Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

AOW

Gestart door pieterbreugel, vrijdag 25 december 2015, 06:49:10

Vorige topic - Volgende topic

pieterbreugel

Hoi bedankt voor de info
Maar wat mij zorgen maakt is het volgende.
I was grensarbeider en ik woon momenteel in Thailand zover geen probleem ook niet met de AOW en het Ouderdom pensioen.

Maar wat als ik naar de Filipijnen wil gaan wonen? voor de aow is er geen probleem maar voor het ouderdom pensioen zou men
dit verminderen  volgens mijn Nederlandse buurman toch
Weet er iemand hier meer van?
Thanks

bananacreek

http://www.pensioenkijker.nl/home/ik-ben-met-pensioen/veranderingen-in-uw-pensioen/pensioen-in-het-buitenland/pensioen-in-het-buitenland

Als je op de  :smiley-philippines: woont dan krijg je naar mijn mening je gehele pensioen wat je hebt opgebouwd in Nederland omdat  :nederlandsevlag: en de  :smiley-philippines: verdragslanden zijn

Normaal -ter voorkoming van dubbele belasting- worden de pensioenen die in  :nederlandsevlag: worden uitbetaald ook in  :nederlandsevlag: belast naar aanleiding van het belasingverdrag tussen  :nederlandsevlag: en  :smiley-philippines:

http://www.itc-leiden.nl/portals/7/downloads/verdragen/NL/Filippijnen.pdf

Heb ik het fout dan hoor ik dat graag..........

janvanderijt

ik heb mijn aow nu woon al 4 jaar in de :smiley-philippines: met een postadres in  :nederlandsevlag:n
nu wil de svb dat ik een briefadres neem doe ik dit niet wordt ik gekort
heb een briefadres aangevraagt maar dat is maar 8 maanden geldig  als het goed gekeurd wordt
wil me nu uitschrijven in :nederlandsevlag: :nederlandsevlag: en me inschrijven in de  :smiley-philippines:
hoe kan ik dat het best aanpakken
wil namelijk rustig oud worden zonder elke keer dat gezeik van de svb
groetjes en bedankt jan

peldoman

Moet je je laten inschrijven bij verblijf in de  :smiley-philippines:?
Ik heb me na 8 maanden briefadres laten uitschrijven in Nederland.
Neem aan dat je visa en arc I-card ook als een soort inschrijving geldt??



bananacreek

Citaat van: janvanderijt op zondag 27 december 2015, 05:53:11
ik heb mijn aow nu woon al 4 jaar in de :smiley-philippines: met een postadres in  :nederlandsevlag:n
nu wil de svb dat ik een briefadres neem doe ik dit niet wordt ik gekort
heb een briefadres aangevraagt maar dat is maar 8 maanden geldig  als het goed gekeurd wordt
wil me nu uitschrijven in :nederlandsevlag: :nederlandsevlag: en me inschrijven in de  :smiley-philippines:
hoe kan ik dat het best aanpakken
wil namelijk rustig oud worden zonder elke keer dat gezeik van de svb
groetjes en bedankt jan

Lukt je niet want als je AOW op de  :smiley-philippines: ontvangt dan wordt je jaarlijks bij de SSS gecontroleerd....weiger je dat dan wordt de AOW volledig stopgezet tot na een onderzoek omtrent de redenen van die weigering en wel met inachtneming het gestelde daaromtrent in de wet BEU (Beperking Export Uitkeringen)
AOW is geen uitkering maar de contoleregels zijn gelijk vanwege hetgeen overeen is gekomen in het sociaal verdrag tussen  :nederlandsevlag: en  :smiley-philippines:.....................

Heb ik het fout dan hoor ik dat wel.....

Lenn

Voor mensen die al in de AOW zitten word niks veranderd(althans tot nu toe)
Voor de nieuwkomers zijn ze druk mee bezig.Er is nog geen officieel wetsvoorstel.
Mijn vader zei altijd dat er niet gerotzooid zal worden met de AOW.En kijk wat er gebeurd.De leeftijd verhogen naar 70 voor de nieuwkomers.
Ikzelf reken er op dat ze komende Jaren nog wel meer verzinnen.

janvanderijt

ging dit zonder problemen peldoman?
wil mijn girorek in nederland houden maar de rest hier
heb al een zorgverzekering hier  dus ik hoop dat dit zonder veel problemen kan
ga deze week ook bij de imigratie dienst hier informeren
ik vertel wel op ons forum hoe het afloopt :denk:

janvanderijt

ik weet dat ik een keer per jaar een bewijs van in leven zijn moet inleveren bananacreek
zie geen redenen om dit te weigeren
dus dat zal wel meevallen

peldoman

Citaat van: janvanderijt op zondag 27 december 2015, 16:14:28
ging dit zonder problemen peldoman?
wil mijn girorek in nederland houden maar de rest hier
heb al een zorgverzekering hier  dus ik hoop dat dit zonder veel problemen kan
ga deze week ook bij de imigratie dienst hier informeren
ik vertel wel op ons forum hoe het afloopt :denk:
Ja hoor,  via email, daarna hier een zorgverzekering afgesloten en die in Nederland opgezegd.

Rich

Weer een citaat van berichten geleden  :stomstomstom:
Rich de Nederbelg.