Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bewijs van leven Davao city

Gestart door peldoman, vrijdag 27 mei 2016, 04:02:54

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Moet formulieren invullen voor bewijs van leven.
Ik kan hier weinig over vinden op deze site.

Heb een mail naar SSS gedaan waar ik de formulieren kan inleveren, hoop toch niet
dat ik daar voor naar Manila moet.

Mijn vraag; kan ik voor het 2e formulier naar het gemeentehuis in Davao?

PIETK

@peldoman
Bewijs van leven voor SVB inleveren bij SSS kantoor Davao (J P Laurel).
Wat is dat 2e formulier?

peldoman

2e formulier is van Nederlandse pensioenen uitkering.

Ik heb de SSS al gemaild en kreeg hetzelfde adres door (J.P. Laurel.

Maar deze Vraag 5 laat u invullen door een bevoegde autoriteit: uw gemeente, een notaris of een Nederlandse ambassade of consulaat als u de Nederlandse nationaliteit heeft. De bevoegde autoriteit mag een eigen document afgeven als dit antwoord geeft op alle vragen die wij onder 5 stellen.
U kunt het formulier per post terugsturen naar het adres bovenaan deze brief.
Als u een DigiD heeft, kunt u het formulier ook digitaal via Mijn SVB terugsturen.

Doet de SSS dit ook of moet ik hier voor naar een andere autoriteit?

PIETK

Ik laat het gevraagde invullen door een bevriende notaris. (gratis)
SSS doet  alleen een extra verificatie van de aangeleverde gegevens en stuurt alles door naar SVB.

janvanderijt

heb het twee maanden geleden gehad laten ondertekenen door een advocaat 
en het ingeleverd bij sss die sturen het naar nederland :atyourservice:

josv

Citaat van: peldoman op vrijdag 27 mei 2016, 09:03:43
2e formulier is van Nederlandse pensioenen uitkering.

Ik heb de SSS al gemaild en kreeg hetzelfde adres door (J.P. Laurel.

Maar deze Vraag 5 laat u invullen door een bevoegde autoriteit: uw gemeente, een notaris of een Nederlandse ambassade of consulaat als u de Nederlandse nationaliteit heeft. De bevoegde autoriteit mag een eigen document afgeven als dit antwoord geeft op alle vragen die wij onder 5 stellen.
U kunt het formulier per post terugsturen naar het adres bovenaan deze brief.
Als u een DigiD heeft, kunt u het formulier ook digitaal via Mijn SVB terugsturen.

Doet de SSS dit ook of moet ik hier voor naar een andere autoriteit?

Peldoman, die bevoegde autoriteit zit op de "second floor"van de SSS in Davao. Heb hetzelfde gehad met de papieren van m'n overleden vrouw. Even je neus laten zien en je hebt de stempels. Uiteraard moet je die papieren wel zelf terug sturen :)
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman

Maar vraag 5 moet dus door een Notaris, gaat me dat kosten denken jullie?



pierrevanwies


ik betaal al vele jaren telkens 100 pesos aan de notary public voor het officiel notarizeren van een document....dus ook mijn levensbewijs.

als dat teveel zou zijn kun je nog altijd terecht in de city hall en dan kost het +- 50 pesos included met official receipt republik of the philippines.

stefor

hei,

Bij de Barangai Captain betaal ik ook 50 pesos.

janvanderijt

door de brg capt  getekend werd hier bij sss in bacolod niet goed gekeurt

pierrevanwies

Jan, stefor is een   :belgiesmiley:  en heeft met zijn levensbewijs niks met de   :smiley-philippines:  sss te maken,wij mailen,faxen of sturen het attest naar bels.

stijn54

@Pierre. Hoeveel keer per jaar moet je  een levensbewijs naar de pensioendienst in Belgie  sturen?

Rich

Levensbewijs
Om ervoor te zorgen dat het pensioen doorbetaald wordt bij een verblijf in het buitenland, moet de gepensioneerde een keer per jaar een levensbewijs bezorgen aan de FPD.

- See more at: http://www.belgium.be/nl/werk/pensioen_en_einde_loopbaan/pensioen/internationaal/in_het_buitenland_verblijven#sthash.VoVdNWVM.dpuf
Rich de Nederbelg.

pierrevanwies

 euch rich,
   :confused2: :denk:  is dat dan recent aangepast of zo????????

  bij mijn weten is het in   :belgiesmiley:   nog altijd 2x per jaar ttz januarie en julie moet het daar toekomen voor de 15de...[in   :nederlandsevlag:  1x per jaar]

pierrevanwies

stijn, het is pas als je 1 jaar of langer in het buitenland wilt verblijven dat je dat levensbewijs moet indienen ,nochtans als je in belgie ingeschreven blijft heeft de dienst der pensioenen daar geen weet van dat je hier bv meer dan 1 jaar bent,zolang je je maar niet inschrijft bij de ambassade en dan hoef je voorlopig geen levensbewijs in te dienen en blijf je in persant ook in orde met het ziekenfonds.[voorlopig altans   :biggrinn: :benweg:  ]

Rich

Ja, excuses Pierrevanwies. Ik ging er van uit dat de info op een overheids site "update "is, maar bij nader inzien heb ik het dus fout  :stomstomstom:

Hierbij een link naar de Federale pensioendienst en ik ga er vanuit dat dit de juiste info is : "Wie moet een zesmaandelijks levensbewijs indienen?

Alle gepensioneerden die:

langdurig (ongeveer 1 jaar), permanent of definitief in het buitenland verblijven
en van wie het pensioen op een financiële rekening geopend in België wordt uitbetaald.


http://www.pdos.fgov.be/pay/nl/faq/faq_010.htm#Wie moet een zesmaandelijks levensbewijs indienen
Rich de Nederbelg.

Luc

wordt hier in  :belgiesmiley: ook moeilijker


Binnenkort zal uw gas-, elektricteits- en waterverbruik gescreend worden. Zo kan nagegaan worden of u geen sociale fraude pleegt.

Als uw verbruik 80 procent of meer afwijkt van het gemiddelde verbruik, dan is dat verdacht.
In Nederland gebeurt dat al langer om domiciliefraude op te sporen. Om dus na te gaan of u niet met meer dan het opgegeven aantal personen in een huis woont of om na te gaan dat uw huis wel zeker uw hoofdwoonplaats is. Maar zowel de distributienetbeheerders als de privacycommssie stellen zich grote vragen bij de maatregel.

http://atv.be/nieuws/controle-van-energieverbruik-moet-fraude-aan-het-licht-brengen
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

stijn54

Ik heb dat Belgisch levensbewijs eens bekeken. Wat een raar formulier, je moet gegevens invullen en de ondertekenaar bevestigt de juistheid hiervan???? In plaats een bevestiging dat de gepensioneerde nog in leven is. :ikkeniebegrijp:

stijn54

Alle gepensioneerden die:

langdurig (ongeveer 1 jaar), permanent of definitief in het buitenland verblijven
en van wie het pensioen op een financiële rekening geopend in België wordt uitbetaald.

http://www.pdos.fgov.be/pay/nl/faq/faq_010.htm#Wie moet een zesmaandelijks levensbewijs indienen


Deze laatste site betreft wel de AMBTENARENpensioenen. :weetikniet:

stijn54

Levensbewijs

Een belangrijke voorwaarde om het pensioen ook daadwerkelijk op een rekening gestort te krijgen, is dat u het levensbewijs dat de RVP u eenmaal per jaar stuurt, hen ook netjes ingevuld en ten laatste 30 dagen na de vervaldag terugbezorgt. Ex-ambtenaren moeten twee keer per jaar een teken van leven geven, en zelfs elke maand als ze hun pensioen op een buitenlandse rekening laten storten.

