Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Elektra rekening en brownouts

Gestart door peldoman, woensdag 20 april 2016, 09:19:52

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

De laatste 2 maanden weer iedere keer raak hier in Davao, brownouts van 4 uur, 3 uur enzovoort.
Dit zal nog tot mei duren, reden el-nino .


Nu gebruik ik bij een brownout de generator dus alles blijft gewoon door draaien.
Maar! ik had verwacht dat de elektra rekening wel lager zou zijn met al die stroom uitvallen.
Niet dus, erger nog de rekening is hoger dan normaal.
Rond vragen , en ik krijg van iedereen hetzelfde antwoord, heeft te maken met de piek nadat de
brownout is afgelopen.
Dat snap ik dus niet want soms heb ik de generator nog aan het draaien terwijl de stroom al weer terug is.
Mijn elektrisch is dus volledig afgesloten van de aanvoer, piek is m.i. dan al voorbij.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat nu eigenlijk zit in niet al te technische termen?  en klopt het dat je niets goedkoper uit bent?

Luke

Alles dat normal tijdens de brownout draait (frigo en airco??) gaat na de brownout op volle toeren draaien om het weer op temperatuur te krijgen....

:daag:

peldoman

Alles dat normal tijdens de brownout draait (frigo en airco??) gaat na de brownout op volle toeren draaien om het weer op temperatuur te krijgen....

Nee Luke, want tijdens de brownout houd de generator alles draaiende.
Er hoeft dus niets op temperatuur gebracht te worden.

Luke

Dan zal het campaigne steun zijn voor uw geliefde burgemeester Duterte!  :lachen:

Luc

Uw meterstanden eens bijhouden. Heb je nu op een maand meer kwh verbruikt dan vroeger toen er nog geen brown outs waren?
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

peldoman

Ik hoor net ook al in de buurt dat ze het duurder hebben moeten inkopen bij een andere leverancier.
Daardoor zijn de rekeningen hoger, ik ben dus niet de enige schijnbaar.

josv

Citaat van: peldoman op woensdag 20 april 2016, 17:53:41
Ik hoor net ook al in de buurt dat ze het duurder hebben moeten inkopen bij een andere leverancier.
Daardoor zijn de rekeningen hoger, ik ben dus niet de enige schijnbaar.

Da's allemaal lulkoek. Er wordt niks "ingekocht"want er is niks te koop. Geen stroom is geen stroom. Kijk gewoon naar je verbruik, is die minder en de prijs blijft hetzelfde dan hebben ze gewoon een kutsmoes verzonnen. Hier precies hetzelfde met Davao Light. Only fun in ..... etc. etc..

Btw, maar anderhalf uur vandaag  :happy:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

panshit

Tip
Als er een brownout is kijk op je meter neem de stand op zodra de brownout voor bij is niet gelijk alles aan zetten.Daarna kijk op de meter en iemand anders zet de apparaten aan slaat de meter op hol heb je bingo.
Panshit

peldoman

Ok, ga ik de meter controleren na de volgende brownout.
Ik heb trouwens ook een buurman, die geregeld op die meter staat te bonzen.
Ik hoorde later dat het een manier is om de meterstand naar beneden te krijgen.

JosV , url van wat ons nog te wachten staat m.b.t. brownouts.

http://skedsearch.com/search?s=davao+light&action=SkedName

Blauwvinger

Bij ons in Digos City also.

De rekening blijkt hoger na brownout.