Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Welke bank is het beste?

Gestart door Marius, zondag 21 februari 2016, 20:16:39

Vorige topic - Volgende topic

Marius

Citaat van: Adik op dinsdag 23 februari 2016, 21:18:02
Citaat van: Marius op dinsdag 23 februari 2016, 17:20:42
Citaat van: Adik op dinsdag 23 februari 2016, 15:14:26
Als je met worldremit overmaakt kun je verschillende keuzes maken:
Banktransfer
Cash pickup
Door-tot-door
Air-time
Mobile money tranfer

De laatste kan ze aanvragen bij http://smart.com.ph/money en http://www.globe.com.ph/gcash/products-and-services/mobile-money

Weet niet of het voor jouw beoogd doeleinde geschikt is, maar staat echt binnen enkele seconden/ minuten op haar e-wallet. Je krijgt een sms en e-mail ter bevestiging. En aangezien ze tegenwoordig in de provincie verblijft is een ATM of geldkantoor of bank niet om de hoek.

Heb al een paar keer met typhoons meegemaakt dat ik uit eigen initiatief nog wat kon overmaken voordat de kantoren gesloten waren en het netwerk plat lag. Ze had het geld weer overgemaakt naar een iemand uit haar barangay met een e-wallet en zelf in cash van deze persoon ontvangen.  Zo hebben ze nog eten en dergelijke kunnen inslaan en kunnen overleven voordat alles weer een beetje functioneerde. Ook na een disaster is een telefoonlijn vaak weer sneller in de lucht dan dat ATM's zijn bevoorraad.
Dit had met een banktransfer of cash pickup nooit gelukt. En bovendien kunnen ze vanuit die e-wallet ook pinnen (al dan niet met omzetten)?

hoi Adik.
En hoe werkt het verder, áls het op haar ewallet staat? Dan moet ze het toch (dacht ik) naar een bankrekening overmaken? Of niet? (zover ik begrepen heb). Ik had namelijk al eerder naar zo'n soort ewallet gekeken. En ze heeft geen bankrekening nog, daar ging het juist om.. lol. En met alleen een ewallet account kan je niet pinnen, toch?

Maar hoe kom je er eigenlijk bij dat ze in de provinde woont?

Met ze in de provincie bedoel ik degene waar ik naar over maak.

Zal verder vragen, straks als ze wakker is, wat er nodig is en wat je krijgt.

In stedelijke gebieden en voor situaties dat een transactie enige tijd mag duren zijn wellicht goedkopere alternatieven, maar als de ontvanger wat verder van atm's en bankkantoren en dergelijke woont, of als het snel moet dan is het toch wel prettig als je de mogelijkheid hebt.

ah... op die fiets ;-)  Ja, ze woont in Caloocan, dus best stedelijk, en mag best wel even duren. Mocht er spoed zijn, dan kan ik altijd nog wel terugvallen op een andere money transfer natuurlijk.
Alvast bedankt  ;-)

Adik

Zoals beloofd:
Card en rekening bij smart money. Card duurt 2 weken maar kan dan direct van ewallet pinnen. Bij BFO geen kosten om te pinnen, andere banken minimaal 10php.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Marius

Deze video laat alleen zien hoe je geld stort door middel van Smart Money, en niet hoe je een pinpas krijgt..

maar.....

Dankzij deze video ben ik wel wijzer geworden, en met googlen kom ik op deze link: http://www.iloveonlinebiz.com/how-to-get-your-own-smart-money-card/
En daar staat dus hoe je aan zo'n smart money card komt!  Oftewel een phoneshop..  formulier invullen, ID laten zien en 120 peso's betalen en een paar dagen wachten.

Moet te doen zijn ;-)

Maar heb ik zelf dan ook geen Smart money nodig?

josv

Citaat van: Marius op dinsdag 23 februari 2016, 17:10:21

Citaat
Toch wel beste man...... :floet: :floet:
Toch?
Kan je dat toelichten? Welke vragen? Zijn die vragen lastiger als van de ambassade?
Alleen maar zeggen: toch wel beste man, is niet heel erg opbouwend. Misschien kan je het argumenteren?
Ik heb wel eens eerder iemand laten overkomen van een moeilijk land (Rusland), ik dacht niet dat Filipijnen zoveel moeilijker is met toeristenvisums...
En ik weet dus ook dat het via een reisburo veel makkelijker is, en dat zij veel voor je uit handen nemen.
Is jouw ervaring anders?