Als een buitenlandse gepensioneerde overlijdt, zijn de erfgenamen verplicht om de bevoegde instelling zonder verwijlen een afschrift van de overlijdensakte te bezorgen. Er volgt ook geen automatische omzetting in een overlevingspensioen voor de overlevende echtgenoot. Die omzetting komt er alleen nadat er een schriftelijke aanvraag is ingediend bij de RVP.

http://www.viw.be/nl/hoe-geniet-je-van-jouw-pensioen-het-buitenland

Ronny55

Voor het RVP is het op je verjaardag , binnen de maand moet het binnen zijn. Ik wacht gewoon de brief niet af, die komt altijd te laat. Ik download een bewijs van leven zelf op hun website, invullen en zegel van de barangai  en stuur die op per email en per post, dubbel genaaid houd beter. Je kan dan na een week controleren op "Mypension" of je in orde bent. Loop het fout en je pensioen wordt ingetrokken , mag je je persoonlijk bij het RVP in Brussel gaan aanmelden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pierrevanwies

ikzelf heb een rustpensioen en fax 2x per jar het papiertje naar bels...nog eens julie en januarie.

als er om de een of andere reden geen levensbewijs toekomt in brussel moet ik NIET naar brussel om de zaak optelossen;uw pensioen wordt dan rustig doorbetaald "op de rekening van de dienst liggende gelden van de rekenlichtige der geschillen"   hehe wat een naam   :lachen:  die uw euros veilig bijhouden en die betalen het later na het ontvangen van een nieuw levensbewijs. 

  ook wanneer er een beslag[max 50 euro] in mijn geval geen belasting betaald[[heb nog nooit een belastingsbrief gehad hier]] wordt
het uitbetalen van het pensioen gestopt naar u bank  maar doorbetaald aan die dienst daar der liggende gelden en moet u dus een extra levensbewijs
opsturen om aan uw euros te geraken.... 

  het lijkt allemaal wat ingewiikkeld maar dat is het niet.......... vorig jaar nog meegemaakt dat mijn levensbewijs niet was toegekomen en twee of drie maand later kreeg ik een brief van de pensieondienst met een nieuw blanco levensbewijs erin,misschien dachten ze dar dat ik vergeten was het optesturen.  lol.   :weetikniet: 

 

pierrevanwies

Citaat van: Ronny55 op maandag  6 juni 2016, 04:07:29
t. Loop het fout en je pensioen wordt ingetrokken , mag je je persoonlijk bij het RVP in Brussel gaan aanmelden.

   zodus inplaats van mij in brussel bij RVP te gaan aanmelden kreeg ik vorig jaar ik dacht oktober deze brief hier in bacong geschreven op 20aug2015.

   onderwerp: herinnering voorlegging levensbewijs juli 2015.

      Mevrouw,miijnheer.

       Uit onderzoek in onze bestanden is gebleken dat u het levensbewijs voor dit 2 de semester 2015 nog niet aan mijn diensten heeft     
       overgemaakt.
       In principe moest onze dienst dit levensbewijs ten laatste op 15 juli 2015 ontvangen hebben.
       
       In bijlage vind u een blanco levensbewijs die u ons ingevuld moet terugsturen voor 7 september 2015.
       Het levensbewijs moet ingevuld en voor echt verklaard worden door een officiele overheid,bijvoorbeeld een consul,een                                                               
       gezant,een ambassadeur,een burgemeester of eventueel een politiecommissaris.

       Indien onze dienst op 7 september 2015 uw levensbewijs niet heeft ontvangen,worden de pensioenbetalingen geschorst vanaf de betaling
       van eind september/begin oktober 2015 en dit tot op het moment dat wij het levensbewijs ontvangen.

       Het levensbewijs kan u aan onze diensten overmaken bij voorkeur via e-mail 'ccpay@sdpsp.fgov.be' of per fax +32 2 888 59 74.
       wanneer u uw levensbewijs aan ons toestuurt via e-mail of via fax moet u het origineel tenminste 6 maanden bewaren.

      Hierbij wil ik u aanraden om regelmatig de webside van PDOS te raadplegen,dit met het oog op de veranderingen die zullen plaatsvinden vanaf
      2016 :  http://www.pdos fgcv.be

      met vriendelijke groeten,

          johan janssens
          administrateur-generaal[getekend]

stijn54

@piere.... Interessante info maar  Het gaat hier wel over de AMBTENARENpensioenen.

pierrevanwies

ja stijn,   ex militair maar ik wist er ook niks van dat het met de burger pensioenen anders ging, daarom de verwarring ook met R en R[ronny&rich].

Luc

Maandelijks of jaarlijks?

Loontrekkenden en zelfstandigen moeten elk jaar een bewijs van leven aan de pensioendienst bezorgen.

