Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Dubbele Nationaliteit

Gestart door stefor, maandag 2 mei 2016, 01:27:47

Vorige topic - Volgende topic

stefor

Ik zou graag de dubbele nationaliteit voor mijn vrouw aanvragen. Maar wij wonen in de Filipijnen. De procedure indien wij in België zouden wonen ken ik. Maar weet iemand wat wij moeten doen nu dat wij in de Filipijnen wonen.
:thankyoufw5:

Luke


stefor

Ja, spijtig. De Ambassade geeft geen antwoord.
Ik heb altijd gedacht dat De Ambassade, hulp bood.
Er moet toch een dienst bestaan waar men naartoe kan met zo vragen.
Zelfs mijn vraag om langdurig, 10 maanden naar België te gaan wordt niet beantwoord.
Ik krijg een telefoonnummer om een afspraak te maken, wordt nooit opgenomen.

Dank u voor de informatie

Forto

Luke

Ben je ingeschreven op de ambassade?
Ik krijg altijd antwoord op een email.
Het kan vlugger gaan als je email in het Engels geschreven is.

Zoals aangegeven kan Belg worden enkele bij een langdurig verblijf in Belgie.

Ronny55

Sederd 2012 of 2013 is de snel Belg wet veranderd dacht ik , telt het niet meer als je in de PH samenwoont, heb in 2011 een aanvraag gedaan voor mijn vrouw. Toen gelde het samenwonen in het buitenland met een belg ook mee, ons dossier werd goed gekeurd , maar geweigerd door de procureur , er was onvoldoende band met  :belgiesmiley:  :confused2: .  Ze kon niet zo goed voetballen  :lachen: :lachen: of was ze niet bruin genoeg  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Herbie

Ja Ronny, niet bruin genoeg, geen moslima zijn en geen Arabisch spreken. Dan ben je niet meer welkom in Belgickstan
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Lenn

Had hier een artikel uit de NRC dat mensen met dubbelle nationaliteit, hun nationaliteit verliezen als ze meer dan 10 jaar niet in Nl. geweest zijn.Nu regent het klachten bij de nationale ombudsman.
Iemand hier bekent mee?

Luc

Dat kan in  :belgiesmiley: in 1 bepaald geval ook

Verlies door langdurig verblijf in het buitenland

Je verliest de Belgische nationaliteit als je:

-in het buitenland geboren bent (behalve als je geboren bent in de voormalige Belgische kolonies)
-van je 18e tot je 28e in het buitenland woonde
-geen ambt uitoefent, door de Belgische regering opgedragen of bemiddeld
-geen personeelslid bent van een vennootschap of vereniging naar Belgisch recht

http://www.kruispuntmi.be/thema/vreemdelingenrecht-internationaal-privaatrecht/nationaliteit/verlies-en-herkrijging-van-de-belgische-nationaliteit/in-welke-gevallen-verlies-je-de-nationaliteit
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Bulldozer

Citaat van: Lenn op woensdag 25 mei 2016, 13:09:37
Had hier een artikel uit de NRC dat mensen met dubbelle nationaliteit, hun nationaliteit verliezen als ze meer dan 10 jaar niet in Nl. geweest zijn.Nu regent het klachten bij de nationale ombudsman.
Iemand hier bekent mee?
Nee, ik dacht dat de regel was dat je de Nederlandse nationaliteit pas verliest als je langer dan 10 jaar niet in Nederland bent geweest EN je laat je paspoort verlopen. Als je echter altijd op tijd je paspoort verlengd verlies je niet de Nederlandse nationaliteit ook al ben je langer dan 10 jaar niet in Nederland geweest. Maar misschien is dat nu verandert? Of het artikel in de NRC is niet volledig?

bananacreek

Was Nederland ook niet een voormalige kolonie van Belgie?.... :denk: :weetikniet: :weetikniet: