Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanslagen op luchthavens

Gestart door Rich, dinsdag 22 maart 2016, 08:57:24

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: jiggy op zondag 27 maart 2016, 13:35:15
Daarnet nog een interessante bijdrage in "de 7e dag" op Éen. Twee vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap in België waaruit mag blijken dat zij aan de basis wel degelijk en misschien zelfs meer dan wij "Belgen" inzetten op brengen van boodschap van verdraagzaamheid en begrip voor elkaar ipv enkel op "veiligheid".
Tja... Molenbeek... Maak eens abstractie : wie kent in de stad of zelfs het platteland zijn buren nog??
Moslimgemeenschap is doorsnee gezien een "gesloten" gemeenschap,beetje wie kent wie,dus de vergelijking gaat niet echt op met de vergelijking wie kent zijn buren nog betreffende ons Belgen.
Denk dat de sociale controle onder moslims ook groter is dan onder ons...een voorbeeldje,volg je de koran regels niet als moslim ben je voor de meerderheid een "slechte" moslim.
Nu heb ik het niet over terroristen die de islam misbruiken maar moslims leven nu eenmaal volgens de regels van de koran, indidvadualiteit word daar niet echt op prijs gesteld heb ik zo de indruk.
En Jiggy,moet je mij eens verklaren hoe het komt dat door de jaren heen er een hoop problemen geweest zijn met moslims en nooit met de duizenden inmigranten uit Italie,Spanje..etc die in de jaren 60 naar hier gekomen zijn ?
Hebben moslims het dan zo moeilijk om te leven naar onze wetten,zich aan te passen ( Wat een hoop ook wel doen,zich aanpassen bedoel ik )?
En als je heel eerlijk bent wat is er de laatste jaren al niet in Belgie aangekomen,gelukzoekers die enkel kwamen profiteren van onze sociale zekerheid waaronder helaas de meerderheid moslims.
Corrigeer mij als ik fout ben,kan tenslotte maar enkel hier neerpennen wat ik via nieuws,familie verneem.
Zoals je ziet woon ik in Spanje Jiggy,en er wonen hier ook wat moslims maar hier krijg je geen dopgeld bij binnenkomst of een leefloon of gratis woonst.Hier kom je binnen en moet je maar zorgen dat je jezelf kan bedruipen,wat op zich niet slecht is,houd een hoop gelukzoekers buiten die enkel maar willen profiteren van de sociale zekerheid.
Het valt mij ook op dat in Belgie blijkbaar alles de schuld is van de autochtone bevolking maar hunzelf blijkbaar altijd een slachtoffer wanen van onze manier van leven.
Vrees Jiggy dat het tussen de westerse cultuur en moslim cultuur nooit echt goed gaat komen of er zou een serieuze mentaliteits verandering tussen beiden moeten komen waar ik ook mijn twijfels bij heb als je hoort en leest hoe wij Westerlingen en Moslim denken over elkaar.

Blauwvinger

Jiggy ga lekker in Midden Oosten wonen, dan kom je wel op andere gedachten, hoop ik  :confused2:

:benweg: :run:

jiggy

Corrigeer mij als ik fout ben,kan tenslotte maar enkel hier neerpennen wat ik via nieuws,familie verneem.
Zoals je ziet woon ik in Spanje Jiggy,en er wonen hier ook wat moslims maar hier krijg je geen dopgeld bij binnenkomst of een leefloon of gratis woonst


Bij deze, ter correctie : hier ook niet.

Cosyns Guy

Citaat van: jiggy op zondag 27 maart 2016, 15:01:33
Corrigeer mij als ik fout ben,kan tenslotte maar enkel hier neerpennen wat ik via nieuws,familie verneem.
Zoals je ziet woon ik in Spanje Jiggy,en er wonen hier ook wat moslims maar hier krijg je geen dopgeld bij binnenkomst of een leefloon of gratis woonst


Bij deze, ter correctie : hier ook niet.
Ok,ook niet....lopen ze wel dan naar het OCMW

Budgie

Citaat van: Cosyns Guy op zondag 27 maart 2016, 12:48:07

Ga gedeeltelijk mee in je redenatie ...MAAR..zoals in het geval in Molenbeek...waarom heeft de moslimgemeenschap dan niet gereageerd toen men wist dat er terroristen in hun buurt verbleven en ze "verklikt".
Nu zal de het grootste deel van hun wel tegen terroristen zijn maar waarom doen ZIJ er dan niets aan ?
Hebben ze schrik ?

Wisten de meeste in Molenbeek wel dat ze in hun gemeenschap zaten?
Of was het zo als in de 2e wereldoorlog Men wist dat er een ondergrondse was maar voor de rest niet wie het waren  Mijn vader was daarbij maar zelfs mijn moeder wist het niet.Dit soort terroristen zullen gerust niks tegen hun buren en naaste hierover zeggen net als toen. Veel te gevaarlijk plus de kans dat men gaat praten.

En bij moslims heb je net als bij christenen fanatici en de gewone man Weet nog van 50 jaar terug dat als je op zondag door een fijne christelijke enclave fietste je het risico liep van je fiets te worden geslagen door zo`n fanatieke terwijl de rest het normaal vond dat je door het dorp fietste 

En op dit moment worden door veel moslimleiders toch afstand genomen van IS

Maar het is nu eenmaal zo dat de meeste mensen achter een goed gebekte politicus aan lopen terwijl men niets over zijn werkelijke intenties en achtergrond weet zoals Wilders terwijl wat hij echt wil ook absoluut niet correct is
Getting older beats the alternative -dying young

Ronny55

'Mijn hart bloedt, maar mijn bloed kookt over'
Elk heeft recht op zijn - naar mijn aanvoelen achterlijke - ideeën, maar van onze liberale vrijheden en waarden, na een eeuwenlange strijd duurzaam veroverd op de katholieke kerk, moeten ze afblijven. Armoede is niet de oorzaak van de islam, maar is er het gevolg van.

"Werkloosheid ontstaat" volgens romancier Leon Dewinter "door het onvermogen om grote groepen islamitische jongeren op te voeden tot gedisciplineerde leden van de westerse samenlevingen". Op enkele petro-emiraten na behoren de 22 islamitische landen tot de armste van de wereld. Hun volgelingen hebben geen vooruitzicht op een fatsoenlijk aards bestaan, maar met de valse belofte van een hemels maagdelijk paradijs als zoethouder. Voor 69.6% van de Belgische moslims zijn religieuze wetten belangrijker dan seculiere en volgens 82.2% is er maar één interpretatie van de islam (bron WZB 2014/15 R.Koopman). Wat is dat dan, onze gematigde Europese islam ?


Een paar citaten van een artikel in Knack door JM Dedecker

http://www.knack.be/nieuws/belgie/mijn-hart-bloedt-maar-mijn-bloed-kookt-over/article-opinion-684147.html
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Update: za 26/03/2016 - 19:44
Er komen tijdelijke incheckbalies (foto bovenaan) op de luchthaven van Zaventem, zodat de luchthaven opnieuw kan worden geopend. Dat zou ten vroegste voor dinsdag zijn. Uit de eerste analyses blijkt voorts dat het getroffen gebouw stabiel is.


Een team van ingenieurs, technici en experten hebben een eerste analyse uitgevoerd van de schade aan het getroffen luchthavengebouw. De schade aan het gebouw zelf valt al bij al mee. Uit deze eerste -voorlopige- analyse blijkt dat het gebouw stabiel is en dat de controleposten voor handbagage en personen intact zijn.



Bron : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2612791
Rich de Nederbelg.

Adik

Laatste halte voor waanbeelden komt weer van die hatelijke nul topics af  :applaus:
voel het aan mn water  :lachen:  :daag:  :rennen:

Ronny55

Dat is positief Rich, kom nl de 14/04 op Zaventem aan
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Rich de Nederbelg.