoper :jajaja:
Eens prijzen vergeleken van bier, is al een :eu: per fles duurder :run:
Wie gaat er nou bier versturen?En wat zijn de kosten per kg. voor je BBox?We hebben hier een S&R die veel bier heeft.Wat je niet in je BBox kan stoppen is kaas en worsten.Enzo zijn er wel meer produkten die onderhevig zijn aan de houdbaarheidsdatum.
Een blikje erwtensoep zal goedkoper zijn met de BBox.Moet je wel iemand hebben in Nl of B die dit voor jou gaat regelen.


Ok geen bier voor jou maar soep.

Knorr Soep tomatencrème (515 ml)  3.23 per blik    Colruyt  1.68 :denk:
Knorr Soep kreeft (515 ml)              4.93                             2.89

Nutrilon Opvolgmelk 2 (800 gram)  15.53                            10.60

En zo kan ik nog lang door gaan :daag:
Ok Herbie, als ik moet versturen met post.nl betaal je dus ruim 5 euro per Kg. en deze winkel bied mij 30Kg. voor 39,95.Iets van 1,30 de Kg.
Dan word het ff narekenen wat je netto prijs word incl. verzendkosten.
Dus zeg 2 blikken tomatensoep a 3,23 = 6,46 en met verzendkosten a 1,33 de Kg. = +- 8 euro
Dus zeg 2 blikken tomatensoep a 1,68 = 3,36 en met verzendkosten a 5 de Kg. = + 8,36
En het gaat natuurlijk om de kaas en de worst die we niet in een BBox kunnen stoppen.
Je pakt er trouwens wel een paar produkten uit waarbij het prijsverschil wel heel erg groot is.Bij de meeste produkten is het prijsverschil een klein beetje.
Conserven of bier is natuurlijk goedkoper met de BBox.

janvanderijt

je kunt kiezen lenn tussen 3 verzenders i

panshit

Misschien interessant volgend jaar ga ik naar Nederland voor de gene die een balikbayan doos gevuld willen hebben ben ik daar toe bereid.
Je kan kiezen uit Lidll-Aldi-Albert heijn-EMTE.Sligro.Of aanbiedingen.Je betaald de kostprijs.Alleen vraag ik voor mijn tijd en benzine vergoeding 25 euro per doos.
Je bepaald zelf welke transporteur vaak zijn er aanbiedingen maak daar gebruik van.
Ik zelf doe het eenmalig ga in Nederland een familielid vertellen hoe het moet .
Laat weten of dit interessant is.
P.S je betaald wat op de kassabon staat dit krijg je door gemaild van uit Nederland.
Alleen ik moet betalen met euro,s dus graag ook betaling in euro,s
Panshit

janvanderijt

sorry ik betaal liever 14 euro meer dat ik het binnen 3 weken heb
met garantie op mijn artiikelen
en de niet a merken bij dutch expat zijn van ah ook niks mee dus :thumb:

share

Ik ben al jaren bezig organisatie voor te bereiden voor Euro-food in  :smiley-philippines:

Droge voeding kan per schip, of dat nu Balik Bayan is, per pallet (LCL), of per container, het transport is betaalbaar, maar je moet eigenlijk LCL of per container, want Met Balik Bayan ben je illegaal bezig...  Als ik kijk naar de verkoopprijs van D&L Mayonaise bij dutchexpatshop, kan ik zo zien dat ze daar een marge zouden op hebben van 18.5 %, dat lijkt me niet overdreven. (maar ze rekenen transportkosten, dus hun marge is hoger) Wanneer ik een business kan opzetten op De Filippijnen in droge voeding, dan zal de verkoopprijs wellicht iets lager kunnen. Zo'n pot mayonaise kost hier ongeveer 4 euro, normaal moet die op De Filippijnen dan zo'n 6 euro kosten, wanneer geimporteerd in grote hoeveelheden.

Verse voeding moet vliegen, gekoeld, en dat is erg duur. Reken maar gerust dat de verkoopprijs op De Filippijnen het dubbele zal zijn als hier. Diepgevroren voeding idem dito.

Er is ook nog rekening te houden met de paierwinkel voor goedkeuring voor import...

klootzakken (voorheen Jens)

mooi topic voor mensen die in de Phils verblijven . ik vraag mij af of het merendeel niet eenvoudig zelf te maken is daar zoals mayonaise ed.

boerenkool lukt natuurlijk niet , maar er zijn in de Filipijnen toch grondstoffen genoeg voor handen . tis maar een idee .     
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

janvanderijt

jens ik maak zelf bitterballen kroketten worstenbroodjes ook mijn mayonaise maak zult  rook mijn eigen makrelen  en zalm ook mijn eigen bacon
maar een pakje hagelslag of een stukje milner jong belegen of een stroopwafeltje is hier niet aan te komen he :atyourservice:

Luke

Citaat van: share op vrijdag 25 december 2015, 12:31:21
Er is ook nog rekening te houden met de paierwinkel voor goedkeuring voor import...

Dat is volgens mij het heetste hangijzer.
In principe moet je voor elk (nieuw) geïmporteerd voedingsproduct een staal leveren aan het lokaal voedsel agentschap voor test (DFA).
Dat geeft de concurrentie/lokale productie een zicht op wat er zoal geïmporteerd word.
http://www.fda.gov.ph/

Ik veronderstel dat je via een Filipino (company?) de producten laat importeren die de nodige import-licenties heeft....


janvanderijt


Lenn

De dutch expat verstuurd goederen.As je zelf commercieel wil importeren zal je dus ook importheffingen moeten betalen.
Stroopwafels gekocht bij de S&R en boerenkool en andijvie bij het lokale organische boertje.
Zelf maken doe ik ook  hier al Jaren.Mayo's, mosterd,satesaus, brood, stokbrood, pita's, pizza's, appeltaart, oliebollen,zachte witte bolletjes,soepen, kroketten, frikandellen, braadworst, osseworst, filet American, rosbief, rollades etc, etc.Heb ook een rookton gebouwd.
Toch wil ik het soms ook lekker makkellijk en dan zijn Nl produkten wel weer een oplossing.
Vaak zijn geimporteerde produkten hier wel erg duur.En dan word het goedkoper om het in de Nl. te bestellen, zoals kaas en worst.Oude kaas of jonge komijn heb ik hier nog niet gezien.Het is allemaal gouda uit australie of belegen kaas waar je hier doorgaans 20 tot ruim 30 euro de kg. voor gaat betalen.