Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

dutch and belgian online shop

Gestart door Lenn, vrijdag 18 december 2015, 10:24:44

Vorige topic - Volgende topic

Michaela

ach ja..mensen zijn verschillend, de behoeftes en kunnen ook.
Blijkbaar vind Ronny het filippijnse eten goed, goed voor hem en uiteindelijk voor zijn portemonnee.
In Nederland ga ik af en toe naar een toko, elke keer weer iets van rond honderd euro....maar daarmee ben ik weer tevreden en hoef ik niet meteen terug naar filippijnen.

janvanderijt

ik ken het gevoel  heb ook regelmatig zin in  :nederlandsevlag: zo een keer in de 2 of 3 maanden bestel ik voor een 60 70 euro  wordt ongeveer 100 met verzendkosten en ik geniet van mijn stroop wafeltje speculaasje og een zuur haringruggetje niks mis mee toch de rest maak ik zelf ik rook bacon makreel droog mijn hammetjes zelf  maak mijn boerenzult kroketten en noem maar op  dus een keer in de paar maanden je eigen kietelen niks mis mee toch
[/img][/img][/img]

share

Ik vertrek morgen naar Cebu, ga dan in de loop van de maand mei naar Manila.

Ik heb een compleet business plan, ik moet nu zorgen voor mijn invoicing-entiteit ginder, en dat zal nog niet zo eenvoudig zijn.

Mijn business plan voor ginder gaat over een heel specifieke niche, maar de export naar ginder zal uitgebreid worden, en op termijn kan ik voeding mee opsturen, en ter plaatse on line en off line verkopen. Voor verse producten is het grootste issue de logistiek. Ik zie me niet zo snel 250 gr jonge kaas sturen van Manila of Cebu naar de Province, zal eerder kaassaus zijn als het aankomt dan....

Lenn

Het spoor is mij weer bijster.
Maar evengoed success.

josv

Citaat van: Lenn op zondag  1 mei 2016, 13:01:39
Het spoor is mij weer bijster.
Maar evengoed success.

LOL, hetzelfde van mij !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman

Spannend, hoop ook oude kaas en rookworst , desnoods vacuum verpakt.
Maar het zal dan toch het meest blikvoer voer worden neem ik aan.
Hier in de tropen voedingswaren versturen die bederfelijk zijn lijkt mij heel moeilijk.

Lenn

Oude kaas en rookworst worden uitstekend verstuurd en komen goed aan.Die oude kaas kan je nog gemakkellijk een jaartje in de frigo doen.Straks weer graskaas.

share

Citaat van: josv op zondag  1 mei 2016, 16:25:35
Citaat van: Lenn op zondag  1 mei 2016, 13:01:39
Het spoor is mij weer bijster.
Maar evengoed success.

LOL, hetzelfde van mij !!

Voor wie het spoor bijster is: Ik heb een business plan voor een niche-markt, waar niks iets te maken heeft met het aanbieden van BE en NL voeding in PH. Met dat laatste was ik jaren geleden trouwens al bezig, maar ben nooit verder geraakt dan marktonderzoek, waaruit bleek dat dit  quasi onmogelijk rendabel te maken is omwille van de (wan)verhouding tussen aankoopprijs-transportprijs-verkoopprijs, want dikwijls is de transportprijs hoger dan de aankoopprijs... Niemand gaat hier in  :smiley-philippines: voor bvb. kaas die in BE/NL 10 euro kost 25 euro betalen.... Op zichzelf (verse) voeding naar PH brengen lijkt me om verschillende redenen niet haalbaar. Als het echter in hetzelfde transport kan met andere zaken, is het misschien wel net haalbaar.

Ik verwacht hier nog niet zoveel van de komende maanden, zal wel iets voor 2018 worden, en ik moet dan nog zien hoe ik de plaatselijke logistiek aanpak.

Lenn

Zo, je post in het verkeerde topic, want dit topic gaat over de B/NL expatshop, die overigens ook hele kazen aanbieden tegen 40 euro transport voor 30Kg.
Dus je marktonderzoek klopt van geen kant.
Verder ben je vrij vaag over je businessplan?Ben benieuwd over wat voor een product het hier gaat?
Komende maanden zitten we nog steeds in 2016.2018 is nog ver te gaan.
Maar evengoed success en open ff een ander topic.

Volgende week ga ik weer een bestelling doen.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.