Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

dutch and belgian online shop

Gestart door Lenn, vrijdag 18 december 2015, 10:24:44

Vorige topic - Volgende topic

josv

Om het even overzichtelijk te maken : wat maak je nu zelf ?

Citaat van: Lenn op zaterdag 26 december 2015, 11:52:12
Zelf maken doe ik ook  hier al Jaren.Mayo's, mosterd,satesaus, brood, stokbrood, pita's, pizza's, appeltaart, oliebollen,zachte witte bolletjes,soepen, kroketten, frikandellen, braadworst, osseworst, filet American, rosbief, rollades etc, etc.

en wat importeer je ??

Citaat van: Lenn op zaterdag 26 december 2015, 11:52:12

Toch wil ik het soms ook lekker makkellijk en dan zijn Nl produkten wel weer een oplossing.
Vaak zijn geimporteerde produkten hier wel erg duur.En dan word het goedkoper om het in de Nl. te bestellen, zoals kaas en worst.

Ik ben jaloers op wat je zelf maakt dus wat blijft er dan nog over om zelf te importeren ?
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Lenn

Ik maak alles zelf waar ik trek in heb.Maar soms wil ik ff makkellijk koken.Mayo kan je ook makkellijk zelf maken(of currysaus).Blijf ik vaak met een hoeveelheid achter die ik later moet weggooien.Dus bestel ik die in NL.
Weet niet hoe het komt?Soms wil ik gewoon ranzig vreten.Dus een blik unox gehaktballetjes.Of de unox soep met balletjes, of een frikandel, kroket, etc.
En dan sta ik uren in de keuken om een boullion te maken, tomaten koken en zeefen, gehakt te draaien, etc
Wat blijft er over om te importeren?In hoofdzaak kaas en droge worst,rookworst, kruiden, soepen,ketchap,boemboe,sauzen, knakworst, groentenconserven, etc.
Dus soms heb je geen zin om uren in de keuken te staan en dan is een blikje erwtensoep binnen 5 min. op tafel.
Met de pinoy food ben ik wel echt klaar mee.Altijd maar hetzelfde en vaak belabberd.

janvanderijt

ik doe precies hetzelfde als jij lenn
af en toe een potje hak opentrekken aardappeltje erbij en een stukje vlees
of een blikje knakworst en bestel altijd snert van struik die is nog wel lekker :applaus:

Lenn

Net 30 Kg. besteld en ik zag dat het via bpost gaat a 39,95.Dat noem ik nou goedkoop!Ok, ze zijn wel wat duurder dan pronki en ze hebben niet de kaas, maar 1,33/Kg voor verzendkosten maken dat weer ruimschoots goed i.pv. ruim 5 euro de Kg.

panshit

Ik hoop voor jou dat het aan komt.Mijn vriend wacht al 8 weken heeft nog niets ligt al heeeel lang in Manila.


janvanderijt

heb er al 4 keer besteld altijd binnen de 4 weken binnen .er is nu een pakketje onderweg dat volgens track en trace op het moment in belgie op het vliegveld staat klaar om verzonden te worden een nadeel met bpost dat je het moet afhalen bij het postkantoor  kost 100 pesos  :thumb:

Lenn

Gisteren pakket a 30 kg. gekregen, verzonden met bpost a 39,95.Was verstuurd 10-02.Dus 6 dagen is wel erg snel voor Davao.En vergeet niet dat dit goedkoper is dan een Bbox.Alleen de prijzen zijn wat duurder, maar daar krijg je ook wat voor want alles was keurignetjes ingepakt en je hoeft zelf geen boodschappen te doen.Moest 112php. betalen bij de post.
Ga ik dat vaker doen?Jazeker!Dankzij de lage verzendkosten ben je veel goedkoper uit dan de concurrenten aanbieden.Je moet idd wel een beetje uitkijken wat je besteld.Er zijn produkten die 2 keer zoveel kosten, maar globaal gezien ligt de prijs net ff iets hoger.Waarvoor het ook netjes word ingepakt.
1,33 tot vergelijking 5,80 aan verzendkosten per kg.

janvanderijt

mijn laatste bestelling had ik in 11 dagen binnen

Ronny55

Mooi voor sommige , maar nee, aan mij niet besteed. Als ik naar  :belgiesmiley: ga breng ik ook wel iets mee van de heimat, voor de rest heb ik mij aangepast aan wat er in de  :smiley-philippines: te krijgen is of maak ik het zelf. Ga hier nu niet beweren dat er niets is wat ik hier mis , maar ben hier komen wonen, dan moet ik mij maar aanpassen aan wat er hier is. Het gaat me zeker niet om die paar euro extra , eerder mijn principe.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lenn

Rare principes naar mijn mening en off topic, of het moet on topic zijn vanwege het feit dat je niks wenst te bestellen bij de dutch-belgian shop?
Ik woon hier nu ook ruim 9 jaar en pas mij  uitstekend aan.Behalve als het om eten gaat.
De pinoys in B en Nl lopen ook bulat, etc te importeren.Moeten zij dat maar vergeten? en zich beter aanpassen?