Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ticket reserveren?

Gestart door lenno78, dinsdag 15 maart 2016, 22:30:44

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

hoe groot is het leeftijdsverschil ?
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

lenno78

leeftijdverschil is anderhalve maand! we zijn bijde 37

antwoord van VFS is dat ze willen weten of ze op Tourist visa of een Family and Friends visa wil komen:

On Mar 17, 2016 2:31 AM, Helpdesk for Netherlands in Philippines <info.nlph@vfshelpline.com> wrote:
Dear Ma'am/Sir,

Greetings from VFS Netherlands Help Desk!

Kindly give us the specific visa category (e.g. Transit for Seafarer, Orange Carpet, Tourist, Visiting Family and Friends or Business, etc.) so we could send you the procedures of application and the documents required.

Thank You.

Best regards,

KC

Tourist visa is niet nodig, want ik nodig haar uit hier in NL te komen voor een maand, en ze gaat niet alleen (zonder mij)reizen.
mijn inkomen is toereikend genoeg voor de minimum eis
het reisverzekering verhaal is duidelijk, er is axa-schengen..maar ook OOM verzekeringen, die hebben ook schengen verzekeringen.

Luke

Als jij niet garant staat voor uw vriendin dan vallen de regels onder een toeristen visum en zal ze eigen middelen moeten aantonen om reis en verblijfkosten te dekken.

Als jij wel garant wil staan moet je een ten-laste-neming bewijs laten ondertekenen door uw gemeente en doorsturen naar uw fiancé. Dat houd in dat jij alle kosten draagt en instaat voor het verblijf en welzijn.

https://ind.nl/Documents/4022.pdf
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/formulieren/2011/12/27/documenten-aanvraag-schengenvisum/documenten-aanvraag-schengenvisum-1.pdf

jiggy

Als jij niet garant staat voor uw vriendin dan vallen de regels onder een toeristen visum en zal ze eigen middelen moeten aantonen om reis en verblijfkosten te dekken.


Dat interpreteer je fout, Luke.
Als Lenno niet garant staat, blijft het een friend's visit visum, waarbij de vriendin voldoende eigen middelen moet aantonen. Haar reisdoel verandert niet.
Indien we jouw redenering zouden volgen en dus kijken naar de voorwaarden van een tourist visum, zou de vriendin stukken moeten voorleggen ivm hotelreservaties, het reisprogramma, en dergelijke. 

Maar "what's in a name"? Het blijft een Schengenvisum kort verblijf. (VKV type C).

klootzakken (voorheen Jens)

het maakt geen bal uit hoe zij komt , als ze maar komt toch ? , bij een te groot leeftijdsverschil willen ze nog al eens moeilijk doen maar dat is hier niet aan de orde .
hou er wel rekening mee dat als zij hier is je met haar naar de vreemdelingen politie moet , even aanmelden dat zij is aangekomen bij jou .
dit moet geloof ik binnen 48 uur . dit is verplicht en ik zou het zeker doen om in de toekomst problemen te voorkomen .

heel veel plezier samen en veel succes toe gewenst .

jens..........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

lenno78


het beste is een PTA ticket, per omgaand retour  [navragen bij de vliegmaatschappij] . hou hierbij een slag om je arm ivm weigering visum en verloop van je ticket .

als zij zelf vermogend is , gelden er ietsje andere regels .


veel succes Lennart .
   


[/quote]

Dankjewel!

welke vliegmaatschappij heeft deze pta ticket?

Blauwvinger

Voor reservering  ticket kan ze zelf regelen bij travel agency.
Voor een tijdelijk zorgverzekering kun jezelf regelen bij axa of ooms.
Maar volgens mij kan je vriendin de zorgverzekering ook regelen bij travel agency in  :smiley-philippines:

Donnie

Jens, de meldplicht bij de Nederlandse Vreemdelingenpolitie is sinds ruim twee jaar vervallen (1-1-2014). Landen zijn daar al een tijdje vrij in en NL heeft besloten dat afschaffing beter was.

Verder heeft Jiggy gelijk: toerisme =in een hotel slapen of andere accommodatie, uitstapjes, de toerist uit hangen dus. in theorie zou je een sponsor kunnen hebben al lijkt mij dat wat onwaarschijnlijk.
Bezoek vrienden/familie = zoals de naam zegt is het voornaamste doel om vriend of familie te bezoeken. Veelal slaap je ook daar, in te theorie zou je ook een hotel in kunnen duiken. kosten kan de vreemdeling zelf dekken met 34 euro per dag of er kan een referent garant staan.
Verblijfsdoel vaststellen is geen hogere wiskunde: kom je om de toerist uit te hangen dan ben je dat, kom je op iemand weer te ontmoeten dan bezoek je vrienden/familie.

Vluchtreservering kun je via reisburo of direct bij (sommige) luchtvaartmaatschappijen. Een ticket hoef je niet vooraf te tonen, een ambassade kan dat wel vragen na toekenning (doet Nederland in Z.O. azië volgens mij nooit).
Een medische reisverzekering regel je via bijvoorbeeld Oom of Axa en hoort ook bij de aanvraag te worden ingediend. Bij weigering moet de verzekering terugbetalen (minus administratiekosten) . Een verzekeraar die dat niet doet voldoet niet aan alle eisen die de Viscode stelt en is daarmee per definitie niet geldig/acceptabel. De regels zijn dus zo dat bij een weigering de vreemdeling geen tot geringe kosten heeft mbt vliegticket en verzekering.

Het is bijna Augustus dus wie weet meld de OP nog hoe alles verlopen is.

Ronny55

Hi Lenno 78.... Graag een update als het kan , zou mooi zijn.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

lenno78

Hallo heren,

Het is alweer een tijdje geleden...inmiddels was de aanvraag al heel snel aanvaart...al binnen 7 dagen belde de nederlandse ambassade naar mn vriendin dat het klaar was.
komende zondag ( de 31ste ) komt ze aan. en ik zie er naar uit haar weer te ontmoeten na 6 maanden skypen.

wat de ticket reservering betreft.. ik heb een ticket reserveerd bij KLM Manilla Amsterdam, dat was wel goed genoeg. het reserveren kostte 20 euro en was 3 dagen geldig, dus heb ik geregeld vlak voordat ze naar Manilla ging.
Later heb ik een goedkopere ticket via skyscanner gekocht dus best gelopen! :happy:

alleen de uitnodiging die ik haar had gegeven was 6 maanden oud bedachten we en had weer een nieuwe bij de gemeente gehaalt
en had het document gescant en naar mn vriendin gemailt en daarna opgestuurd via DHL maar die 2 weken te laat.
maar het maakte gelukkig niet uit want ze vroegen niet naar een minimaal 3 maanden oude uitnodiging.

Volgens DHL is Filipijnen een onbetrouwbaar land en ze hebben ook andere tracking codes

lenno