dringend verzoek om hulp voor een 23 jarige vrouw in Tacloban

Gestart door robbert, maandag 11 april 2016, 16:45:26

Vorige topic - Volgende topic

robbert

Ik wil graag uw dringende aandacht vragen voor een 23 jarige Filipijnse vrouw die naar alle waarschijnlijkheid op dit moment in Tacloban verblijft. Zij spreekt zeer goed engels en heeft een goede opleiding.

Zij heeft geen contact meer met haar familie en is geheel op zichzelf aangewezen. Enige tijd geleden beschikte zij over een goede baan, maar t.g.v. aanhoudende gezondheidsproblemen heeft zij deze baan verloren waardoor ze niet langer over financiƫle middelen beschikt. Zonder financiƫle middelen heeft zij geen toegang tot noodzakelijke medische hulp en kan zij nauwelijks aan voedsel komen. Daarnaast is zij op dit moment naar alle waarschijnlijkheid dakloos.

Is er iemand die op dit moment in Tacloban verblijft die haar zou kunnen helpen? Of is er iemand die mij zou kunnen doorverwijzen naar iemand in Tacloban? Een suggestie voor een organisatie die hulp zou kunnen bieden is natuurlijk ook welkom.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

innka3


robbert


Budgie

Citaat van: robbert op maandag 11 april 2016, 20:30:49
Ik ken haar via het net inderdaad.

Als je geen geld heb om te eten en zo heb je zeker geen geld om naar het internet cafe te gaan
Lijkt een beetje op de handelswijze die daar gebruikelijk is Geld verdienen met medelijden opwekken.
Getting older beats the alternative -dying young


Adik

Dit topic is wel leerzaam, tussen alle off-topic door. Ook iemand die aan het daten was online met iemand uit Tacloban.

http://www.filippijnen.org/index.php?topic=13712.40

Verder zaten/ zitten er in Tacloban sinds de typhoon zoveel NGO's, en heeft Phils verder grote gelovige gemeenschappen en iedereen in Phils beschouwd zijn familie, vrienden en kennissen als sociaal vangnet. Wil niet te voorbarig zijn maar met de informatie die je tot nu toe hebt gegeven komt het allemaal onzeker, onduidelijk, en onwaarschijnlijk over.

bananacreek

Ook in Tacloban is er een DSWD office waar die persoon om hulp zou kunnen vragen..... :denk: :denk: :jajaja:




robbert

Hierbij nog een aanvulling op mijn oproep.

Ik kan mij voorstellen dat sommigen vraagtekens plaatsten bij de oproep. Anderzijds: in de oproep wordt niet gevraagd om geld over te maken of iets dergelijks. Het gaat om eventuele directe persoonlijke hulp, waarbij tijdens een eventuele ontmoeting tussen degene die zou kunnen helpen en de 23-jarige vrouw in kwestie vastgesteld zou kunnen worden of al of niet van misleiding sprake is en in welke mate er daadwerkelijk hulp noodzakelijk is.

Michaela

Citaat van: robbert op dinsdag 12 april 2016, 07:45:22
Hierbij nog een aanvulling op mijn oproep.

Ik kan mij voorstellen dat sommigen vraagtekens plaatsten bij de oproep. Anderzijds: in de oproep wordt niet gevraagd om geld over te maken of iets dergelijks. Het gaat om eventuele directe persoonlijke hulp, waarbij tijdens een eventuele ontmoeting tussen degene die zou kunnen helpen en de 23-jarige vrouw in kwestie vastgesteld zou kunnen worden of al of niet van misleiding sprake is en in welke mate er daadwerkelijk hulp noodzakelijk is.

Haar ontmoeten is inderdaad beter om na te gaan of het verhaal wel waar is.
Op Facebook kom ik veel van zulke gevallen tegen, ook via you tube, i-witness. Hartverscheurend.
En dan denk ik vaak, ja, ik wil ook wel helpen, maar ik ben wel ver te ver. Als ik wil helpen dan wil ik het rechtstreeks doen en niet via via. Ook niet met een tussenpersoon of via een bemiddelaar.
Corruptie is daar overal. Als het over geld gaat, kun je niemand vertrouwen, familieleden ook niet.
Zelf het persoon die geholpen moet worden ook niet, op een gegeven moment ben je een melkkoe, je zou eindeloos alleen maar zielige verhalen horen i.p.v. vooruitgang, eindeloos probleem.
Misschien ben ik te negatief, maar ik spreek dit vanuit eigen ervaring, ik ken mijn eigen volk goed. Helaas.
Niettemin, het gevoel te kunnen helpen is fijn, maar blijf nuchter, ooit grijp ik mijn kans wel in de toekomst.

innka3

Citaat van: bananacreek op dinsdag 12 april 2016, 07:26:36
Ook in Tacloban is er een DSWD office waar die persoon om hulp zou kunnen vragen..... :denk: :denk: :jajaja:
zo is het creek. :thumb:

Blauwvinger

Je leerde haar via het net  :confused2:

WHAAAAAAAAAAAHHHHHHHH  :run: :run: :run:

:benweg:

Ben je soms gek geworden?