Immigratieproces .... help wanted pls!

Gestart door zoezoe, woensdag 23 december 2015, 12:08:00

Vorige topic - Volgende topic

kristof19

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 25 december 2015, 22:31:18
Citaat van: joost op woensdag 23 december 2015, 23:06:09

Hallo Zoezoe.

Ik sluit me volledig bij Panshit aan. Ik spreek uit eigen ervaring. Als je vriendin je lief is blijf er ver vanaf. Jaloezie , afgunst , ruzie en nog wat meer van die problemen kun je verwachten. Het heeft mij althans mij eerste relatie gekost met 'n Filipijnse.

Groeten.
Joost.
Tja,dan was je eerste relatie met een Filipina blijkbaar de foute die je had. Een Filipina met een sterk karakter en verstand zal nooit voor zulke zaken vallen.

volledig akkoord Cosyns Guy. Mijn vriendin heeft ook het verstand om de juiste vriendinnen te kiezen voor haar. Is een larieverhaal dat ze opeens allemaal scheiden en hoer worden als ze in contact komen met de Filipijnse gemeenschap. Dat er rotte appels tussenzitten is zeker want er zijn er ook  genoeg die.met golddiggers, kleinkinderen en hoeren getrouwd zijn of waren. Maar er zijn er ook genoeg anderen die wel  als goede vriendin kunnen doorgaan. Dus is niet zwart of wit zoals hier beweerd wordt. Ik zal mijn roze bril afzetten en sommigen kunnen hun zwarte bril afzetten....

kristof19

alle vrouwen zijn potentiele hoeren uitgezonderd mijn mama en mijn grote zus :lachen:

joost



Hallo Krisoft.
Je krijgt onmiddellijk gelijk van me. Grote jongen.

Groeten.
Joost.

bananacreek

Citaat van: nils op zaterdag 26 december 2015, 01:17:03
Citaat van: zoezoe op vrijdag 25 december 2015, 13:32:35
Het is een behoorlijk avontuur, zeker als je helemaal aan het begin staat.
Heb gister een vlucht geboekt met China Soutern.  :smiley-philippines:
In April vlieg ik naar Dipolog om mijn vriendin en haar dochtertje te ontmoeten in real !!
(2e x dat ik in Phil ben, was al eerder in Manila en Leyte)   

Exciting !!  :run:
Wellicht dat je vriendin dat al aangegeven heeft, maar Fantasyland in Dapitan (dipolog) is een aanrader voor haar dochtertje.
Voor Filippijnse begrippen prijzig (1000 pesos pp), maar is een soort van mini Disneyland.
Daarnaast is er ook een beach resort Dakak in Dapitan wat ook populair is.

Liloy op zich is veilig, maar zijn er wel diverse steden/barangays waar overwegend moslims wonen.
Het beste zorgt je vriendin voor eigen vervoer en laat je je door haar begeleiden.
In ieder geval veel plezier daar in Liloy!

De eigenaar van DAKAK beach resort (Jalosjos) is niet al te lang geleden vrijgekomen uit de Bilibid Prison in Muntinlupa waar hij zat wegens verkrachting van een student of zoiets...

Zijn mostizo zoon heeft hier nog een aantal maanden in de disco gewerkt en werd toen niet door zijn vader erkend...


zoezoe

Citaat van: panshit op woensdag 23 december 2015, 16:41:29
Als ik het goed begrijp zijn jullie nog niet getrouwd dat maakt het moeilijker.
Ik zelf heb de volgende procedure gevolgt.
1 trouw in de Filipijnen.
2 Aanvraag indienen bij het IND wat heeeel belangrijk is dat je inkomen 140% van het minium inkomen is.
3 Vraag gelijk MVV voor gezinshereniging dit gaat het gemakkelijkst
4 Je vriendin moet zo snel mogelijk starten met het leren van Nederlands er zijn curcussen die heten op weg naar Nederland mijn vrouw heeft dit gewoon thuis geleerd in 6 weken hangt er van af hoe gemotiveerd en of ze goed kan leren.
dan aanvraag dan examen ambassade manilla.
5 Dan naar de DFA een dag word ze lekker bang gemaakt wat er allemaal wel niet kan gebeuren als ze naar Nederland gaat waarschuw haar hier voor.Ze keijgt een certificaat en sticker in haar paspoort.
6 In principe moet het dan lukken.
Succes

