Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

AOW

Gestart door pieterbreugel, vrijdag 25 december 2015, 06:49:10

Vorige topic - Volgende topic

Emigrant

Citaat van: joost op donderdag 27 juni 2019, 17:56:28

Hallo.
Ik verwonder mezelf steeds weer dat er mensen zijn die hier 'n vraag stellen en die eigenlijk heel makkelijk via Google te vinden is. Zo ook Emigrant. Ik tik even DigiD aanvragen in en zie :
https://www.digid.nl/nl/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-digid-aanvragen/

Zo makkelijk kan het zijn.
Groeten.
Joost.

Joost vertel mij eens hoe ik dat doe, Ik woon op de Filipijnen? die link die jij stuurt is leuk als je in Nederland woont....

Let op! Na het aanvragen ontvangt u géén brief, maar een baliecode. Met de baliecode gaat u binnen 30 dagen (Nederlandse tijd) naar één van de DigiD balies [opent in een nieuw venster] om uw DigiD activeringscode te ontvangen. Mogelijk moet u eerst een afspraak maken.

Gemeente Bergeijk
Gemeente Bergen op Zoom
Gemeente Breda
Gemeente Enschede
Gemeente Maastricht
Gemeente Echt-Susteren
Gemeente Den Haag
Gemeente Haarlemmermeer (balie op Schiphol; maak een afspraak via www.paspoortbalie.nl)
Gemeente Montferland
Gemeente Sluis
Gemeente Venlo
Cariben: Oranjestad (Aruba)
Cariben: Willemstad (Curaçao)
Cariben: Kralendijk (Bonaire)
Cariben: Philipsburg (Sint Maarten)
Nederlandse Ambassade Ankara
Nederlandse Ambassade Bangkok
Nederlandse Ambassade Berlijn
Nederlandse Ambassade Bern
Nederlandse Ambassade Londen
Nederlandse Ambassade Madrid
Nederlandse Ambassade Parijs
Nederlandse Ambassade Paramaribo
Nederlandse Ambassade Rabat
Nederlandse Ambassade Rome
Nederlandse Ambassade Sydney
Consulaat Generaal Vancouver
Nederlandse Ambassade Washington
Nederlandse Ambassade Wellington

Zeg het maar Joost? Lekker makkelijk he?!

peldoman

AOW'er in het buitenland
Woont u in het buitenland en ontvangt u een AOW-pensioen via de Sociale Verzekeringsbank (SVB)? Dan geldt een uitzondering en mag u uw DigiD bij de SVB aanvragen. U hoeft dan niet speciaal naar een DigiD-balie om een activeringscode op te halen, maar regelt alles online.


IDD, is makkelijk, gewoon online aanvragen.

Emigrant

Citaat van: peldoman op vrijdag 28 juni 2019, 08:22:12
AOW'er in het buitenland
Woont u in het buitenland en ontvangt u een AOW-pensioen via de Sociale Verzekeringsbank (SVB)? Dan geldt een uitzondering en mag u uw DigiD bij de SVB aanvragen. U hoeft dan niet speciaal naar een DigiD-balie om een activeringscode op te halen, maar regelt alles online.


IDD, is makkelijk, gewoon online aanvragen.


Hoi Peldoman,

Wat te doen wanneer je nog geen Aow ontvangt maar wel een Pre pensioen? Hoe moet ik dan mijn digid aanvragen wonende op de Filipijnen?

Bij voorbaat dank voor je hulp.

Emigrant

peldoman

Pre pesioen weet ik niet, maar je kan je DigiD nu al aanvragen bij de SVB, je hoeft niet te wachten tot je AOW krijgt.
Even contact opnemen met SVB die helpen je verder.

Emigrant

Citaat van: peldoman op vrijdag 28 juni 2019, 10:32:22
Pre pesioen weet ik niet, maar je kan je DigiD nu al aanvragen bij de SVB, je hoeft niet te wachten tot je AOW krijgt.
Even contact opnemen met SVB die helpen je verder.

Hoi Peldoman, je hebt volkomen gelijk, ik kan nu al een digid aanvragen, maar dan moet ik die dus afhalen bij een Digid balie, en in de Filipijnen is geen Digid balie, de dichtsbijzijnde Digit balie bevind zich in Bangkok.

Let op! Na het aanvragen ontvangt u géén brief, maar een baliecode. Met de baliecode gaat u binnen 30 dagen (Nederlandse tijd) naar één van de DigiD balies [opent in een nieuw venster] om uw DigiD activeringscode te ontvangen. Mogelijk moet u eerst een afspraak maken.

Gemeente Bergeijk
Gemeente Bergen op Zoom
Gemeente Breda
Gemeente Enschede
Gemeente Maastricht
Gemeente Echt-Susteren
Gemeente Den Haag
Gemeente Haarlemmermeer (balie op Schiphol; maak een afspraak via www.paspoortbalie.nl)
Gemeente Montferland
Gemeente Sluis
Gemeente Venlo
Cariben: Oranjestad (Aruba)
Cariben: Willemstad (Curaçao)
Cariben: Kralendijk (Bonaire)
Cariben: Philipsburg (Sint Maarten)
Nederlandse Ambassade Ankara
Nederlandse Ambassade Bangkok
Nederlandse Ambassade Berlijn
Nederlandse Ambassade Bern
Nederlandse Ambassade Londen
Nederlandse Ambassade Madrid
Nederlandse Ambassade Parijs
Nederlandse Ambassade Paramaribo
Nederlandse Ambassade Rabat
Nederlandse Ambassade Rome
Nederlandse Ambassade Sydney
Consulaat Generaal Vancouver
Nederlandse Ambassade Washington
Nederlandse Ambassade Wellington

Emigrant

Ik heb zojuist een persoonlijk bericht gekregen van iemand met het zelfde verhaal, die al iets verder is in de communicatie met Digid.

Profiel zelfde als mij :

-Permanent op de Filipijnen.
-Nog geen Aow.
-Binnenkort belastingplichtig (pre- pensioen, lijfrente etc)

Hij heeft een vraag gesteld omtrend de aanvraag van een Digid vanuit de Filipijnen en kreeg volgende email

In uw brief van 4 januari 2019 maakt u een aantal opmerkingen over onze dienstverlening. Wij stellen het op prijs dat u ons op de hoogte heeft gebracht van deze situatie.

Onze Helpdesk heeft u eerder gecommuniceerd dat DigiD ervan op de hoogte is dat het proces vanuit het buitenland niet gebruiksvriendelijk is voor eindgebruikers die ver van een balie wonen.

Nederlanders die in Nederland wonen ontvangen de activeringscode thuis omdat we de identiteit kunnen vaststellen op basis van het BSN en het geregistreerd woonadres in Nederland. De identiteit van Nederlanders in het buitenland moeten we persoonlijk vaststellen om een DigiD te mogen uitgeven. De afgelopen jaren zijn er steeds meer balies geopend in het buitenland en zijn we aan het onderzoeken om te kijken of er meer gebruiksvriendelijke oplossingen zijn. Op dit moment zijn voor u echter nog geen andere alternatieven beschikbaar en kunnen we alleen melden dat u zich tot de dienst moet wenden waar u gebruik van wilt maken om te kijken of er een alternatief is.

Wij hopen in de toekomst DigiD in het buitenland gebruiksvriendelijker te kunnen maken, zodat ook in het buitenland naar tevredenheid gebruik gemaakt kan worden van de service van DigiD.

Onze excuses voor het ongemak.



Het gaat zelfs zo ver dat je ook niemand kunt machtigen zonder digid.

Er is dus op dit moment maar 1 optie en dat  is vakantie Bangkok en daar jou Digid afhalen op de Digid balie

Groet Emigrant

peldoman

NEEN!! het kan helemaal online, je krijgt de code dan per post toegestuurd.

Emigrant

#57
Heb je een link, want ik wordt nu toch wel nieuwsgierig? in Nederland werkt dat inderdaad zo maar ik ben uitgeschreven in de GBA,

Pas NA je AOW kun je een digi id aanvragen..sorry peldoman...NIETS WERKT

Na toekenning van uw AOW kunt u inloggen op Mijn SVB

Vanaf het moment dat wij u een AOW-pensioen toekennen, kunt u een (DigiD)inlogcode aanvragen voor Mijn SVB. Daarmee kunt u vanuit het buitenland 24 uur per dag uw eigen gegevens raadplegen of de maandelijkse specificatie van uw AOW of jaaropgave bekijken en printen, maar bijvoorbeeld ook een wijziging van uw rekeningnummer aan ons doorgeven.

Met DigiD kunt u uw AOW-zaken via Mijn SVB op onze website regelen en hoeft u geen hoge telefoonkosten te maken om contact met ons op te nemen.

https://www.svb.nl/int/nl/aow/aanvragen/aow_aanvragen_als_u_buiten_nederland_woont/

Luke

Het is ongeveer hetzelfde verhaal voor een Belgisch eID. Onmogelijk om het in het buitenland te bekomen.
Dus op de laatste (vakantie) trip in België een nieuw mobiel met dual SIM aangeschaft en een pre-paid SIM (Pay&Go) om de "Itsme" app te activeren.
De ItsMe app is de vervanger van de eID kaart lezer en word ook gebruikt door een aantal banken als authenticatie, maar werkt enkel met een Belgisch telefoonnummer!
Dus nu heb ik toegang tot de Belgische overheidsdiensten eender waar ter wereld (met een internetverbinding).

peldoman





Nu weet ik niet wat 'Binnenkort is?  Wanneer krijg je AOW dan?