Ziektekostenverzekering in de Filippijnen

Gestart door Ton_W, vrijdag 6 mei 2016, 13:17:16

Vorige topic - Volgende topic

Ton_W

Bedankt voor de waarschuwingen. Ik zal dus maar geen geld stoppen in levensverzekeringen, spaarplannen en dergelijke. Een kostenverzekering is echter een ander beest.
Als de verzekeraar ermee stopt, loop je meestal geen schade op: je pakt gewoon een andere verzekeraar. Tenzij.... je net op dat moment kosten wil declareren.
Dan ga je het schip in. In mijn geval dus als ik op dat moment ziek ben (of word).

Lijkt me een acceptabel risico. Ik maak me meer zorgen om de kleine lettertjes: onredelijke uitsluiting van van alles en nog wat. Bijvoorbeeld een beenbreuk niet betalen omdat het niet levensbedreigend is, dat soort ongein. En vergoeding van 60%, rest rekening man. En een eigen risico van 300 euro of zo.
Ik zal die Paramount polis eens goed nalezen. Heeft iemand ook positieve ervaringen met verzekeraars in de Filippijnen?

O.B.Bommel

Een ziektekostenverzekering in PH is zoiets als een Russische roulette dus je kunt het overleven.

Vooral die kleine lettertjes zijn leuk. Dat je geen uitkering krijgt als je de ziekte al onder de leden had. Zou zomaar terug kunnen gaan tot je geboorte (predestinatie). Bovendien betalen ze maar een percentage. En de looptijd van uitbetaling is lang. Bovendien accepteren ze vaak geen ouderen.
Als je een Filipino bent gaat het nog wel maar als buitenlander in een ziekenhuis ben je financieel de Sjors. Ik ken wel mensen met die ervaring, binnen no time failliet.

Mijn advies, verzeker maar niet en laat komen wat komt. Ik denk er anders over, ik blijf gewoon in NL verzekerd, mij is het risico te groot. Helaas betekent dat de noodzaak tot een permanent adres.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Ronny55

Zo is het Bommel, je premie betalen gaat vlot maar als je moet krijgen ,das een ander paar mouwen. Heb zoals ik al eerder zei , min eigen verzekering , zet maandelijks 10000 peso op een spaarrekening. Je moet uiteraard de kans krijgen( niet ziek worden) om gedurende enkele jaren een buffer op te bouwen en ook consequent maandelijks storten, daar hapert het meestal, bij mij nu ook, na 8 jaar een mooie buffer opgebouwd voor dringende gevallen, wat kan wachten daar ga ik voor terug naar  :belgiesmiley: , gedekt door mijn ziekteverzekering aldaar.
Het voordeel, "Mijn verzekering" hier betaald altijd zonder problemen te maken , Het nadeel : er moet eerst enkele jaren een buffer opgebouwd worden en gedisciplineerd maandelijks storten , zeker de eerst 3 jaren.
Gezond leven en op je gezondheid letten is uiteraard  de beste verzekering, maar ja , we worden oud.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ton_W

De verhalen die ik hoor zijn consequent: verzekeraars in de Filippijnen doen het alleen om het geld, niet om de klanten te helpen.
Dan kunnen ze wat mij betreft de boom in. Ik zal 10.000 euro op een spaarrekening parkeren, dan is dat m'n verzekering.

Ronny55

Ja , dat blijft uw geld en je bouwt een pot op waar je alle "kleine kosten" mee kan dekken , het werkt perfect voor mij tot nog toe ....ok, als de kosten over de honderd duizenden heb je wel een probleem , maar dat geld veelal voor ingrepen waarvoor je nog terug kunt gaan voor verzorging. Heb enige jaren geleden 2 stens laten zetten in  :belgiesmiley: kostprijs, 78 euro (5000 peso ) in  :belgiesmiley: , hier 500.000 peso in Manila. Uiteraard heb je dan ook nog eens de reis kosten ,maar dat weegt nog altijd niet op tegen de kosten hier.
Als je zoals ik tot een risicogroep behoord dan heb je trouwens aan een verzekering hier niets. Iedereen doet wat hij wil uiteraard, het is alleen hoe ik het aanpak, ga ook niet beweren dat het een waterdicht systeem is , wat is een waterdicht systeem  :weetikniet: . Het feit is, in de  :smiley-philippines: is er geen sociaal vangnet , daar moet je rekening mee houden als je naar de  :smiley-philippines: immigreert .
:offtopic: Als ik in  andere topics praatte over 1500 euro (nu 1800 euro) om rustig en comforttabel te overleven in de  :smiley-philippines: dan is dat inclusief zo'n 500 euro/maand om u een sociaal vangnet zelf op te bouwen. Het klinkt veel maar wel realistisch. Leden die hier al jaren wonen weten perfect waar ik het over heb.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.