:denk:
Ik hoor van mensen die een toeristenvisum aanvragen dat de procedure moeilijk is en langdurig ....
:smiley-philippines: ........................  :nederlandsevlag:
Heeft iemand enig idee hoe lang de procedure zou kunnen duren voor de aanvraag van een permanente verblijfsvergunning als je getrouwd bent met een Pinay en als zij de taaltoets heeft gehaald op de ambassade in Manila??  :confused2:

:thankyoufw5: :thankyoufw5:

Marin

Zoezoe, je moet je echt gaan inlezen op www.buitenlandsepartner.nl, op dat forum word je een stuk wijzer over de procedure die je moet volgen voor MVV.
In het kort: voor een succesvolle MVV aanvraag moet je voldoen aan de inkomenseis en een arbeidsovereenkomst voor ten minste 12 maanden, je partner moet het inburgeringsexamen buitenland gehaald hebben en daarnaast moet ze beschikken over een gelegaliseerde geboorteakte en bewijs van ongehuwd zijn. Bovendien moet je overtuigend kunnen aantonen dat jullie over een echte relatie beschikken (hoeft geen huwelijk of ger. partnerschap te zijn!!). Als je elkaar nog niet ontmoet hebt, wel even een aandachtspuntje. Foto's, vliegtickets, verhaaltje erbij, zoiets.

Termijnen: leren voor het examen, examen doen, wachten op de uitslag: een maand of drie minimaal, mits ze vlot en vlijtig leert.
Aanvragen MVV: als je alle papieren op orde hebt, zo'n drie maanden.
Afgifte MVV: doet de ambassade als IND dit heeft toegewezen, kost je partner wel weer een week of twee om de sticker in haar paspoort te krijgen.

Totaal dus ruim een half jaar, al vind ik 3/4 jaar realistischer.

Voor een toeristenvisum is het probleem dat je ook veel papieren moet regelen, en bovendien moet je partner overtuigend kunnen aantonen dat ze reden heeft om terug te keren naar de Filipijnen (arbeidscontract, werkgeversverklaring o.i.d.). De IND wijst vaak toeristenvisa af op basis van vestigingsgevaar.




bananacreek

Via de Turkije-Griekenland route ben je beter af neem ik aan..... :denk:

zoezoe

Citaat van: Marin op dinsdag 29 december 2015, 22:54:25
Zoezoe, je moet je echt gaan inlezen op www.buitenlandsepartner.nl, op dat forum word je een stuk wijzer over de procedure die je moet volgen voor MVV.
In het kort: voor een succesvolle MVV aanvraag moet je voldoen aan de inkomenseis en een arbeidsovereenkomst voor ten minste 12 maanden, je partner moet het inburgeringsexamen buitenland gehaald hebben en daarnaast moet ze beschikken over een gelegaliseerde geboorteakte en bewijs van ongehuwd zijn. Bovendien moet je overtuigend kunnen aantonen dat jullie over een echte relatie beschikken (hoeft geen huwelijk of ger. partnerschap te zijn!!). Als je elkaar nog niet ontmoet hebt, wel even een aandachtspuntje. Foto's, vliegtickets, verhaaltje erbij, zoiets.

Termijnen: leren voor het examen, examen doen, wachten op de uitslag: een maand of drie minimaal, mits ze vlot en vlijtig leert.
Aanvragen MVV: als je alle papieren op orde hebt, zo'n drie maanden.
Afgifte MVV: doet de ambassade als IND dit heeft toegewezen, kost je partner wel weer een week of twee om de sticker in haar paspoort te krijgen.

Totaal dus ruim een half jaar, al vind ik 3/4 jaar realistischer.

Voor een toeristenvisum is het probleem dat je ook veel papieren moet regelen, en bovendien moet je partner overtuigend kunnen aantonen dat ze reden heeft om terug te keren naar de Filipijnen (arbeidscontract, werkgeversverklaring o.i.d.). De IND wijst vaak toeristenvisa af op basis van vestigingsgevaar.

Dank je wel ..... met deze reactie kan ik aan de slag, helder en to the point.  :thumb: :thumb: