Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vraag over vriendin

Gestart door Waskonius, maandag 22 augustus 2016, 12:29:48

Vorige topic - Volgende topic

pagud

Bye bye pinay, see you in pinas na lang, laat haar haar boeltje nemen en terug naar afzender :atyourservice:

Waskonius

Op dit moment heeft ze geen verblijfsvergunning en ons huwelijk is in behandeling. Ze praat dikwijls over haar familie en lijken ok mensen. De ene zus is getrouwd met een EU burger en ook haar familieleden werken. Er is ook nog niet gevraagd om geld naar ginder op te sturen.

Enkel lijkt het niet vooruit willen in het leven de belangrijkste problemen. Er dtaat nergens mate op..

Herbie

Ja dan zou ik dat huwelijk maar rap annuleren :daag: :benweg: :benweg:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Waskonius

Kan zoiets geen problemen voor mij veroorzaken? Ze dreigde er ook mee naar Nederland te verhuizen nunik voet bij stul hou...

Riens

Zorg dat ze je huis niet leeg haalt..........

Zet haar koffer maar bij de deur.

Adik

Enkel lijkt het niet vooruit willen in het leven de belangrijkste problemen.

Is dit niet gewoon onzekerheid? Zich minder voelen vanwege de gebrekkige baan-kansen bijvoorbeeld?

Hebben jullie een kinderwens?

Ik ken ze wel, die types die elke dag in het jaar vakantie willen vieren, en gewoon een provider nodig hebben om het te faciliteren.

Maar ik weet ook uit ervaring dat een gebrek aan autonomie, mogelijkheden competenties te ontwikkelen of gewoon verbondenheid missen (bv met familie) behoorlijk depressief kunnen worden en elke motivatie verliezen. En ja, dan is een "compensatie" of een "geluksmomentje" door iets aan te schaffen verleidelijk want dan ben je even afgeleid.

Het verbaasd me een beetje dat ze au-pair was (ze was ondernemend genoeg daarvoor), en neem ik aan die verdiensten deelde met thuis en nu met jou onder 1 dak geen cent naar haar familie op stuurt?

Ik denk dat je eens goed met haar moet praten. Vooral vragen stellen, luisteren, proberen te begrijpen, interesse tonen voor wat ze nu echt wil.


Sterkte.  :hoedjeaf:


En opletten of ze niet vreemd gaat.

@Rich,
Leuk fimpje over tampo. Gelukkig kan ik mijn gezicht goed in de Frank de Boer plooi houden :lachen:

klootzakken (voorheen Jens)

als je er nu al geen goed gevoel bij hebt ?   dan moet je daar op zeker aan werken . een filipina is normaal gesproken heel makkelijk in omgang en ook naar uw fam toe . ergens zit er dan iets niet goed ,of zij wil geen vrienden maken waarvan zij zeker weet dat het nadien vijanden worden , of het kind zit anders in elkaar dan de meeste pinai .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Waskonius

Adik. Ik denk dat jou analyse ook de juiste is. Ook is er op dit moment geen geld om op te sturen naar de familie. Ik heb zowat al mijn abbonementen opgezegd want elke keer ik thuis ben van mijn werk is er wel iets dat moet gekocht worden en keer ik terug met telkens 50 euro van de supermarkt. Hier ben ik dan ook mee gestopt, en toen begonnen de problemen. Heb ik iets gehaald van de slager of supermarkt moet het binnen de week op..

Luke

Citaat van: Waskonius op maandag 22 augustus 2016, 18:59:48
Adik. Ik denk dat jou analyse ook de juiste is. Ook is er op dit moment geen geld om op te sturen naar de familie. Ik heb zowat al mijn abbonementen opgezegd want elke keer ik thuis ben van mijn werk is er wel iets dat moet gekocht worden en keer ik terug met telkens 50 euro van de supermarkt. Hier ben ik dan ook mee gestopt, en toen begonnen de problemen. Heb ik iets gehaald van de slager of supermarkt moet het binnen de week op..

De gewoonte hier in de PH is dat men eten gaat kopen op het moment dat het nodig is. Iets kopen lange tijd op voorhand is "geldverkwisting" in hun ogen.
En "dreigen" om naar Nederland te vertrekken??? Dat is al een indicatie dat ze het niet ziet zitten met U!
No money, No honey!

Riens

Bij mij komt het idee op dat je nog jong bent Waskonius en jullie voor het eerst op jezelf wonen.

Alleen vraag ik mij af, wil ze naar NL om te wonen of om weer als Au-pair aan de slag te gaan? Daarnaast is ze Au-pair geweest in NL/BE dus ze zou moeten weten hoe het gaat in een BE/NL gezin en dat er anders ingekocht wordt. Hier heeft immers iedereen een koelkast.

Ik weet niet of ze wil werken maar dat gaat natuurlijk moeilijk als ze geen verblijfstatus heeft......