Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Dutch national shot dead in Biliran

Gestart door Adik, maandag 27 juni 2016, 01:49:25

Vorige topic - Volgende topic

Adik

http://biliranisland.com/blogs/2016/06/27/%EF%BB%BFdutch-national-shot-dead-in-biliran/


Naval, Biliran – One person was shot dead and another wounded in a shooting incident at Sitio Dapdap, Brgy Agpangi on Sunday noon, June 26, 2016.

The victims were identified as Henk Nuits, 74- year old Dutch national, businessman and a resident of Brgy. Talustusan and his 11 year-old son Jake Henry Nuits. Henk was declared dead on arrival (DOA) by the attending physician in the Biliran Provincial Hospital (BPH). His son Jake Henry was shot in the chest and transferred to Ormoc City for further medical attention.

Miss Lanie Cator, Henry Nuits' 22 year-old live in partner, reported that they were traveling on board their SUV to Brgy. Talustusan when an unmarked motorcycle surfaced at the left side of their SUV and the rider fired at them for several times.

The vehicle fled from the scene and no description of the gunman was immediately available. Allegedly a witness said that there were two motorcycle-riding gunmen.

The PNP Naval police force is in hot pursuit and conducting an in-depth investigation to identify the gunmen. The motive is yet to be determined. – BiliranIsland.com


Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luke

1 of andere wrakende ex? Of een verzuurde business deal?


Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Adik

Jemig.

Nou ja, de brabant link gaat uit van zelfdoding.

De gegeven FB link heeft in zijn vriendenlijst nog een profiel onder dezelfde naam. Zal hem wel zijn vermoed ik.

Op de fb pagina van biliran website wordt door enkelen gespeculeerd, waaronder iemand die uitgaat van een ex die te veel geld heeft om opdracht te geven iemand te vermoorden. Money hunger ofzo. Mijn eerste gedachte was dat ik het opmerkelijk vond dat de 22 jarige ongedeerd bleef. Anderzijds een 74 jarige met een 11 jarig kind een 22 jarige vriendin... Dan bestaat er waarschijnlijk ook een ex.

Ik ken de beste man niet en heb weinig zin om er verder over te speculeren. Mag de 11 jarige jongen maar spoedig herstellen en de dader gevonden worden.

PS. Er is dezelfde dag nog een moord gepleegd volgens die biliran website. Maar dan op een 34 jarige pinoy. Afgaande op het aantal reacties maakt deze moord een stuk minder beroering.

Wat een treurigheid dit soort berichten.  :ripba8:

Fail_over

Tja, treurig. Tis het (niet meer zo ) vredig eilandje van mijn schoonfamilie. Ik zal er met gemengde gevoelens naar terug gaan.
Als dat is.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

We zullen het onderzoek(als er al een grondig onderzoek gedaan wordt) moeten afwachten om de "ware" toedracht te kennen.
Wat mij wel opvalt, De man dood en het zoontje die waarschijnlijk achterin zat, in de borst(chest) geschoten, de vriendin die waarschijnlijk naast hem zat ongedeerd, hoewel ze eerder in de vuurlijn zat dan de jongen.... het zijn maar speculaties, maar het sluit de ex wel uit, want die had er zeker geen probleem mee gehad dat de "bijzit" er ook het loodje bij neerlegde. Dat haar zoontje neergeschoten werd zou de ex ook niet gewild hebben ....alhoewel hier weet je nooit. Een zakelijk motief blijft altijd een mogelijkheid , maar dan weer waarom het zoontje .... kan per ongeluk zijn , maar met gunmen  :weetikniet:
Het is allemaal maar speculatie . Hier in cdo zijn er bij mijn weten 2 moorden gepleegd op buitenlanders in opdracht van een "ex" , 2x was de "nieuwe vriendin " mee hemelen... Dus  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

opinie

 :denk:
Stel de schutter staat ter hoogte van de linkerzijspiegel. Dit geeft een breder doel dan enkel de linkerzij van het doelwit. De kogels die het doel missen zullen dan ook niet de bijzitter raken. Echter de passagier rechtsachter zit dan in de trajectlijn van de kogels. Als het kind achter de moeder zit, zijn de verwondingen "collateral damage" (nevenschade)[nb]Nevenschade (ook wel randschade of collateral damage genoemd) is onbedoelde schade die wordt toegebracht tijdens een aanval die tegen iets of iemand anders is gericht.[/nb].
Je kan geen enkele verdachte uitsluiten dus.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

gertve

Familie van de 22-jarige vriendin misschien? Speculaties, ook van mijn kant.

Er is trouwens nog een facebook pagina van de man: https://www.facebook.com/henk.nuijts.9


opinie

Enkele jaren geleden werd een Belg neergeschoten.
Meerdere kogels waarvan één zijn ruggengraat trof. Korte tijd erna was hij weer in België. Resultaat van de schietpartij was een rolstoel en een stoma. Ik hoorde dat hij onlangs overleden is.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Chowking

Doodgeschoten Nederlander raakte verstrikt tussen Filipijnse vrouwen

De 74-jarige Henk Nuijts is op het Filipijnse eiland Biliran in zijn auto vermoord, terwijl zijn 11-jarige zoontje naast hem zat. Beschuldigende vingers wijzen naar zijn twee Filipijnse vrouwen.

Victor Schildkamp 29-06-16, 22:00 Laatste update: 22:25

9 reacties

Een paar maanden geleden kwam hij ineens een 22-jarig grietje tegen
Stevie
Een kleinzoon van het slachtoffer bevestigt wat Filipijnse media melden: het gaat om Henk Nuijts, een Nederlandse zakenman van 74-jaar. Afgelopen zondag reed hij met zijn 11-jarige zoontje Jake én zijn nieuwe vriendin van 22 in de plaats Naval op het eiland Biliran, toen er plotseling een motorrijder naast de auto opdook die het vuur opende. Nuijts overleed later in het ziekenhuis.

Zijn zoontje werd naar verluidt in de borst getroffen, maar is voor zover bekend buiten levensgevaar. Hij ligt nog in het ziekenhuis. Nuijts' jonge vriendin bleef ongedeerd.

Relatie
Wie was de opdrachtgever voor de schutter? Zowel op de Filipijnen als in Nederland wijzen familie en bekenden van Henk Nuijts naar de twee Filipijnse vrouwen met wie hij een relatie heeft. Nuijts leefde al jaren op de Filipijnen. Zijn Nederlandse kleinzoon Stevie (25) is een afstammeling uit de tijd dat zijn opa Henk nog met een Nederlandse getrouwd was.

Alweer enkele decennia geleden ontmoette de zakenman de Filipijnse Jigie, die meer dan een kwart eeuw jonger is. Met haar kreeg hij zoontje Jake dat tijdens de schietpartij in de auto zat. ,,Maar een paar maanden geleden kwam hij ineens een 22-jarig grietje tegen'', zegt Stevie. ,,En daardoor liep zijn relatie met Jigie in de soep. Jigie is sinds korte tijd ook in Nederland, om te werken. Maar ze waren nog getrouwd.''


Lees ook
Nederlander doodgeschoten op de Filipijnen
Nederlander doodgeschoten op de Filipijnen
Lees meer
Opa was best op de centen, en Jigie vond inderdaad dat ze te weinig had gehad
Stevie
Grond
Stevie bevestigt de verhalen uit de Filipijnen dat zijn opa en Jigie samen een stuk grond bezaten dat Henk voor veel geld heeft verkocht. Jigie zou ontevreden zijn met het deel van het geld dat zij ontving. Om die reden wijzen bekenden van Henk Nuijts op de Filipijnen naar Jigie als 'brein' achter de liquidatie.

Onzin, zegt de kleinzoon: ,,Opa was best op de centen, en Jigie vond inderdaad dat ze te weinig had gehad. Maar ze was daar helemaal niet zo boos over. En waarom zou zij op mijn opa laten schieten terwijl haar eigen zoon ook gewond raakte en zijn nieuwe vriendin niet? Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat Jigie niks met zijn dood te maken heeft.''

Mailtje
Vanuit Nederland gaat de beschuldigende vinger juist naar de nieuwe jonge vriendin van Nuijts. ,,Bij ons leeft het idee dat zij ermee te maken heeft'', zegt Stevie. ,,Als je ziet hóe snel ze hem onder de grond wil hebben. Binnen één dag! Mijn moeder, Henks dochter dus, kreeg nog net een mailtje: je vader is dood, wil je komen, hij wordt morgen gecremeerd'. Dat is raar toch? Ze heeft haast. Maar de crematie is voorlopig nog tegengehouden.''

De Filipijnse justitie onderzoekt de zaak. Geen van de vrouwen is momenteel in beeld als verdachte. Buitenlandse Zaken wil alleen bevestigen dat inderdaad een Nederlandse man zondag is doodgeschoten.


Link: www.ad.nl/buitenland/doodgeschoten-nederlander-raakte-verstrikt-tussen-filipijnse-vrouwen~abb127e9/