Visa, dubbele nationaliteit, leasingovereenkomst met Filipijnse echtgenpte

Gestart door stefor, vrijdag 8 april 2016, 03:15:22

Vorige topic - Volgende topic

stefor

Ik woon nu en getrouwd 2 jaar in de Filipijnen.
Heb gevraagd om permanent te mogen verblijven.
Mijn vragen; kan mij Filipijnse vrouw dubbele nationaliteit verkrijgen ook al wonen wij niet in België?
Bestaat er een mogelijkheid dat mijn vrouw een toelating krijgt om in België ongeveer 10 maanden te mogen verblijven??
Ik ga grond kopen, en later een huis bouwen, is een leasingcontract tussen mijn vrouw en mij geldig of wat moet ik doen om in orde te stellen??

Dank u voor antwoorden


Rich

Over  dubbele nationaliteit en leasingcontract kan ik je geen antwoord geven.

De mogelijkheid om haar 10 maanden naar België te laten komen lijken mij zeer klein.
Rich de Nederbelg.

Luc

Voorwaarden
Je moet voldoen aan de volgende voorwaarden:

je bent meerderjarig
je hebt al minstens 5 jaar een ononderbroken wettelijk verblijf en hoofdverblijfplaats in België
je hebt een verblijfsrecht van onbeperkte duur op het moment van de aanvraag
je bewijst je talenkennis
je toont aan dat je gehuwd bent met een Belg en dat je de drie jaar voorafgaand aan de verklaring in België hebt samengeleefd met je echtgenoot. De echtgenoot moet pas op het moment van de verklaring Belg zijn, niet tijdens de periode van samenwoonst.
je bewijst je maatschappelijke integratie
Dat vind je terug in artikel 12bis, §1, 3° van het Wetboek van de Belgische nationaliteit.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

gertve

Citaat van: stefor op vrijdag  8 april 2016, 03:15:22
Ik ga grond kopen, en later een huis bouwen, is een leasingcontract tussen mijn vrouw en mij geldig of wat moet ik doen om in orde te stellen??

Ik meen op dit forum al een paar keer gelezen te hebben dat het niet mogelijk is om een contract op te stellen met je eigen echtgenoot(e) in de Filippijnen.
Hopelijk kan iemand dit bevestigen.

stefor

Leasingcontcontract: ondertussen ook gelezen dat het niet mogelijk is. Maar ondertussen ook gevonden dat ik haar een lening toesta zodat mijn Filipijnse vrouw niet kan verkopen..

Dubbele nationaliteit: ik wil niet in België gaan wonen, maar als zij de dubbele nationaliteit hier in de Filipijnen, via de ambassade kan krijgen. Maar dat zal natuurlijk niet gaan.

Bedankt voor snelle antwoorden

Ronny55

Lenen gaat ook niet , er kunnen geen schulden gemaakt worden tussen echtparen . Heb mijn huis hier gekocht met een lening aan mijn toenmalige vriendin, van zodra wij getrouwd zijn,  was dat waardeloos. Je kan het huis op jou naam hebben , Huis en grond hebben aparte titels . de grond moet op naam van een  :smiley-philippines: zijn. Wil je dat via een lening doen kan dat via een  :smiley-philippines: maar niet via je vrouw.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stefor


Luke

Er zijn hier al veel contructies beschreven om onroerend goed veilig te stellen.

Het probleem is indien het komt tot een rechtzaak en de tegenpartij kan aantonen dat de contructie(s) dient om persoonlijke controle over onroerend goed te bemachtigen, ben je de klos.

Met appartementen/condos ben je als buitenlander wel rechtmatige eigenaar indien niet meer dan 40% van alle units in handen is van buitenlanders.

stijn54

@ Luke. Die 40 per cent is dan dan in het begin van het project want dat kan toch veranderen met de jaren? :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Luke

Citaat van: stijn54 op zaterdag  7 mei 2016, 07:14:21
@ Luke. Die 40 per cent is dan dan in het begin van het project want dat kan toch veranderen met de jaren? :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

In principe moet de (building) associatie daar over waken, anders kunnen ze in gebreken gesteld worden.