Nee hoor, hier heb je helemaal gelijk in. Maar als 1 van jullie niet aan de vereiste regels voldoet kan je 10 reisburo's inschakelen maar dan nog krijg je geen visum.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Marius

ok, snap ik.
Echter...  wat zijn de eisen van een reisbureau?
Dat is dat je een paspoort kan overleggen, en het benodigde geldbedrag. Meer zal het reisbureau niet verlangen.
Het reisbureau verzorgt dan de benodigde papieren bij de ambassade...  en ja... DAAR kan het mis gaan natuurlijk...   DIE kunnen moeilijk doen, zeker als mijn verloofde hoogzwanger is, OF een baby heeft, EN ze heeft geen werk...  dan kunnen ze zeggen dat er niet voldoende terugkeergarantie is...  ZEKER als ze een reis boekt naar Amsterdam.
Ja... en dan kan het reisbureau, uit ervaring, natuurlijk die lastige vragen gaan stellen. Omdat ze nauw contact hebben met die ambassades. Maar dat is denk ik meer bedoeld om je te helpen, dat er niet voor niets een visum aangevraagd word.
TOCH doe ik liever zaken met een reisbureau. Als zij een hotel voor je boeken dan bespaart dat in ieder geval de verplichte uitnodiging en garantsteling. Zo reisde ik vroeger ook altijd naar Rusland, boekte ik gewoon voor 1 dag een hotel! En ter plekke verlengde ik mijn reis. (ok, toen regelde ik de vliegtuig en hotel zelf). En als de reis betaald is, inclusief alle verblijfskosten, dan zijn er ook veel minder lastige vragen of je het wel kan betalen...
En ALS er ambassades zijn die daar TOCH moeilijk over doen, (Nederlandse of Belgische ofzo), dan zal die reisbureau dat wel weten, en is het zaak om een andere bestemming te kiezen. Daar kan het reisbureau bij helpen. Wat dat betreft zie ik ze gewoon als een 'vriend' (welliswaar 1 die alleen maar aan je wilt verdienen), maar geen partij die betaald word om jou het zo lastig mogelijk te maken en zoveel mogelijk obstakels op te werpen om bij je geliefde te zijn.

Maar goed... is allemaal nogal off-topic hier. Voor deze dingen wilde ik eigenlijk een andere topic voor openen.. LOL.
Wilde alleen maar weten hoe je aan een  pinpas kwam met zo weinig mogelijk fee..   :lachen:

Adik

Citaat van: Marius op woensdag 24 februari 2016, 00:57:40
Deze video laat alleen zien hoe je geld stort door middel van Smart Money, en niet hoe je een pinpas krijgt..

maar.....

Dankzij deze video ben ik wel wijzer geworden, en met googlen kom ik op deze link: http://www.iloveonlinebiz.com/how-to-get-your-own-smart-money-card/
En daar staat dus hoe je aan zo'n smart money card komt!  Oftewel een phoneshop..  formulier invullen, ID laten zien en 120 peso's betalen en een paar dagen wachten.

Moet te doen zijn ;-)

Maar heb ik zelf dan ook geen Smart money nodig?


Bij Worldremit op dezelfde manier betalen als je als je altijd al doet, alleen andere manier van overboeken kiezen.
Citaat van: Adik op dinsdag 23 februari 2016, 15:14:26
Als je met worldremit overmaakt kun je verschillende keuzes maken:
Banktransfer
Cash pickup
Door-tot-door
Air-time
Mobile money tranfer

De laatste kan ze aanvragen bij http://smart.com.ph/money en http://www.globe.com.ph/gcash/products-and-services/mobile-money


Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Blauwvinger

Ik ben niet zo van nieuwe fratsen met mobiel betalen en smartfone.

Als er iets mis is kun je er niet persoonlijk naar toe.  :atyourservice:

josv

Citaat van: Marius op woensdag 24 februari 2016, 08:32:22

Maar goed... is allemaal nogal off-topic hier. Voor deze dingen wilde ik eigenlijk een andere topic voor openen.. LOL.


Moet je zeker doen. Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....