Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Martial Law en geld in de Filippijnen

Gestart door peldoman, woensdag 7 september 2016, 15:55:00

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Ik neem aan dat iedereen die in de  :smiley-philippines: woont weet, dat mocht
er een Martial Law uitgeroepen worden, Internationale banktransfers bevroren kunnen worden.
De Amerikanen die hier wonen hebben van hun regering/ambassade het advies gekregen geen
grote sommen geld hier op de bank te laten staan, maar het terug te boeken op hun Amerikaanse rekening.
Ook hebben ze het advies gekregen om voorlopig geen grote aankopen te doen, zoals huis/auto etc.

Bron: 2 Amerikanen die ik vandaag gesproken heb, en mij de brief lieten lezen.

Nou hoef ik mij persoonlijk geen zorgen te maken, ik ben maar een arme sloeber, maar ik heb begrepen dat er
onder de leden hier enkele welgestelden zitten.

Voor hen dus ff deze update!

bananacreek

Die Amerikanen hebben altijd wat de zeggen....dat ik hier kwam in 1979 was het ook Martial Law tot 1983 en ik heb nog nooit een probleem met geld over maken gehad tijdens die periode en toen was er nog niet eens internet banking....... :lachen: :lachen: :lachen:


peldoman

Het is ook maar een mededeling Creek, ik hoorde het vandaag, maar mocht het gebeuren
dan bestaat de kans dat ze het kunnen doen.
Misschien zou jij er eens wat over kunnen vertellen, hoe heb je dat destijds ervaren?

bananacreek

In Dumaguete merkte je daar maar weinig van want toen was er ook geen curfew tot 2200 uur meer en zolang je als blanke maar terzijde blijft dan is er niets te vrezen naar mijn mening...maar tijden veranderen natuurlijk want toen werden de foreigners met meer respect behandeld als nu omdat er toen veel minder waren.....

Toen had je wel het probleem dat militairen en politie abusief waren als ze gingen drinken en gewoon niet voor hun drank betaalden..... :run: :run: :run:

Maar zolang het hier niet als Venezuela gaat worden.......valt er weinig te vrezen..... :thumb: :thumb:


Lenn

Ik heb een Ph asawa, dus weinig last.Tja, die kano's zijn wel erg bezig met de big brother.

Ronny55

We hebben wel een eigen huis . Meer overschrijven dan we nodig hebben om te leven heb ik nooit gedaan. De "martial low" daar vrees ik ook voor, denk dat het maar een kwestie van tijd is . Hoop wel dat ik hier verkeerd ben
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

peldoman

WikipediA

During the early years of Martial Law, the Philippine economy grew by a significant amount, spurred by heavy borrowing from transnational banking companies and government-to-government loans. By 1980, however, the heavy burden of foreign debt servicing took its toll in the economy, and mismanagement of important industries due to crony capitalism led the economy to a downturn. The assassination of popular opposition leader Benigno "Ninoy" Aquino Jr. in 1983 led to the pull-out of foreign capital from the country, resulting in negative GDP growth in 1983 and 1984.


bananacreek

Citaat van: peldoman op vrijdag  9 september 2016, 09:39:40
WikipediA

During the early years of Martial Law, the Philippine economy grew by a significant amount, spurred by heavy borrowing from transnational banking companies and government-to-government loans. By 1980, however, the heavy burden of foreign debt servicing took its toll in the economy, and mismanagement of important industries due to crony capitalism led the economy to a downturn. The assassination of popular opposition leader Benigno "Ninoy" Aquino Jr. in 1983 led to the pull-out of foreign capital from the country, resulting in negative GDP growth in 1983 and 1984.

Kijk......... during martial law tussen 1972 en 1983 Ferdinand Marcos plunderde bijvoorbeeld de VETERANS BANK helemaal leeg.... :negatief: :negatief: en het was later alleen RAMOS die de zaak weer boven water hielp.... :thumb: :thumb:



Hi forum boys....and no corruption cases against me..hatsekidee.. :lachen: :lachen: :hoedjeaf: :hoedjeaf: