Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Welke bank is het beste?

Gestart door Marius, zondag 21 februari 2016, 20:16:39

Vorige topic - Volgende topic

Marius

Ik had gedacht dat het best wel makkelijk is voor mijn verloofde als zij een bankrekening zou hebben.
B.v. makkelijk om geld over te maken, ze kan ook paypal nemen, zodat het overmaken zelfs gratis kan...
Ook meen ik dat ze een bankrekening nodig heeft als ze een toeristenvisum aanvraagd?

Ik heb het niet breed.. dus weet iemand wat de goedkoopste manier is?  Een bank dat dus een bankpas verstrekt, en die niet torenhoge inleg vraagt, en met zo min mogelijk fee?
Ik stort niet heel erg veel over per maand, misschien 50 a 100 euro ofzo.

jiggy

Dag Marius,
Hierover zijn al een aantal topics (geld overmaken naar de Filippijnen) , met ervaringen van leden, al kan het misschien nooit kwaad dit overzichtelijk eens te herhalen.

Wat betreft de noodzaak van een bankrekening ifv een visum : dit is geen absolute voorwaarde, doch een middel voor de officiƫle instanties om bewijzen van een job te hebben, door op regelmatige basis gestorte lonen bvb.

Marius

oh..  excuses.
Ik heb echt daadwerkelijk gezocht, maar zag het niet staan.
Ik zal zometeen nog eens kijken onder de door u genoemde sectie!

Een job heeft ze niet. Dus heeft een bankrekening om die reden (voor visum) dus geen zin?  Maar ik dacht echt, dat wanneer je een touristenvisum wilde, je ook moest kunnen aantonen dat je de verblijfskosten kon betalen?  Misschien is het anders op de Nederlandse ambassade? (ik heb begrepen dat hier vooral Belgen zitten, LOL).

Maar anyway...  al is het alleen maar voor Paypal...   dus vanbdaar dat ik wel wil weten, welke bank heeft de laagste fee? (inclusief bankkaart). Een inleg van hooguit een paar duizend p is geen probleem...  Teveel ineens wil ik niet sturen. Ze heeft niet echt bewezen heel erg gedisciplineerd met geld te kunnen omgaan, lol. Wat ik ook stuur, het is altijd op binnen een paar dagen.  Vandaar dat ik een manier zoek van overmaken met weinig fee.

Marius

Ik heb de topic gevonden...   Maar dat gaat alleen over geld versturen. Niet over banken of bankkaarten?

Luke

als jij garant staat voor haar en alle kosten ten laste neemt tijdens een visumaanvraag dan is een bankrekening overbodig.

Als je perse een bankrekening wilt openen neem dan een bank met de meeste ATMs in je (of haar) buurt die WERKEN.
Overschrijven van BE bank naar PH bank is een kostelijke zaak, maar er zijn genoeg alternatieven die ook al ruim aan bod zijn geweest op dit forum.

Marius

LOL.  Ja, ik weet het, het was vaak zoeken naar een ATM die mijn Rabopasje luste.   ;-)

Maar goed...   dat opnemen lijkt mij geen probleem, zij woont niet ver van een straat waar zo beetje elke bank zit die er in de Filipijnen bestaat...
Maar wilde gewoon weten uit ervaringen welke het goedkoopst was...   ik ben wel aan het googlen, maar kom er niet echt uit.  Kan het ook niet hier op de site vinden.

panshit

Mijn ervaring is dat per smallworld het goedkoopste is.
Je kunt het online doen.
Weet gelijk voor je het overmaakt de koers en welk bedrag de ontvanger ontvangt.
Het staat op haar rekening met twee dagen bijgeschreven wat je zelf aan de hand van een nummer welke je krijgt kan controleren.
De kosten voor het over maken zijn 2,90 euro.
Ze hebben ook een site in het Nederlands,
www.smalworlldfs.com

panshit

Marius

Is een nuttige link!  Tenminste.. link werkt niet..  maar ik heb hem gevonden.   :happy2:  Geeft toch 40p meer als worldremit als ik 50 euro overmaak...

Echter...   zonder kritisch te doen.  Het is een money transfer systeem.. en GEEN bank...  waar je een pinpas kan krijgen...   alleen een debetkaart zag ik...
Terwijl je voor Paypal toch echt een bank nodig heb...

Marius

sowieso begrijp ik heel die smallworld site niet.
Of ik nu cash ophalen selecteer, of cash aan de deur selecteer...  hij wil niet verder omdat ik eerst de bank moet selecteren.
Tsja..  die heeft ze nu juist niet...

Luc

http://www.thinkpesos.com/8-savings-account-with-low-initial-deposit-and-maintaining-balance/

Je vrouw zal hoedanook zelf naar een bank moeten gaan om een savings account te openen.

BPI vind je overal. Geld afhalen is gratis zolang je met je BPI kaart geld afhaalt bij een BPI atm. Bij het goekoopste account is er 5 pesos fee zie ik.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.