Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Groepsreis naar de Filippijnen

Gestart door jiggy, zondag 21 februari 2016, 13:43:07

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Reeds geruime tijd speelt bij me het idee om voor familie, vrienden en wie ook wil aansluiten een rondreis te maken op de Filippijnen. Na 7 eigen bezoeken ben ik nog geen expert, doch ken reeds mijn weg en de cultuur ter plekke en heb reeds 15 jaar ervaring in organisatie van evenementen voor een groep van ca 60 mensen. 
Vandaar dat ik deze oproep ook hier plaats.
Wie weet zijn er leden of vrienden van hen die zelf nog niet in de Filippijnen geweest zijn en op die manier gedurende 2 à 3 weken een eerste kennismaking kunnen maken met dit land, de natuur, cultuur en de mensen.

Hieronder reeds een aantal losse gedachten :
- tijdsstip : ten vroegste eind 2016, ten laatste eind 2017
- periode : afhankelijk van de mogelijkheden van de medereizigers, doch wellicht januari-februari of juli-augustus of een periode met gunstige ticketprijzen
- geen strandvakantie, al is een enkele overnachting in een beachresort niet uitgesloten.
- dus ook geen Borocay Puerta Galera of Alona beach, maar op zoek naar meer authentieke aspecten van de Filippijnen.
- in grote lijnen : Manilla, noorden (Baguio?) en Visayas (Cebu - Bohol).
- geen luxereis, verblijf in middenklasse hotels
- vertrek vanuit België
- geen andere dan eigen kosten (geen reisgids : Ik betaal mijn eigen reis en heb een tolk ter plaatse  :biggrinn:)
- deelnemers : niet limitatief, doch idealiter tussen de 10 en 20 personen.
- deelnemers kunnen ook deels een eigen programma afwerken om ter plekke bvb familie of bekenden te bezoeken

Ik sta ook open voor tips, al zullen we niet alle uithoeken van de Filippijnen bezoeken.
Eens dit plan concreter zou worden wil ik uiteraard via dit forum beroep doen op leden voor nuttige, lokale info of... zelfs voor de expats ter plekke als gids voor 1 dag.

Doch zoals gezegd : dit plan is nog niet meer dan een idee.
Ik sta nu echter reeds open voor suggesties, van welke aard ook.  :thumb:

josv

Citaat van: jiggy op zondag 21 februari 2016, 13:43:07
Doch zoals gezegd : dit plan is nog niet meer dan een idee.
Ik sta nu echter reeds open voor suggesties, van welke aard ook.  :thumb:

Veel succes met dit idee !!!

Helaas ben ik van mening dat de  :smiley-philippines: voor een toerist geen ruk te bieden heeft.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

kristof19


Helaas ben ik van mening dat de  :smiley-philippines: voor een toerist geen ruk te bieden heeft.

wow,  ik ben anders al op prachtige plaatsen geweest  in de Filipijnen als toerist en ik moet er nog vele doen.. :jajaja:


josv

Citaat van: kristof19 op zondag 21 februari 2016, 15:29:01
wow,  ik ben anders al op prachtige plaatsen geweest  in de Filipijnen als toerist en ik moet er nog vele doen.. :jajaja:

Geef dan eens een voorbeeld van zo'n "prachtige plaats" waarvoor jij 24 uur onderweg zou willen zijn. Ik ben er echt benieuwd naar want na al die jaren hier heb ik er nog nooit 1 gevonden.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

kristof19

Citaat van: josv op zondag 21 februari 2016, 15:35:48
Citaat van: kristof19 op zondag 21 februari 2016, 15:29:01
wow,  ik ben anders al op prachtige plaatsen geweest  in de Filipijnen als toerist en ik moet er nog vele doen.. :jajaja:

Geef dan eens een voorbeeld van zo'n "prachtige plaats" waarvoor jij 24 uur onderweg zou willen zijn. Ik ben er echt benieuwd naar want na al die jaren hier heb ik er nog nooit 1 gevonden.


Palawan en Busuanga vind ik prachtige plaatsen. Camiguen island vind ik ook leuk vertoeven.
Over smaken en voorkeuren valt natuurlijk niet te twisten. Gewoon jammer voor u dat er voor u geen mooie plaatsen bestaan in het land waar u woont.... :floet:

bananacreek

Hotel Bilibid in Muntinlupa?................... :confused2: :denk: :denk:

Gebouwd in de Spaanse bezetting.... :jajaja: :thumb:



Room Service... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

josv

Citaat van: kristof19 op zondag 21 februari 2016, 15:48:45
Gewoon jammer voor u dat er voor u geen mooie plaatsen bestaan in het land waar u woont.... :floet:

Och, ik heb het naar m'n zin hier. Maar dat is even wat anders dan 'n reis organiseren voor buitenlanders.

Leuk vertoeven is ok ! Maar Palawan is nou niet echt 'n plek waarvoor je nou uit je dak gaat. tis leuk, mooi strand, lekkere .......... that's it. Dat vindt je als  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley: ook in Benidorm  :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

boldy

Zoals jij redeneerd Josv hoef je dus nergens op vakantie naar toe.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

josv

Citaat van: boldy op zondag 21 februari 2016, 16:09:09
Zoals jij redeneerd Josv hoef je dus nergens op vakantie naar toe.

Tussen "nergens" en de  :smiley-philippines: ligt een huizenhoog verschil.

Als ik jiggy was zou ik het juist andersom doen ! Breng die pinoy's naar europa ! Meer cultuur, meer geschiedenis.

Geen uitgewoonde en bouwvallige reuines die op instorten staan. Wat is nu zo speciaal aan een " man made forrest " bij Bohol ??

Ik ben dan misschien wel negatief maar zeg nou zelf.................

Het toerisme in de  :smiley-philippines: is het gewoon " net niet ".
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

boldy

Dat man made forest vind ik zelf ook niet speciaal, maar anderen daar in tegen  misschien weer wel.

Ook geef ik niet om kerken, tempels en zulk soort dingen.  Anderen mensen vinden dat misschien heel erg mooi/interessant.

Het is maar goed dat wat de een niets vindt de ander fantastisch vindt. 

Ik ben zelf nog niet op veel plaatsen geweest maar ik kan me toch indenken dat er genoeg te zien is voor een toerist.
Als ik filmpjes zie van Palawan dan ziet dat er toch heel mooi uit moet ik zeggen.

Mijn moeder is 2 keer in De Filipijnen geweest en haar kon het land niet bekoren. Ze is  vaker in Sri Lanka geweest en dat vindt ze geweldig, zei houdt van mooie planten en bloemen en wilde dieren en dat is in De Filippijnen niet echt te vinden (wat wij hebben gezien) Daar in Sri Lanka er genoeg van te vinden is.
het leven is net een lul keihard en veel te kort