Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Laptop probleem.

Gestart door peldoman, vrijdag 19 augustus 2016, 06:39:16

Vorige topic - Volgende topic

gertve

Voor wat betreft de windows updates, je zou eens kunnen kijken naar wsus offline. Dan kun je zelf bepalen welke patches je wilt binnen halen en dan ben je iets meer in controle.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Wel met de normale wsus, maar niet met deze.
https://tweakers.net/downloads/38151/wsus-offline.html

peldoman

WSUS ,   Beste bezoeker,

Tweakers beperkt de functionaliteit van de site voor bepaalde landen om zo de spam, oplichting en misbruik te beperken.

Jouw IP-adres (182.18.250.204) is herleid tot landcode PH en dat land valt onder deze beperking. Jouw IP-adres is daardoor uitgesloten van het plaatsen van reacties op Tweakers.


Dit heeft er in 1e instantie niets mee te maken , maar doet mij herinneren dat na mijn eerste nieuwe installatie, ik verschillende keren de melding
kreeg dat mijn registratie nummer , key code van mijn legale W8 niet werd geaccepteerd.
Melding betrof mijn aankoop en instal. in Nederland, en ik zit nu in de Filipijnen , dat kan niet zegt Microsoft.
Of dat er iets mee te maken kan hebben? een soort beveiliging voor hun windows os?





Ik heb schone installatie gedaan met de instellingen een keer op Nederland, en ook geprobeerd met alles op de Filipijnen, iedere keer problemen.
Moest een talenpakket instaleren, ja hoe? als je aan het instaleren bent.


Lenn

Ja hoor.Breng hem maar langs en geen schooling of opleiding daarvoor.Beter kunnen we het toch niet maken?Is toch een stuk eenvoudiger dan een gevonden Ipad te hacken.
Als ik hem niet kan fixen staat mijn reputatie op het spel.Zie het als een uitdaging.Dus kom maar op Peldoman, of je kan er ook voor kiezen een locale repairman.Die jongens zijn behoorlijk goed.

peldoman

Heb er 3 lokale experts bijgehad, grote borden op hun zaak, alle pc en laptop reparaties.
een kon de aan/uitknop niet vinden, de andere dacht dat de batterij onder het touchpad zat.
Toen was het de schuld dat de laptop zo groot was, tis een 17.3 inch  die kenden ze niet hier, ja mijn broek
is menig maal afgezakt.

Ben nu per 10 aan het uploaden, iedere keer kijken of er iets is veranderd.
Verder ben ik erachter gekomen dat ik geen Group Policy Editor op heb staan, daar kan ik hem nog 20% mee versnellen , of die in een van de updates zit??
Ik kom er wel achter, alleen gaat het me niet snel genoeg om erachter te komen.

Luc

Op de website van Lenovo kijken of er geen windows 10 drivers voor uw laptop zijn. Kan zijn dat je die na de windows install ook nog moet installeren.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

gertve

Voor de group policy moet je eerst gpedit downloaden:
http://drudger.deviantart.com/art/Add-GPEDIT-msc-215792914, optie voor downloaden staat rechts boven.
Deze installer moet je uitvoeren om gpedit.msc te installeren.

Vervolgens:
Once downloaded Install as admin
Go to  C:\Windows\SysWOW64
copy the following:
      Folders: GroupPolicy & GroupPolicyUsers
      and file gpedit.msc
Paste them in the following locations:
C:\Windows\System
C:\Windows\System32
Now hit WINDOWKEY + R
Type: gpedit.msc


peldoman

Dank je Gertve, heb ik al geprobeerd kreeg een foutmelding dat het niet kon, zal het eens met jou URL proberen.

Ronny55

Als ik het goed begrijp heb het de keuze gemaakt "terug naar fabrieks instellingen" . Dan begrijp ik de hoeveelheden opdates....om dat te vermijden moet je een back-up van je systeem maken en naar daar recoveren....Bij je up-date naar W10 wordt het na de installatie gevraag of je een "back-up image" van je systeem wilt maken. Je kan ook een opstart voor W10 op een USB stick in geval je "Crasht" die zoekt dan je Back-up image wel op en installerd die. Maar ok , dat zijn vijgen na pasen...

dit gezegd zijnde, begrijp je probleem niet goed , terug naar fabrieksinstellingen, dan updaten, dan zou ie het perfect moeten doen....Er zijn idd "hardnekkige" virussen waar je zelf met een nieuwe installatie niet vanaf geraakt. Of neem je mss het probleem mee naar je nieuwe installatie via "windows old" dat is een map die bij iedere herinstallatie gemaakt wordt.....Als je een DVD oF een USB windows 10 hebt is het maar een klein probleem, Je laat je harde schijf formateren (op je eigen laptop kan dat niet) je bouwt je harde schijf uit en verbind deze met een andere PC , deze kan dan de harde schijf probleemlos formateren en alles erafgooien ....enkele malen herhalen om zeker te zijn dat alles weg is.  daar na terug in bouwen en via dvd of usb de nieuwe installatie doen...
Het klinkt ingewikkeld , maar dan ben je er 100% zeker van dat de "malware" weg is.
PS, om je harde schijf op een andere pc aan te sluiten kan je met enclosure er een externe harde schijf van maken en via USB aan sluiten. Heb je te weinig ervaring , begin er dan zelf niet aan. Zelf heb ik deze methode al enkele keren gebruikt met succes. Als je nog vragen heb , vraag maar op .

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

peldoman

Ronny55, heb in 1e instantie fabrieksinstellingen gedaan, daarna Windows old en ook een keer recovery.
Er zit een recovery van Lenovo op, die laat ik wel eens een back-up maken als het systeem lekker draait.
Toen dat niet hielp heb ik een format gedaan, het virus ben ik kwijt , probleem is dat bij een nieuwe installatie
het systeem zelf updates gaat uitvoeren. Dat heb ik nu uitgezet.
Als hij dat gedaan heeft , je opnieuw moet opstarten, dan begint de ellende.
Niet meer kunnen downloaden , webpagina's die niet openen ,zeer traag internet .

Toen ik deze laptop kocht stond er W8.1 op ,  later kreeg ik de kans om hem gratis te upgraden naar W10, ook gedaan.
Nooit problemen, systeem liep lekker.
Op 29 juli is Microsoft gestopt met gratis, nu moet je W10 kopen , 8000 Peso in de Mall, is het mij niet waard, W8.1 is ook goed voor mij.

Adviezen die ik op Google lees zijn, automatische updates uit zetten, en bij Group Policy de instellingen wijzigen .

Dus het virus ben ik kwijt, het zit hem in de updates.





Ifugao

Er zijn genoeg Torrents te krijgen met Windows 10 ver.1511 zonder virussen etc. Gratis en voor niets.
Kijk maar eens op https://thepiratebay.org/search/windows%2010/0/99/0