Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door RosaKuijt, donderdag 14 april 2016, 12:01:54

Vorige topic - Volgende topic

RosaKuijt

Hallo,

Wij willen u vragen om ons te helpen om jullie te helpen. Wij zijn in een team bezig om een makkelijke, snelle en zeer goedkope manier te realiseren om geld te versturen naar de Filippijnen. Om dit op een goede manier te doen, moeten we onderzoek doen. Wij willen er namelijk achter komen wat de beste manier is, wat er gewenst is en meer. Daarom hopen wij dat u even deze simpele vragen wilt beantwoorden. Wij willen heel duidelijk zijn over uw privacy: u hoeft geen persoonlijke informatie in te vullen. U bent dus volledig anoniem en als er een vraag tussen staat waar u zich niet fijn bij voelt om wat voor reden dan ook, hoeft u die vraag niet te beantwoorden. Alvast bedankt voor uw medewerking, wij hopen dat wij hierdoor het proces van geld versturen naar de Filippijnen wat fijner kunnen maken.

https://docs.google.com/forms/d/18nWm1oujLrJltBMohOki5ahrrvLdwgwKTgdBrBYBLFM/viewform?c=0&w=1&usp=mail_form_link

:thankyoufw5:

klootzakken (voorheen Jens)

wij willen U vragen om ons te helpen om jullie te helpen   .tsja wat bedoeld Rosa nu ? . wil zij ons helpen om zo snel mogelijk van ons geld af te komen ? wil zij zich zelf helpen om aan ons geld te komen ? of wil zij een nieuw bedrijf of een tak van een bedrijf opnieuw inrichten? .

:lachen:

wel Rosa er zijn veel manieren mogelijk om geld op te sturen . maja dat wist jij natuurlijk ook al , zelf heb ik een bankpasje naar Fam gestuurd en de pincode 4711 er achter aan gebeld .dit is denk ik één van de goedkoopste oplossingen .

maar wij zijn benieuwd naar uw gedachten gang ? is dit wel of niet met winstkenmerk ?

btw  :welcome: here Rosa Kuijt.

jens......   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

RosaKuijt

Hallo Jens,

Ik kan wel wat meer vertellen over ons idee. We willen het mogelijk maken voor mensen om via het internet geld te sturen naar de Filippijnen. Dit kan door Bitcoins, een vorm van elektronisch geld. Het fijne van Bitcoins is dat grenzen niet uitmaken. Zowel de gebruiker als de ontvanger zal niet met Bitcoins hoeven te rekenen. Wij zorgen ervoor dat de euro's (bijvoorbeeld) omgezet worden tot Bitcoins, verstuurt worden in enkele minuten en in de Filippijnen omgezet worden tot de lokale eenheid. De ontvanger kan het geld op de telefoon krijgen, aangezien die veel gebruikt wordt daar om mee te betalen.

Om nog even te reageren op uw vraag: in uw geval hoefde u maar eenmalig te betalen (voor de verzending van het bankpasje). Dat lijkt mij ook een goede manier voor iemand die op regelmatige basis geld verstuurt. U heeft dus al uw oplossing gevonden. Maar er zijn ook anderen, die veel betalen aan verzendingskosten. En weer anderen, die eenmalig of eens in een lange periode geld willen versturen. In dat geval denk ik dat ons idee goedkoper is en sneller.

Blauwvinger

Ik heb een heeeel goed idee......

Filippines papers     :lachen:

jiggy

@ RosaKuyt. Is 5 € veel om een bedrag van 200 € over te maken naar de Filippijnen en dit geld reeds binnen de paar minuten daar reeds kan opgenomen te worden in alle vestigingen van vijftal verschillende agentschappen of banken?
Meer concreet : deze week in totaal (incl fee voor Worldremit) 199 € betaald om daar 10.000 php uitbetaald te krijgen.

Uiteraard is de wisselkoers ook een factor, doch dat zal wellicht ook zijn met die bitcoins.
In praktijk € --> Bitcoins --> pesos. Eén stap meer dus eer het geld daar effectief "in de hand ligt".

De enige vraag die mij benieuwt : Doet u beter qua service en omrekening?  want niemand werkt gratis, denk ik?

Blauwvinger

Toen mijn gf nog in  :smiley-philippines: woonde, had zij een bankpasje met pincode van 1 van mijn bankrekeningen.
Daar pinde zij 1 maal 10.000 peso per maand mee.  :atyourservice:


bananacreek


Rich

Rich de Nederbelg.

Adik

En dan over een poosje in de kranten: "filippijns forum platgelegd door de flikken". Het bleek een criminele marktplaats dat door middel van bitcoin transacties grote sommen geld heeft wit gewassen.

Witte Reus Bitcoins, wast een berg kost een beetje :D



Blauwvinger