Ambtenaren moeten dat tot hiertoe veel vaker doen: om de 6 maanden als ze hun pensioen op een Belgische rekening laten storten en zelfs elke maand als ze hun pensioen op een buitenlandse rekening laten storten, wat een zware administratieve belasting is. Daar komt verandering in. De Ombudsman Pensioenen ontving hierover regelmatig klachten. Nu de verschillende pensioendiensten (Rijksdienst voor Pensioenen en Pensioendienst voor de Overheidssector) fuseren tot Federale Pensioendienst, zal er nog meer werk gemaakt worden van een harmonisatie van de regelgeving. Daarom zullen gepensioneerde ambtenaren die in het buitenland wonen een brief ontvangen waarin staat dat zij voortaan slechts elk jaar een bewijs van leven aan de pensioendienst moeten bezorgen.

Federale pensioendienst

Ter herinnering: sinds 1 april 2016 smolten de Rijksdienst voor Pensioenen en de Pensioendienst voor de Overheidssector samen tot Federale Pensioendienst. Dat betekent dat voortaan alle briefwisseling naar hetzelfde adres moet:

Federale Pensioendienst

Zuidertoren

1060 Brussel

Het algemene info-adres is info.nl@pensioendienst.fgov.be

Groen info-nummer: 1765

http://plusmagazine.knack.be/recht-en-geld/levensbewijzen-pensioenen-vereenvoudigd/article-normal-702045.html
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies&segers op maandag  6 juni 2016, 08:50:29
ja stijn,   ex militair maar ik wist er ook niks van dat het met de burger pensioenen anders ging, daarom de verwarring ook met R en R[ronny&rich].

Commander Pierrevanderwies in de Ardennen...... :run: :run: :run: :run: :run:

Ronny55

Citaat van: pierrevanwies&segers op maandag  6 juni 2016, 07:22:08
Citaat van: Ronny55 op maandag  6 juni 2016, 04:07:29
t. Loop het fout en je pensioen wordt ingetrokken , mag je je persoonlijk bij het RVP in Brussel gaan aanmelden.

   zodus inplaats van mij in brussel bij RVP te gaan aanmelden kreeg ik vorig jaar ik dacht oktober deze brief hier in bacong geschreven op 20aug2015.

   onderwerp: herinnering voorlegging levensbewijs juli 2015.

      Mevrouw,miijnheer.

       Uit onderzoek in onze bestanden is gebleken dat u het levensbewijs voor dit 2 de semester 2015 nog niet aan mijn diensten heeft     
       overgemaakt.
       In principe moest onze dienst dit levensbewijs ten laatste op 15 juli 2015 ontvangen hebben.
       
       In bijlage vind u een blanco levensbewijs die u ons ingevuld moet terugsturen voor 7 september 2015.
       Het levensbewijs moet ingevuld en voor echt verklaard worden door een officiele overheid,bijvoorbeeld een consul,een                                                               
       gezant,een ambassadeur,een burgemeester of eventueel een politiecommissaris.

       Indien onze dienst op 7 september 2015 uw levensbewijs niet heeft ontvangen,worden de pensioenbetalingen geschorst vanaf de betaling
       van eind september/begin oktober 2015 en dit tot op het moment dat wij het levensbewijs ontvangen.

       Het levensbewijs kan u aan onze diensten overmaken bij voorkeur via e-mail 'ccpay@sdpsp.fgov.be' of per fax +32 2 888 59 74.
       wanneer u uw levensbewijs aan ons toestuurt via e-mail of via fax moet u het origineel tenminste 6 maanden bewaren.

      Hierbij wil ik u aanraden om regelmatig de webside van PDOS te raadplegen,dit met het oog op de veranderingen die zullen plaatsvinden vanaf
      2016 :  http://www.pdos fgcv.be

      met vriendelijke groeten,

          johan janssens
          administrateur-generaal[getekend]

Er zijn verschillende pensioenkassen en die hebben allemaal zo een beetje hun eigen regels . Jij moet per semester(6 maanden) een levensbewijs binnen doen , ik maar eens per jaar in de maand dat ik verjaar. Staatsbeambten om de drie maanden, zelfs als ze in België wonen heb ik me laten vertellen  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pierrevanwies


  Kreeg net een brief van de federale pensioendienst.....