Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Val vd $ en €

Gestart door Pjottr, zaterdag 30 januari 2016, 15:57:16

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Het ruist op het internet "Collapse of the $ en €
Het is ook allanger topic in the Financial circuits.
Hoe het ook zij.... Zoals het nu is en gaat kan het niet verder. De US verdrinkt in haar schuld maar ook de Eurozone dreigt te verzuipen
Welke invloed heeft een mogelijke currency collapse voor gevolgen hier in de Filipijnen en met name voor diegenen die € afhankelijk zijn
Ik open dit topic omdat dit mi ernst is en graag met jullie hierover wil brainstormen
Gr
P
NB Ik zal dit topic ook op het Dutch Forum lanceren
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

josv

Tja, wat moet je daar nu van zeggen..... Als je ECHT van de Euro afhankelijk bent zal je een tikkie terug moeten. So be it. je doet er echt niks aan. Minder taxi, airco, schoonfamilie op rantsoen etc. etc. Lijken mij geen on-overkomelijke maatregelen.

Als de klap komt ( ik zeg ALS ) ben ik meer benieuwd hoe al die ofw-afhankelijke families hier het gaan doen  :denk:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Lenn

Pjottr, je vergeet de invloed van de chinezen, russen en japan.
Het zal gerust een keer fout gaan wat zal leiden tot een megacrash.Komende jaren gaat het nog wel goed.Maar dat is mijn opinion.
Zie de post van herr Kaiser op het iex-forum.Deze is wel erg negatief maar onderbouwd het wel met div. links, en dat dagelijks.
Om een eventuele crash op te vangen moet je je vermogen spreiden.
Ben je alleen afhankelijk van een euro pensioen/AOW, dan kan het nog wel moeilijk worden bij een megacrash.

En voor Josv,

Die ofw parasieten konden ook overleven toen er nog geen ofw was.Misschien werken?










Blauwvinger

Ik zal de komende tijd in verdiepen.  :denk:


Lenn

Pak alleen maar Europa.De meeste landen hebben een oplopende staatsschuld, oftewel een chronisch tekort aan financiele middellen waarbij je schuld jaarlijks omhoog gaat.
Al die landen moeten ieder jaar bij een of andere europartner geld lenen om hun schuld terugtebetalen aan een of andere europartner.
Het lijkt de Ph wel, maar dan in het groot.Dat dit een keer spaak loopt is mij wel duidelijk.Hoezo kan je ieder jaar meer uitgeven dan dat er binnenkomt?

stijn54

US, Japan, China en Europa willen een zo zwak mogelijke munt om de economie te stimuleren heeft niks te maken met het einde van de euro.

Lenn


stijn54

De export is voor de landen belangrijker dan de important. De stimuleringsmaatregelen die bliijkbaar wel niet goed helpen hebben allemaal als gevolg een lagere munt. Vorige vrijdag Centrale bank van Japan negatieve rentevoet!

Pjottr

Ik zie dit meer op politiek niveau. Er zijn krachten actief die de Dollar als leading currency graag zien verdwijnen Sinds de US afgeweken is vd Gouden Standaard waarbij de waarde werd afgedekt door de voorraad goud is het bergafwaards gegaan en zitten ze nu in een situatie met 20 biljoen schuld
Dit wordt bij lange na niet afgedekt door de opbrengsten uit economie.
Landen die schuldpapier hebben vd US zijn het financieel beleid van de Us zat en dumpen op grote schaal dollars
Dat gebeurd al langer maar ik denk dat men nu versneld $ zullen dumpen. Met name China,Rusland Saoudi  enz
Dit zal chaos op de financiele markten teweeg brengen en grote gevolgen hebben voor alle valuta op mondiaal niveau
Dit scenario geldt ook voor de € Laat je niet misleiden.
Uiteindelijk zal er een mandje komen met verschillende valuta's die leading worden voor de mondiale economie ... of.... er komt een wereld munt.
Dat wordt ook al gesuggereerd.
De politiek die hierachter zit is er een om chaos te scheppen en uiteindelijk de wereld macht over te nemen
Noem het de Nwe Wereld Orde.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Cosyns Guy

Citaat van: Pjottr op woensdag  3 februari 2016, 12:46:58
Ik zie dit meer op politiek niveau. Er zijn krachten actief die de Dollar als leading currency graag zien verdwijnen Sinds de US afgeweken is vd Gouden Standaard waarbij de waarde werd afgedekt door de voorraad goud is het bergafwaards gegaan en zitten ze nu in een situatie met 20 biljoen schuld
Dit wordt bij lange na niet afgedekt door de opbrengsten uit economie.
Landen die schuldpapier hebben vd US zijn het financieel beleid van de Us zat en dumpen op grote schaal dollars
Dat gebeurd al langer maar ik denk dat men nu versneld $ zullen dumpen. Met name China,Rusland Saoudi  enz
Dit zal chaos op de financiele markten teweeg brengen en grote gevolgen hebben voor alle valuta op mondiaal niveau
Dit scenario geldt ook voor de € Laat je niet misleiden.
Uiteindelijk zal er een mandje komen met verschillende valuta's die leading worden voor de mondiale economie ... of.... er komt een wereld munt.
Dat wordt ook al gesuggereerd.
De politiek die hierachter zit is er een om chaos te scheppen en uiteindelijk de wereld macht over te nemen
Noem het de Nwe Wereld Orde.