Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Laptop probleem.

Gestart door peldoman, vrijdag 19 augustus 2016, 06:39:16

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

De beste upgade voor mijn computer was het kopen van een SDD.De computer start up binnen 5 sec.En  mijn media staat op een 3T HD.

peldoman

Ja jullie hebben gelijk, irriteert mij ook die fabriek software , het is natuurlijk goed bedoeld van ze, backups , Lenovo power DVD, Feriface geen paswoord meer maar je kop ff voor de webcam houden.
Maar ik mot dat ook niet.
Mijn zoon is ICTer , alleen hij is op vakantie nu, teamviewer en hij kan het probleem zo fixen, maar dan moet ik 1 week wachten.
En ze noemen mij hier en in  :nederlandsevlag: al Hennie impatient, dus dan maar via het forum advies vragen.

gertve

Citaat van: Lenn op maandag 22 augustus 2016, 14:19:35
De beste upgade voor mijn computer was het kopen van een SDD.De computer start up binnen 5 sec.En  mijn media staat op een 3T HD.

Ik zou eigenlijk geen computer meer willen zonder SSD! Eenmaal gewend wil je niet meer zonder  :thumb:

Luke

Een SSD is inderdaad de "snelste" oplossing, maar zorg voor een goeie back-up.
Een klassieke HDD geeft normaal tekenen van degradatie en men kan in de meeste gevallen nog snel een kopij (klonen) maken.
SSD daarentegen gaat meteen onderuit en verliest data in 1 klap!
De betrouwbaarheid van SSD zal (hopelijk) in de toekomst wel verbeteren maar tot dan zet ik enkel het OS en applicaties op een SSD. Data staat op verschillende HDD.

Lenn

Moet straks wel weer de boel upgraden want Len wilt zo'n VR bril.De HTC vive spreekt mij het nog meest aan.Koop hier iedere 3 jaar een nieuwe onderdelen computer.Dus dat word flink in de buidel tasten.

peldoman

Denk dat de buidel er niet veel lichter van zal worden Lenn.

opinie

Het grote nut van een SSD (Solid State Disk) is de snelheid. Nadeel is de prijs.

Het OS en belangrijke programma's horen op de SSD: snel opstarten en de OS en programma's heb je wel een CD/DVD en sleutels van. Data (documenten en foto's) kan op een tragere HDD. Back-up van beide op een externe HDD.

Eerlijk gezegd vind ik een laptop niks als het voor gebruik in huis is. Desktop is voordeliger om op te bouwen en/of uit te breiden. Als je wil sluit je hem aan op een flat screen. Dan zie je tenminste wat je typt.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

peldoman

Zo moeilijk mee te nemen in het vliegtuig!

Lenn

Voor vakanties heb ik ook een laptopppie,hoeft ook niet zo snel te gaan als mijn desktop.Dus voor thuisgebruik is een desktop veel voordeliger.En ook qua mogelijkheden.Heb een 256G SSD en een 3T harddisk
Voor een upgrade naar en VR bril moet ik dus een nieuwe motherboard, processor, videocard, memory kopen.Nu kan ik dat wel betalen, maar ik kijk ook naar wat beschikbaar is op VR.
En we zijn kuriput.Een beeje video, zoals de gtx750 kost al snel 200 tot 300 euro, en dat zijn  de minimum vereisten.Snap ook niet waarom die videokaarten zo duur zijn?

Ifugao

Citaat van: Lenn op woensdag 24 augustus 2016, 13:39:55
Voor een upgrade naar en VR bril moet ik dus een nieuwe motherboard, processor, videocard, memory kopen.

Ik weet er niet veel van, maar ik heb altijd gedacht dat deze VR-dingen met je smartphone gingen en weinig te maken hebben met de PC??