Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bewijs van leven Davao city

Gestart door peldoman, vrijdag 27 mei 2016, 04:02:54

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Voor het RVP is het op je verjaardag , binnen de maand moet het binnen zijn. Ik wacht gewoon de brief niet af, die komt altijd te laat. Ik download een bewijs van leven zelf op hun website, invullen en zegel van de barangai  en stuur die op per email en per post, dubbel genaaid houd beter. Je kan dan na een week controleren op "Mypension" of je in orde bent. Loop het fout en je pensioen wordt ingetrokken , mag je je persoonlijk bij het RVP in Brussel gaan aanmelden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pierrevanwies

ikzelf heb een rustpensioen en fax 2x per jar het papiertje naar bels...nog eens julie en januarie.

als er om de een of andere reden geen levensbewijs toekomt in brussel moet ik NIET naar brussel om de zaak optelossen;uw pensioen wordt dan rustig doorbetaald "op de rekening van de dienst liggende gelden van de rekenlichtige der geschillen"   hehe wat een naam   :lachen:  die uw euros veilig bijhouden en die betalen het later na het ontvangen van een nieuw levensbewijs. 

  ook wanneer er een beslag[max 50 euro] in mijn geval geen belasting betaald[[heb nog nooit een belastingsbrief gehad hier]] wordt
het uitbetalen van het pensioen gestopt naar u bank  maar doorbetaald aan die dienst daar der liggende gelden en moet u dus een extra levensbewijs
opsturen om aan uw euros te geraken.... 

  het lijkt allemaal wat ingewiikkeld maar dat is het niet.......... vorig jaar nog meegemaakt dat mijn levensbewijs niet was toegekomen en twee of drie maand later kreeg ik een brief van de pensieondienst met een nieuw blanco levensbewijs erin,misschien dachten ze dar dat ik vergeten was het optesturen.  lol.   :weetikniet: 

 

pierrevanwies

Citaat van: Ronny55 op maandag  6 juni 2016, 04:07:29
t. Loop het fout en je pensioen wordt ingetrokken , mag je je persoonlijk bij het RVP in Brussel gaan aanmelden.

   zodus inplaats van mij in brussel bij RVP te gaan aanmelden kreeg ik vorig jaar ik dacht oktober deze brief hier in bacong geschreven op 20aug2015.

   onderwerp: herinnering voorlegging levensbewijs juli 2015.

      Mevrouw,miijnheer.

       Uit onderzoek in onze bestanden is gebleken dat u het levensbewijs voor dit 2 de semester 2015 nog niet aan mijn diensten heeft     
       overgemaakt.
       In principe moest onze dienst dit levensbewijs ten laatste op 15 juli 2015 ontvangen hebben.
       
       In bijlage vind u een blanco levensbewijs die u ons ingevuld moet terugsturen voor 7 september 2015.
       Het levensbewijs moet ingevuld en voor echt verklaard worden door een officiele overheid,bijvoorbeeld een consul,een                                                               
       gezant,een ambassadeur,een burgemeester of eventueel een politiecommissaris.

       Indien onze dienst op 7 september 2015 uw levensbewijs niet heeft ontvangen,worden de pensioenbetalingen geschorst vanaf de betaling
       van eind september/begin oktober 2015 en dit tot op het moment dat wij het levensbewijs ontvangen.

       Het levensbewijs kan u aan onze diensten overmaken bij voorkeur via e-mail 'ccpay@sdpsp.fgov.be' of per fax +32 2 888 59 74.
       wanneer u uw levensbewijs aan ons toestuurt via e-mail of via fax moet u het origineel tenminste 6 maanden bewaren.

      Hierbij wil ik u aanraden om regelmatig de webside van PDOS te raadplegen,dit met het oog op de veranderingen die zullen plaatsvinden vanaf
      2016 :  http://www.pdos fgcv.be

      met vriendelijke groeten,

          johan janssens
          administrateur-generaal[getekend]

stijn54

@piere.... Interessante info maar  Het gaat hier wel over de AMBTENARENpensioenen.

pierrevanwies

ja stijn,   ex militair maar ik wist er ook niks van dat het met de burger pensioenen anders ging, daarom de verwarring ook met R en R[ronny&rich].

Luc

Maandelijks of jaarlijks?

Loontrekkenden en zelfstandigen moeten elk jaar een bewijs van leven aan de pensioendienst bezorgen.

Ambtenaren moeten dat tot hiertoe veel vaker doen: om de 6 maanden als ze hun pensioen op een Belgische rekening laten storten en zelfs elke maand als ze hun pensioen op een buitenlandse rekening laten storten, wat een zware administratieve belasting is. Daar komt verandering in. De Ombudsman Pensioenen ontving hierover regelmatig klachten. Nu de verschillende pensioendiensten (Rijksdienst voor Pensioenen en Pensioendienst voor de Overheidssector) fuseren tot Federale Pensioendienst, zal er nog meer werk gemaakt worden van een harmonisatie van de regelgeving. Daarom zullen gepensioneerde ambtenaren die in het buitenland wonen een brief ontvangen waarin staat dat zij voortaan slechts elk jaar een bewijs van leven aan de pensioendienst moeten bezorgen.

Federale pensioendienst

Ter herinnering: sinds 1 april 2016 smolten de Rijksdienst voor Pensioenen en de Pensioendienst voor de Overheidssector samen tot Federale Pensioendienst. Dat betekent dat voortaan alle briefwisseling naar hetzelfde adres moet:

Federale Pensioendienst

Zuidertoren

1060 Brussel

Het algemene info-adres is info.nl@pensioendienst.fgov.be

Groen info-nummer: 1765

http://plusmagazine.knack.be/recht-en-geld/levensbewijzen-pensioenen-vereenvoudigd/article-normal-702045.html
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies&segers op maandag  6 juni 2016, 08:50:29
ja stijn,   ex militair maar ik wist er ook niks van dat het met de burger pensioenen anders ging, daarom de verwarring ook met R en R[ronny&rich].

Commander Pierrevanderwies in de Ardennen...... :run: :run: :run: :run: :run:

Ronny55

Citaat van: pierrevanwies&segers op maandag  6 juni 2016, 07:22:08
Citaat van: Ronny55 op maandag  6 juni 2016, 04:07:29
t. Loop het fout en je pensioen wordt ingetrokken , mag je je persoonlijk bij het RVP in Brussel gaan aanmelden.

   zodus inplaats van mij in brussel bij RVP te gaan aanmelden kreeg ik vorig jaar ik dacht oktober deze brief hier in bacong geschreven op 20aug2015.

   onderwerp: herinnering voorlegging levensbewijs juli 2015.

      Mevrouw,miijnheer.

       Uit onderzoek in onze bestanden is gebleken dat u het levensbewijs voor dit 2 de semester 2015 nog niet aan mijn diensten heeft     
       overgemaakt.
       In principe moest onze dienst dit levensbewijs ten laatste op 15 juli 2015 ontvangen hebben.
       
       In bijlage vind u een blanco levensbewijs die u ons ingevuld moet terugsturen voor 7 september 2015.
       Het levensbewijs moet ingevuld en voor echt verklaard worden door een officiele overheid,bijvoorbeeld een consul,een                                                               
       gezant,een ambassadeur,een burgemeester of eventueel een politiecommissaris.

       Indien onze dienst op 7 september 2015 uw levensbewijs niet heeft ontvangen,worden de pensioenbetalingen geschorst vanaf de betaling
       van eind september/begin oktober 2015 en dit tot op het moment dat wij het levensbewijs ontvangen.

       Het levensbewijs kan u aan onze diensten overmaken bij voorkeur via e-mail 'ccpay@sdpsp.fgov.be' of per fax +32 2 888 59 74.
       wanneer u uw levensbewijs aan ons toestuurt via e-mail of via fax moet u het origineel tenminste 6 maanden bewaren.

      Hierbij wil ik u aanraden om regelmatig de webside van PDOS te raadplegen,dit met het oog op de veranderingen die zullen plaatsvinden vanaf
      2016 :  http://www.pdos fgcv.be

      met vriendelijke groeten,

          johan janssens
          administrateur-generaal[getekend]

Er zijn verschillende pensioenkassen en die hebben allemaal zo een beetje hun eigen regels . Jij moet per semester(6 maanden) een levensbewijs binnen doen , ik maar eens per jaar in de maand dat ik verjaar. Staatsbeambten om de drie maanden, zelfs als ze in België wonen heb ik me laten vertellen  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pierrevanwies


  Kreeg net een brief van de federale pensioendienst.....