Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

nieuwe behandelingstermijn visumaanvraag

Gestart door stef boss, zaterdag 19 maart 2016, 01:04:11

Vorige topic - Volgende topic

stef boss



Joined: 12 Apr 2015
Posts: 106


  Post subject: Nieuw wetsvoorstel: Maximale behandelingstermijn 9 maand


Behandelingstermijn aanvraag voor gezinshereniging met derdelanders verlengd tot negen maanden



Persdienst van Jan Jambon, vice-eersteminister en minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken, belast met de Regie der gebouwen

Persdienst van Theo Francken, staatssecretaris voor Asiel en Migratie, belast met Administratieve Vereenvoudiging, toegevoegd aan de minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken

De ministerraad keurt op voorstel van minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken Jan Jambon en staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken een voorontwerp van wet goed waarin de behandelingstermijn van een verzoek tot gezinshereniging van zes maanden naar negen maanden wordt verlengd.

Door de huidige migratiesituatie en de toestroom van migranten naar België, stijgt het aantal verzoeken tot gezinshereniging. Doordat de bevoegde overheden voldoende tijd moeten hebben om de verzoeken te verwerken, verlengt het voorontwerp van wet de behandelingstermijn voor een verzoek tot gezinshereniging. De termijn ligt vast op zes maanden, maar wordt nu tot negen maanden verlengd. Met deze maatregel is de Belgische wetgeving in overeenstemming met de Europese richtlijn 2003/86/EG.

Wanneer het om een complex dossier gaat, kan deze termijn met maximaal twee keer drie maanden verlengd worden. In totaal zal de maximale behandelingstermijn van een dergelijke verblijfsaanvraag dan vijftien maanden bedragen.

Het voorontwerp van wet wordt voor advies aan de Raad van State voorgelegd.

Voorontwerp van wet tot wijziging van de wet van 15 december 1980 betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen





Rich

Rich de Nederbelg.

ganda

Dat is al van december 2015.

http://www.presscenter.be/nl/pressrelease/20151218/ministerraad-van-18-december-2015

Door Sarah Delafortrie, Christophe Springael
Gepubliceerd op 18/12/2015

De ministerraad vergaderde op vrijdag 18 december 2015 volgens de elektronische procedure onder het voorzitterschap van eerste minister Charles Michel.

De ministerraad nam de volgende beslissingen:

Behandelingstermijn aanvraag voor gezinshereniging met derdelanders verlengd tot negen maanden
De ministerraad keurt op voorstel van minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken Jan Jambon en staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken een voorontwerp van wet goed waarin de behandelingstermijn van een verzoek tot gezinshereniging van zes maanden naar negen maanden wordt verlengd.



Rich

Op de site van DVZ is er nog steeds sprake van  6 maanden.

Behandeling van een visumaanvraag voor een gezinshereniging (visum D)


- Als u zich voegt bij een onderdaan van een derde land die de toestemming heeft om tijdelijk of onbeperkt in België te verblijven, nemen wij een beslissing binnen 6 maanden vanaf de datum ingeschreven op het attest dat door het consulaat is afgegeven bij de indiening van uw aanvraag (bijlage 15quinquies).
Als het dossier ingewikkeld is, kunnen wij deze termijn twee keer verlengen (2 x 3 maanden).
Wij nemen dus altijd een beslissing binnen een termijn van maximum 12 maanden.
(artikel 10 of artikel 10bis van de wet van 15 december 1980)
Rich de Nederbelg.

ganda

"Op de site van DVZ is er nog steeds sprake van  6 maanden."

Dat is volkomen normaal.

De ministerraad heeft het " voorontwerp  om de wet te wijzigen " goedgekeurd.

Pas 10 dagen nadat de gewijzigde wet in het Staatsblad is verschenen is die van kracht.

En zover zijn we nog niet ( alhoewel, lang zal het niet meer duren )


Ronny55

Mss een domme vraag,  Puur hypothetisch maar denkbeeldig. Wat als ik na nu 9 jaar besluit om met mijn familie terug naar  :belgiesmiley: te keren ....moet ik dan eerst 9 maanden alleen in  :belgiesmiley: zitten   :confused2: . In dit geval kan je toch niet zeggen dat er misbruik in het spel is  :weetikniet: . Zie me niet terug naar  :belgiesmiley: gaan , maar zeg nooit nooit. 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

9 maanden alleen zitten niet denk ik Ronny55.

Visumprocedure volgen en kan al na 3 maanden in kannen en kruiken zijn.
Rich de Nederbelg.

Luc

Jullie zijn toch al beiden met toeristenvisa naar hier gekomen. Gewoon als toerist naar België en permanente verblijfsvergunning hier aanvragen. 
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Cobra

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 19 maart 2016, 21:36:00
Wat als ik na nu 9 jaar besluit om met mijn familie terug naar  :belgiesmiley: te keren ....moet ik dan eerst 9 maanden alleen in  :belgiesmiley: zitten   :confused2: . t.

Als alternatief kan je eerst 6 maanden in NL of FR of D gaan wonen, daarna naar Belgie gaan, dan mogen ze je niet meer weigeren.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

jiggy

@ronny55
Ik denk dat Luc in de goede richting zit. Jouw echtegenote was al eerder hier, niet waar?
Dat "9 maanden alleen zitten" zal in jullie geval niet van toepassing zijn, vermoed ik.

Ik weet dat het momenteel zen zuivere hypothetische bedenking was,
maar wellicht helpt de website and KRUISPUNT MIGRATIE je wat meer anrwoorden.
En.. zij hebben ook een gratis helpdesk.
Soms nog handiger dan de ombudsman die ekel tussenkomt wanneer je problemen reeds HEBT,
"Het kalf meestal reeds door DVZ verdronken werd"....

Voor jouw gemak bladerde ik reeds door naar de op jouw situatie van toepassing zijnde pagina.
Vandaar kan je verder klikken voor meer antwoorden :

http://www.kruispuntmi.be/thema/gezinshereniging/je-bent-familielid-van-een-belg/je-bent-derdelander/je-bent-echtgenoot-of-gelijkgesteld-partner-van-een-belg


panshit

 Wie kan mij meer vertellen over de Belgie route?
Is het zo dat het niet meer kan?
De situatie is mijn zoon 23 jaar Nederlander nu 2 jaar getrouwd met een Filipina 20 jaar hebben samen een baby van 5 maanden de baby krijgt een Nederlands paspoort.
Hij wil graag naar Belgie omdat het schijnt dat het makkelijker is dan naar Nederland.

Alvast bedankt
Panshit

nor

Nice  Beste Cobra en dan alle rechten hier verliezen wanneer uitgeschreven langer als 3 maanden ? uit belgie ? En vergeten ? moet een geldig in belgie geregistreed huwelijk kunnen aantonen ? of niet ?

ronny

volgen dvz is het toch nog altijd 6 maanden als je u bij een belg voegd en geen 9 maand

hakke

is het nu nog 6 maanden als je je bij een belg voegt of is het nu 9 maanden geworden?
Op de site is het een beetje onduidelijk??