Huisjes bouwen in de Filippijnen voor verhuur

Gestart door Ton_W, maandag 2 mei 2016, 14:31:03

Vorige topic - Volgende topic

kristof19

Citaat van: Digos op dinsdag 10 mei 2016, 15:11:50
Citaat van: Ton_W op dinsdag 10 mei 2016, 12:05:11


@Ronnie55: Ik hoop dat het meevalt, maar ik ben blij dat je eerlijk zegt wat je ervan denkt. Ik neem het mee in de beslissing: ik kan nog steeds besluiten om niets te doen en gewoon lekker van de knaken genieten, in plaats van ze te investeren op lange termijn.

Goeie raad.....geniet van je knaken, eigen huisje kan nog, maar al de rest dat je uitgeeft/investeerd ben je op korte termijn gauw kwijt.

soms wel maar soms ook niet.
voorbeeldje: mijn boardinghouse gekocht voor 350k 3 jaar geleden. Opbrengst 12k per maand × 36 maand (3 jaar) = 360k.
Had ik nu mijn vrouw iedere maand 12k cadeau gedaan om in haar onderhoud te voorzien was ik dus ook 360k kwijt maar had zij er ook geen boardinghouse aan overgehouden. En ieder jaar wordt mijn destijdse bijdrage dus minder en minder. Binnen 7 jaar is mijn bijdrage 3500 pesos per maand.

kristof19

vorige post = 432k i.p.v. 360k maar u begrijpt wel wat ik ermee bedoel. berekeningen kloppen niet want is nog beter dan ik het eerst postte....
Binnen 7 jaar was mijn bijdrage dus 2916 pesos :jajaja:

Ton_W

Dat was dus een voorbeeld hoe het ook goed kan gaan.
Wat zijn je huurders? Westerlingen? Of ook Filippijnen?

kristof19

enke aan Filipijnen en verhuur vanaf 1k tot 3k per maand. 5 kamers en 2 pads en de meeste huurders zijn er al 3 jaar of langer.

Digos


Leuk te horen voor jullie dat het ook kan opbrengen/werken.

LIVE ONCE - LIVE IT

kristof19

Citaat van: Digos op dinsdag 10 mei 2016, 19:01:54

Leuk te horen voor jullie dat het ook kan opbrengen/werken.

12k of 230 euro is geen astronomisch hoog bedrag maar is wel het dubbele van haar loon toen ze nog werkte in robinson department store. Ongeveer 6 maanden geleden heeft ze ook een huis gekocht ( pag iibig) in een  mooie subdivision  en de maandelijkse aflossing (hypothecaire lening) bedraagt 5800 pesos per maand over 30 jaar. Dus niet eens de helft van wat haar boardinghouse opbrengt....
Daarvoor huurden we een appartement aan 6k per maand.
Het is haar huis en ze betaald dit ook zelf af iedere maand en op die manier kan ze nog een bijkomende eigendom verwerven die ze met gemak kan bekostigen...
Financieel is er op mijn bankrekening nog niks bijgekomen sedert mijn investeringen 3 jaar geleden.Enkel is mijn spaarrekening wat afgeslankt maar mijn vrouw is sinds enkele jaren zelfbedruipend en dat maakt het voor mij echt de moeite waard...

pagud

IK ben ook verhuurder en heb eens vernomen dat de huiseigenaar " huisgerief "in pand neemt tot de huur betaald wordt . Weten jullie daar iets van ?
De huurder is ondertussen vertrokken en heeft haar touchscreentelevision nagelaten .Ze was bang dat wij verdere stappen gingen ondernemen........

klootzakken (voorheen Jens)

ik kan bovenstaande post alleen maar beamen , klopt als een bus. het is en blijft een probleem in de fils. dat heb ik al proberen uit te leggen in mijn eerste post op dit topic .

wel dit is allemaal negatief maar als ondernemer moet je positief zijn in gesteld , en dat is Ton wel volgens mij , aldus naar zijn post te lezen.
volgens mij is Ton in ieder geval bij zijn geboorte NIET van de commode gevallen , de beste man is wel zo wijs om hier en daar info te vergaren . dit is helemaal  :thumb: en zo hoort het ook  :thumb:.

je kunt je geld nu eenmaal maar 1 keer uit geven . en als je het dan toch doet tsja doe het dan in één keer goed.

Ton ik vind het een goed plan wat jij voor ogen hebt en dit heeft zeker kans van slagen . laat je goed informeren door een ieder die je kent en een ieder die je niet kent en trek dan je conclusie. je bent immers niets verplicht en de stekker kan er elk moment uit walang broblema .

voorbeeld van holloblocks .
deze moet je min 2 meter in de lucht gooien en bij de landing op beton moeten deze heel blijven , zo niet zijn ze bij mij afgekeurd .
je zult zien dat de meeste blokken weer in zand veranderen bij de landing op beton, gebruik deze niet het is grote troep .
beter is deze blokken zelf te maken of te laten maken naar jou maatstaven , een goede verhouding is 1.2.3=  1  deel cement. 2 delen kies of grint. en 3 delen zant . en water naar gelang , deze blokken dienen de eerste dag geregeld nat te worden gehouden en het liefst de 2e dag ook nog 1 of 2 keer . pas op dat je het zant niet uit de zee komt daar zit te veel koraal in en dat lost op naar verloop van tijd . beter is revier zant .

en zo doe je dat de gehele bouw , blijf er zelf bij anders word je genaaid . iets niet goed is direct weer laten afbreken en opnieuw laten doen . alhoewel er best goede vak mensen zijn op de fils, zijn er ook badmutsen bij die het voor elkaar krijgen om een dood eenvoudige muur 20 cm uit het lood te krijgen hehe . jij betaald en verlangt goede kwaltijd en degelijk werk anders word er niet betaald , breng ze dat direct aan het verstand wand zij hebben lange tenen en zijn er direct op getrapt en dan heb je de popjes aan het dansen .

een goed begin is het halve werk nietwaar .

de papierkraam moet je door je vrouwtje laten regelen daar moet jij je witte neus niet laten zien . en als er dan eens een rug onder de tafel door moet ? het zij zo , die moet je op een andere manier maar weer ophalen, wij Ollanders laten ons niets afpakken toch? althans ik heb daar een raar gevoel bij en denk direct ? wie gaat hier weer voor bloeden ? .

oke TON_w   laat ons eens horen hoe het er voor staat , ben zeer benieuwd .

veel succes .

jens........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

Kristof19, geeft ons een prachtig voorbeeld hoe het wel kan, hij investeerde niet meer dan 10.000 euro en dan nog in verschillende zaakjes. Onder de streep brengt hem dat 12.000 peso op....Op eerste zicht geen enorm bedrag, maar als je het vergelijk met zijn investering ....Gewoon fantastisch  :jajaja:
Als ik dan zie dat er 20 a 30.000 euro geïnvesteerd wordt voor een opbrengst van 15000 peso....dan is de verhouding ...10K euro/12K peso fantastisch .  :hoedjeaf: voor die man.
Mijn punt is , geld verdienen in een land waar geen geld is, aartsmoeilijk, maar het kan als je bescheiden blijft. Kleine investeringen , kleine winsten...grote investeringen , grote verliezen.
Sorry TON_w als het wat negatief over komt, ik ga gewoon verder op mijn ervaring. Edoch, wens je oprecht veel succes met je plannen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lenn

Ronny, ik doe hier best wel grote investeringen.Zo is het kopen van o.g zoals foreclosed properties mij zeer goed gegaan met mijn 7 huizen.De waarde daarvan is meer dan 100% gestegen in nog geen 10 jaar.Aan renovaties zit soms/vaak nog meer werk aan dan het bouwen van nieuwe objecten.Heb ook nog investeringen via mijn bank in SMB prefered shares en obligaties die ruim 8% betalen.

Jens, ik ben het volledig met je eens.Zo als ik ook al zei, het begint met de kwaliteit van je hollowblocks.En als ze zien dat je zelf  geen verstand van zaken hebt en je bek daar niet over opentrekt word je genaaid.Het zijn natuurlijk niet alleen de hollowblocks, maar ook de tegelzetter die een pluk cement in het midden plaats en vervolgens tegen de muur aanplakt waardoor je hoeken niet zijn opgevuld.En dan de loodgieters, elektriciens, etc.Je moet dus echt allround zijn en je bek open trekken.Denk dat ik er afgelopen 10 jaar wel meer dan 50 mensen er heb uitgegooid wegens slecht werk.Heb nu een goed team van mensen en die betaal ik net iets meer dan het normale+ krijgen af een toe hapje eten en zo.En ik werk zelf ook.