Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

AOW

Gestart door pieterbreugel, vrijdag 25 december 2015, 06:49:10

Vorige topic - Volgende topic

* Moderator

#20
idd Rich, een citaat van amper twee berichten terug.  :negatief:

Voor IEDEREEN pas je post gedrag aan wat betreft citaten.

:thumb:


Rich

Rich de Nederbelg.

pierrevanwies


@ peldoman,    :denk:  jij maakt mij curieus over dat woord 'zorgverzekering'als die zorgverzekering die je HIER hebt afgesloten voor u gaat zorgen

later HIER moet dat toch wel wat kosten dacht ik.......geen uitsluitingen ???  [ben ook op zoek naar zoiets   :weetikniet:  als ik later pampers nodig

zou hebben en dure medicijnen enz]

  sorry voor even   :offtopic:  langs die AOW   WAO  AKW  ANW  enz door te glippen.

peldoman

Voor bestaande aandoeningen zal je inderdaad het 1e jaar van de verzekering zelf moeten zorgen.
2e jaar ben je wel daarvoor verzekerd, tenminste bij Blue Cross waar ik verzekerd ben.
Medicijnen al naar gelang wat je wilt, 80% of 100% vergoeding.
Dokters bezoek 100%  en je mag je 1 x per jaar gratis laten checken incl. röntgenfoto's.
Premie is vergelijkbaar met die in Nederland, ik heb het in 1 keer betaald, scheelt een flink bedrag dan bij
maandelijkse betaling.
Ik ben wel langs een van hun kantoren geweest om mijn wensen kenbaar te maken.


bananacreek

Leuk als je nog geen 65 bent maar zodra je daar boven komt is het afgelopen..... :run: :run:..... :benweg: :benweg: :benweg:

http://www.bluecross.com.ph/index.php?id=medicalplans&plan=sstandard&sub=prem

peldoman

Nee, als je maar voor/of op je 65 de verzekering afsluit.

janvanderijt

kun je ook alleen op een touristen visum je uit laten schrijven in  :nederlandsevlag: en je hier vestigen? :ikkeniebegrijp:

Luke

Citaat van: janvanderijt op zaterdag  2 januari 2016, 05:46:43
kun je ook alleen op een touristen visum je uit laten schrijven in  :nederlandsevlag: en je hier vestigen? :ikkeniebegrijp:

Ik ben al 20 jaar uitgeschreven in België en ingeschreven op de BE ambassade in Manila, dat dienst doet als mijn gemeentehuis.
Had eerst een werkvisum (9G) en de laatste 12 jaar als toerist.
Het maakt niet uit welk visum je hebt, zolang je maar legaal in het land (PH) verblijft.

janvanderijt

luke als jij je formulier invultt om je visa te verlengen
wat vul je dan in bij het adres van je geboorteland
een fictief adres of gewoon  niks?

Luke

Citaat van: janvanderijt op zaterdag  2 januari 2016, 06:51:45
luke als jij je formulier invultt om je visa te verlengen
wat vul je dan in bij het adres van je geboorteland
een fictief adres of gewoon  niks?

Een post adres in BE