Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Groepsreis naar de Filippijnen

Gestart door jiggy, zondag 21 februari 2016, 13:43:07

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Bedankt voor beide tips, Rich  :thumb:
zeker een goede aanvulling voor het deel "Manilla".
Net ff gegoogled, Buldozer : Hidden Valley bevindt zich in Laguna, op ca 2,5 u rijden van Manilla c

Rich

Buldozer, Hidden Valley is een springs resort in een paradijselijke omgeving. Watervalletjes, en je kan er zwemmen en een mooie wandeling maken.  Een stukje oerwoud waar eens scènes zijn gemaakt voor een Tarzan film.
Ben er een paar keer geweest omdat de schoonvader van mijn broer mede-eigenaar was van het resort.
Is zoals Jiggy zegt in Laguna en echt de moeite om eens te bezoeken.
Rich de Nederbelg.

Bulldozer

Ik woon in Laguna, maar had er nog niet van gehoord. Ga ik zeker eens kijken dan.

Rich

 :thumb: Laat zeker eens weten of het is bevallen.
Rich de Nederbelg.

share

Op Facebook is er al een 'reisclub Filippijnen' Momenteel zijn er ook mensen ginder met de club. Er is nog quasi geen reclame of marketing voor gedaan, en de club is ook geen reisbureau, dat mag trouwens wettelijk niet, reizen organizeren zonder vergunning.... Dat maakt het allemaal nogal complex, zo moet elke deelnemer eigenlijk zijn vlucht voor zichzelf boeken. Ik zit zelf mee in de club, wil altijd wel eens praten om het eventueel samen met u beter te organiseren, ik ben ook (nog, maar nu toch in finale fase) bezig met business ginder op poten te zetten.

Er is weliswaar genoeg interesse, maar mensen vinden die effectief willen mee-groepsreizen, is niet evident.

Citaat van: jiggy op zondag 21 februari 2016, 13:43:07
Reeds geruime tijd speelt bij me het idee om voor familie, vrienden en wie ook wil aansluiten een rondreis te maken op de Filippijnen. Na 7 eigen bezoeken ben ik nog geen expert, doch ken reeds mijn weg en de cultuur ter plekke en heb reeds 15 jaar ervaring in organisatie van evenementen voor een groep van ca 60 mensen. 
Vandaar dat ik deze oproep ook hier plaats.
Wie weet zijn er leden of vrienden van hen die zelf nog niet in de Filippijnen geweest zijn en op die manier gedurende 2 à 3 weken een eerste kennismaking kunnen maken met dit land, de natuur, cultuur en de mensen.

Hieronder reeds een aantal losse gedachten :
- tijdsstip : ten vroegste eind 2016, ten laatste eind 2017
- periode : afhankelijk van de mogelijkheden van de medereizigers, doch wellicht januari-februari of juli-augustus of een periode met gunstige ticketprijzen
- geen strandvakantie, al is een enkele overnachting in een beachresort niet uitgesloten.
- dus ook geen Borocay Puerta Galera of Alona beach, maar op zoek naar meer authentieke aspecten van de Filippijnen.
- in grote lijnen : Manilla, noorden (Baguio?) en Visayas (Cebu - Bohol).
- geen luxereis, verblijf in middenklasse hotels
- vertrek vanuit België
- geen andere dan eigen kosten (geen reisgids : Ik betaal mijn eigen reis en heb een tolk ter plaatse  :biggrinn:)
- deelnemers : niet limitatief, doch idealiter tussen de 10 en 20 personen.
- deelnemers kunnen ook deels een eigen programma afwerken om ter plekke bvb familie of bekenden te bezoeken

Ik sta ook open voor tips, al zullen we niet alle uithoeken van de Filippijnen bezoeken.
Eens dit plan concreter zou worden wil ik uiteraard via dit forum beroep doen op leden voor nuttige, lokale info of... zelfs voor de expats ter plekke als gids voor 1 dag.

Doch zoals gezegd : dit plan is nog niet meer dan een idee.
Ik sta nu echter reeds open voor suggesties, van welke aard ook.  :thumb:

jiggy

Share, zoals ik reeds aangaf zou het een geoepsreis zijn met familieleden, vrienden en eventueel aangevuld met andere geïnteresseerden.
Zo zijn we al eens op reis geweest met een 20-tal, naar China, waar een neefje gewoond en gewerkt had. Zo hadden we een uitstekende gids en tolk.
Het is de bedoeling om iets gelijkaardigs te ondernemen nu, naar de Filippijnen.

louis

Zelf heb ik, zo,n 15 jaar geleden een georganiseerde Filippijnen reis mee gedaan ,

Globaal de volgende routes : Baguio, Banaue en Bontoc , Dag tochten maken met de voet onder begeleiding van een gids langs de rijst terrassen. In Bontoc grotten met zijn begrafeniskisten ,

Een dagtocht maken naar (richting) mount Pinatubo .Je loopt af en toe door beekjes met heet water en af en toe loopt je door een canon 2 meter breed 3a 4 meter hoog opgestapelde rotsblokken met zand, ( wanden leken mij niet zo stabiel).

Palawan, uiteraart de ondergrondse rivier .
Bohol , Chocolate Hilss, met een paar overnachtingen in een resort op Panglao Island.

En een paar overnachtingen op Camiguin Island ,
De verplaatsingen overland ging per longdistance bus of jeepney. en rest per vliegtuig of per boot.

Wat Jos beweerde dat er in de Filippijnen geen " zak" te beleven is ben ik niet helemaal met hem eens, Ik vond het toen schitterend


jiggy

Bedankt voor het delen van je ervaring, louis.
Ons gezelschap zal ook deels bestaan uit mensen "op rust", dus heel avontuurlijk reizen met klimwerk zal er niet bij zijn, al kan het natuurlijk dat zulke uitstappen met een beperktere groep actievelingen worden ondernomen.
En inderdaad, ook ik ben van mening dat er (voor mij nog) zoveel te zien en beleven valt op de Filippijnen.
Ben geen bioloog of zooloog, maar de Filippijnen zijn het land met de meeste endogene planten- en diersoorten. Dwz: soorten die nergens anders ter wereld voorkomen. Dat zegt genoeg over de natuurlijke rijkdom, denk ik.
Enne.., smaken verschillen enorm, en... dat kan. Het "man made forest" vond ik bvb impressionant, zeker als je er in het donker met de scooter doorrijdt en het geluid van de motor ruim overheerst wordt door de nachtelijke insecten- en dierengeluiden. Overdag is het dan weer alsof je een kwarier lang door een airco gekoelde ruimte rijdt. Zoo... cooool !  :lachen:

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Werken links met wiki niet meer?

Dat de PI heeft meest vulkanische land is kan ik best geloven. Dat het land ook de meeste unieke fauna en flora heeft veel minder. Ik vind er in ieder geval niks van terug.

Endogeen is een term binnen de aardwetenschappen die betrekking heeft op krachten die vanuit de Aarde komen. De sfeer die dit behelst, wordt lithosfeer genoemd. Endogeen is het tegenovergestelde van exogeen (krachten van buitenaf), processen die zich in de atmos- of biosfeer voordoen. Endogene krachten worden met name gedreven door temperatuur en druk. Ook vloeistoffen spelen een rol, zo zorgt het water in de poriën van gesteente voor het naar boven werken van olie of gas.

Endemie of endemisme is het verschijnsel dat een organisme (of liever taxon) van nature uitsluitend voorkomt in één afgegrensd geografisch gebied, zoals eilanden in de oceaan, geïsoleerde bergen, meren en riviersystemen. Indien een soort enkel daar voorkomt, spreekt men van een endeem of van endemische soort. Endemisme is een biogeografisch begrip: het gaat om de geografische verspreidingsgebieden (areaal) van taxa.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.