Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filipijnse naar het buitenland

Gestart door pieterbreugel, woensdag 3 februari 2016, 11:41:41

Vorige topic - Volgende topic

gertve

Ik denk dat de kans op dergelijke situaties te voorkomen kunnen zijn als het leeftijdsverschil niet zo overduidelijk groot zijn.

Als er wel sprake is van betaalde sex dan hebben beiden een motief om een relatie te faken.

jiggy

Ik ben niet thuis in die wereld, maar het geschetste probleem is wanneer immigration twijfels heeft over de werkelijke reisintenties van een pinay, zelfs als ze vergezeld is van een partner. 
Ze vrezen dat die wel eens haar poier zou kunnen zijn.

Die twijfels en verscherpte moeten ingegeven worden door feiten, ervaringzn uit het verleden, of ze hebben echt geen zin.
Het grotere leeftijdsverschil tussen een pinay en haar reisgezel is m .i. een foute maatstaf want de realiteit is dat de leeftijdsverschillen in een relatie pinay/foreigner over het algemeen aanzienlijk groter zijn dan bij een reizend pinay/pinoy koppel.
Of bekijk ik dit nu vanuit een westerse bril, vergelijking met "human traficing hier ?
Hier zijn het meestal situaties waarbij het meisje in handen is van een leeftijdsgenoot, een loverboy.
Dan is het de taak van een overheidsinstantie om "by all means" het meisje zelf te beschermen en terdege reisintenties te checken.
Maar wanneer (zo blijkt het de regel te zijn of worden) alle pinay die in de doelgroep van mogelijke prostitutie vallen te gaan controleren en hun vlucht laten missen, dan zullen er wel eens fikse schadeclaims kunnen vallen omwille van gemiste vluchten en verdere hotelboekingen of zakelijke afspraken. Men heeft immers geen halve dag of dag tijd om in te checken en alle controles te passeren. In regel slechts 2 uur.
En... tegelijkertijd is er verslapte en verzwakte aandacht voor mogelijks echte misbruiken van reizigers met malafiede bedoelingen. 

ronny

ben 26 jan 2016 met mijn philipijnse naar thailand geweest hebben alleen gevraagd hoe ze me kende in luchthaven manila
geen papieren moeten voorleggen en geen cfo stikker nodig

Ronn

Hallo,

Verleden week maandag is onze visumaanvraag(cohabitation of wettelijke samenwoning) goedgekeurd, :applaus: :applaus:
ondertussen al de tickets en de verzekering geregeld,ik heb wel jullie hulp nodig voor het volgende,heeft mijn vriendin een cfo sticker nodig voor dit type van visum?zo ja,dient zij dan een cursus te volgen in manila of Cebu?het is me niet helemaal duidelijk en op de ambasade hebben ze er niets van gemeld.daarom deze vraag,ik zou niet graag na al die comotie met de visumaanvraag terug in de problemen geraken mocht mijn vriendin worden tegen gehouden bij de emigratie dienst in de luchthaven.

de groeten Ronn

jiggy

Wow, Ronn. Dat is ontzettend goed nieuws en ook vrij vlug !
Helaas kan ik je niet helpen met je vraag. Ik ben (nog) leek ivm cohabiation visa. 

Ronny55

Hi Ronn , eerst proficiat , mooi gedaan . Iedere Filipina die het land permanent verlaat heeft die CFO sticker nodig en moet die cursus volgen, er wordt hun geleerd hoe zich in het buitenland te beschermen en hoe ze geld naar de  :smiley-philippines: kunnen sturen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Proficiat en veel geluk met je partner.

Ja ze heeft een CFO sticker nodig.

"In compliance with Philippine's Department of Foreign Affairs Order No. 28-94 and No. 11-97, all Fiancee, Spouses and other Partners of Foreign National need to show CFO Guidance and Counseling Certificate and CFO Sticker along with the Fiancee / Spouse visa to the immigration officer BEFORE DEPARTURE."

https://love2type.wordpress.com/2013/04/27/cfo-sticker-for-fiancee-spouses-and-other-partners-of-foreign-national/
Rich de Nederbelg.

jiggy

Ronn, als ik de info op de site van DVZ en de Kruispunt Migratie goed gelezen hebt , klopt het dan dat een visum voor cohabitation
- een Schengenvisum is ( short stay max 3 maand) waarbinnen je dus de tijd krijgt om die wettelijke samenwoonst te regelen?
- je vriendin een heen- EN terugticket moet voorleggen , voor het geval de procedure niet binnen die 3 maand is afgerond? Dit zou ook door de migratiediensten op de luchthaven(s) gevraagd worden, net omdat het om een visum KORTverblijf gaat ?

Zoals ik zei : van die CFO-sticker weet ik niets. Ik ga hier ook geen verwarring over zaaien, doch ik vraag me, in de huidige situatie waarin jullie nog geen officiële partners zijn (enkel bevestigd na wettelijke samenwoonst in België) , of die effectief nodig zou zijn.
Hou je ons hiervan op de hoogte, wil je?

Ronn

Hallo,
Aan allen bedankt voor de felicitaties,ik kan ze wel gebruiken na al die rompslomp,maar enfin,de aanhouder wint zeggen ze hier :jajaja:
aan Jiggy,ja het klopt inderdaad wat je daar zelf schrijft,mocht je meer specifieke vragen hebben?steeds welkom. en ik hou jullie zeker op de hoogte over het verloop,want mijn calvarietocht is nog niet achter de rug.
groeten Ronny

Michaela