Ziektekostenverzekering in de Filippijnen

Gestart door Ton_W, vrijdag 6 mei 2016, 13:17:16

Vorige topic - Volgende topic

Ton_W

Ik ben van plan me permanent te vestigen in de Filippijnen, en ik vraag me nu af wat het handigste is voor ziektekosten.
Ik voel me nu nog 100%, maar dan kan natuurlijk snel veranderen.

Een kennis van me is NIET verzekerd: hij heeft 10.000 euro op een spaarrekening. Zijn redenatie is dat je dat in 3 tot 5 jaar aan premie kwijt bent, en dat je nogal wat moet mankeren om in de Filippijnen daar bovenuit te komen. Zelfs in een privé kliniek. Als dat toch zo is, dan help al het geld in de wereld niet meer.

Ik ben misschien wat voorzichtiger. Ik begrijp dat een Nederlandse verzekering niet kan, als het voor lange termijn is. Wat is wijsheid? Een Filippijnse ziektekosten verzekering?
En welke maatschappij is goed?

Michaela

Volgens mij is hier in dit forum een lange discussie hierover. Alleen weet niet meer waar....veel leden weten het ongetwijfeld.

bananacreek

Dit heb ik nu naast de Philhealth, maar voor de Paramount moet je kunnen aantonen dat je een PERMANENT RESIDENT VISA hebt......

http://paramountdirect.com/products/health-care-insurance?primecare-cash-plan

bananacreek

Wereldwijd geldig ....(Paramount)...maar in  :smiley-philippines: Pesos.... :lachen: :run: :run:


bananacreek

CitaatZijn redenatie is dat je dat in 3 tot 5 jaar aan premie kwijt bent, en dat je nogal wat moet mankeren om in de Filippijnen daar bovenuit te komen. Zelfs in een privé kliniek. Als dat toch zo is, dan help al het geld in de wereld niet meer.

Voor Paramount betaal ik (2000 Plan) P1600 per maand en dat is dan 60x1600 = P96000 premie in 5 jaar tijd

Verzekerd tot max. 730000 (per 365 dagen)
Operating room @ Max 40000 per keer
2000 per day for room etc
2000 per day aftercare

Zie  link voor de juiste bedragen...

http://paramountdirect.com/products/health-care-insurance?primecare-cash-plan

Asl je een keer een dag of 20 in het ziekenhuis moet verblijven dan kan dat gemakkelijk tot 500000 pesos oplopen en die krijg je dan weer terug van de verzekering (als die nog bestaat.... :lachen: :lachen:)

Ik had vroeger een meerijder plan bij PET plans en dat ging allemaal de pijp uit na het ten gronde gaan (kan het woord faillissement niet spellen en van Dale is out of town) van PET Plans... :ripba8: :ripba8: :run: :run:
Mijn ex vrouw werkte daar ook als Dumaguete manager en heeft daar behoorlijk haar zakken gevuld.... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief:

Met bepaalde "time deposits" krijg je meestal ook een "rider" ongevallen verzekering....

bananacreek

Maar het bovenstaande PARAMOUNT plan is voor mensen tussen 55 en 74 jaar en geldig tot de leeftijd van 80 jaar.................maar ze hebben veel meer plannen ....maar de vraag is altijd hoeveel jaar blijven ze bestaan?

Zelfde in Nederland want ik had een Sprintplan bij Spaarbeleg en dat was plots geheel afgelopen en vanaf het jaar 2000 tot nu nog steeds aan het vechten maar al die verenigingen zoals Payback, Beursklacht en Zinloos Betalen zijn ook failliet verklaard en Jan met de Pet zit zoals in mijn geval voor 12000 euros in het schip....... :negatief: :negatief:

Heerlijk dat Nederland waar alles zo goed geregeld was tot 1979.... :lachen: :lachen:




Ton_W

Bedankt voor de tip paramount. 1600 peso is niet veel natuurlijk. Als ze dan ook nog echt vergoeden als er kosten zijn dan is dat wat mij betreft een goed idee.

bananacreek

Ook Paramount valt onder de "Philippine Insurance Commission" in Makati


Blauwvinger

Ja, sprintplan ken ook ook,  :ripba8:
Er kwam een kerelje aan de deur, blablabla  :jajaja:
Bijna 15.000 euro`s gepaard en het lattste jaar een brief door de deur: Sprintplan keert geen geld uit want ze waren de pijp uit  :jajaja:

Weg bijna 15.000  :floet:

Mooi land ja  :nederlandsevlag:
corrupte bende also in  :nederlandsevlag:  :jajaja:

bananacreek

Precies corruption net als in vele andere landen maar met een andere kleur stropdas............... :run: :run: :run: