Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Pas op voor smaad

Gestart door Adriaan, zaterdag 30 april 2016, 05:25:29

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

Citaat van: Rich op zaterdag 30 april 2016, 19:49:45
Citaat van: Blauwvinger op zaterdag 30 april 2016, 11:22:23
Veel van die Filipino`s zijn gauw op hun teentjes getrapt en zijn bijzonder nationalistisch heb ik wel eens gemerkt.
Kunnen buitenlanders niet luchten of zien. :atyourservice:

Nou dat valt allemaal nog wel mee hoor, zolang je maar gewoon doet en respect toont, en dat is nogal eens een probleem voor vele buitenlanders met hun grote bek die HUN cultuur willen opleggen, en meestal zijn het steeds dezelfde buitenlanders daar die problemen hebben.

En zeg nou zelf, als je eens goed rondkijkt daar, dan zou je soms beschaamd worden om een buitenlander te zijn?
Rich, volgens mij heb je nog geen zaken gedaan in :smiley-philippines:
En je hebt wel een punt wat betreft een grote bek van velen die naar het buitenland gaan.
Maar ik doe normaal, enheb wat zaken gedaan in  :smiley-philippines: dan kun je merken dat niet iedere Filippijn beleeft of hartelijk zijn.

Rich

Blauwvinger, ik kom sinds 1983 in de Filippijnen en heb een importbedrijf gehad in België en Nederland van 1990 tot 2002.
Wij importeerden handicrafts (mandwerk, kleinmeubelen en decoratieartikelen) vanuit de Filippijnen, Maleisië en China, en wij hadden klanten in gans Europa.
Ook heb ik in 1983 de Brusselse wafels geïntroduceerd.

Tevens Joint venture gestart en na 2 jaar stopgezet na slechte ervaringen.

Ik heb dus goed en slechte ervaringen gehad, maar overwegend goeie, en heb zelfs nu nog contact met vroegere leveranciers in de Filippijnen (zie mijn laatste fotoverslag)

De slechte ervaringen zijn echter deels mijn eigen schuld, en de grootste reden van die slechte ervaringen was omdat ik er niet bovenop zat in de Filippijnen, en omdat ik de zaken cultuur destijds niet goed kende.
Filipino's denken op korte termijn, en dat is hun grootste probleem. Tevens denken ze dat alles wat binnenkomt winst is, dus nou ja dan weet je het wel  :lachen:
Daarna de import verlegd naar China en daar de beste zaken gedaan de laatste jaren.

Maar verder zelden persoonlijke problemen gehad met mensen uit de Filippijnen hoor.
Rich de Nederbelg.