Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rijbewijs in de Filippijnen 2016

Gestart door Margeb, vrijdag 9 september 2016, 08:10:22

Vorige topic - Volgende topic

toyoke

Citaat van: peldoman op zondag 11 september 2016, 13:48:17
Lenn ,Ik heb geen onder de tafel rijbewijs, is mij aangeboden.
En voor P1000 doe er mij dan maar 5 kan ze direct kwijt hier voor P4000 a P5000.
Ik heb het wel over een origineel geregistreerde he, zonder naar LTO te gaan.
Niet van een fixer maar van LTO mana...

mijn vrouw heeft 5 jaar terug ook rijbewijs onder tafel gekocht 10.000pesos
daarna hier in  :vl: geswapt voor europees B rijbewijs zonder probleem
het onder tafel exemplaar was volledig OK hier  :applaus: :applaus: :applaus:

voor de rest heb ik haar zelf leren rijden hier met een automaat
VEEEEEEEL goedkoper dan het hier te behalen in  :vl: :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja:
:lachen: :lachen:

there is always a way to.................. :floet:

toyoke

Citaat van: opinie op maandag 12 september 2016, 20:58:28
http://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/het-rijbewijs/internationaal-rijbewijs

Internationaal rijbewijs
Het internationaal rijbewijs heeft binnen de Europese Unie geen betekenis. Buiten de Europese Unie is het voor sommige landen echter vereist.

In veel landen is een Internationaal Rijbewijs vereist naast uw Nederlandse rijbewijs, als u daar als niet-ingezetene bij een tijdelijk bezoek een (motor)voertuig wil besturen. Ook als u een (motor)voertuig wilt huren, kan het verhuurbedrijf erom vragen. Het Internationaal Rijbewijs is 1 jaar geldig.

HEEELL raar mijn international rijbewijs is 3 jaar geldig
uiteraard op de  :smiley-philippines: al es control gehad van LTO en niks aan de hand papers are OK
en een mondelinge opmerking wegens geen helm daar het een grote baan ( snelweg of zo ) was
maar daar heeft mijn asawa ons onderuit gepraat  :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

opinie

Citaat van: toyoke op maandag  2 januari 2017, 20:51:05
Citaat van: opinie op maandag 12 september 2016, 20:58:28
http://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/het-rijbewijs/internationaal-rijbewijs

Internationaal rijbewijs
Het internationaal rijbewijs heeft binnen de Europese Unie geen betekenis. Buiten de Europese Unie is het voor sommige landen echter vereist.

In veel landen is een Internationaal Rijbewijs vereist naast uw Nederlandse rijbewijs, als u daar als niet-ingezetene bij een tijdelijk bezoek een (motor)voertuig wil besturen. Ook als u een (motor)voertuig wilt huren, kan het verhuurbedrijf erom vragen. Het Internationaal Rijbewijs is 1 jaar geldig.

HEEELL raar mijn international rijbewijs is 3 jaar geldig

Helemaal niet raar! Je bent een ingezetene van België. In België is het tot 3 jaar tenzij het gewone rijbewijs een kortere geldigheid heeft. Net zoals in Nederland is het internationale niet geldig in eigen land.

Citaat van: http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/rijbewijs/categorieen/internationaal_rijbewijs
http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/rijbewijs/categorieen/internationaal_rijbewijs
Internationaal rijbewijs

Ga, voor u naar een land buiten de Europese Unie reist, altijd eerst na of het land van bestemming het Belgische rijbewijs erkent. Is dat niet het geval, dan kunt u een internationaal rijbewijs aanvragen.

Het internationaal rijbewijs wordt u uitgereikt door de gemeente van uw woonplaats. Voor buitenlands ambassadepersoneel zijn bijzondere regels (externe link) van de wegcode van toepassing.
Als u naar de gemeente gaat om het internationaal rijbewijs aan te vragen, moet u de volgende zaken meenemen:

  • een recente pasfoto
  • uw identiteitskaart
  • het geldige Belgische rijbewijs
Het internationaal rijbewijs is geldig voor een periode van drie jaar vanaf de uitreikingsdatum. Als het nationale rijbewijs minder lang geldig is, neemt het internationaal rijbewijs die geldigheidsdatum over.

Als uw internationaal rijbewijs afloopt, als u het verliest of als het beschadigd of gestolen wordt, moet u tegen dezelfde voorwaarden een nieuw exemplaar aanvragen in de gemeente. Daarbij moet u het oude internationaal rijbewijs of een verklaring van diefstal door de Belgische politie mee afgeven.

In België mag u alleen met een internationaal rijbewijs rijden als u niet ingeschreven bent in België. Als Belg moet u dus op verzoek steeds uw Belgisch rijbewijs tonen.

Meer informatie over het internationale rijbewijs vindt u op de website van de Belgische Wegcode. (externe link)

Meer informatie op de website van de FOD Mobiliteit en Vervoer
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Stefano

Vraagje

Ik heb een verlopen student permit, en wil graag een non professional
Moet ik nu eerst weer een nieuw student permit aanvragen en een maand wachten???

En volgens de nieuwe regels moet je nu in het bezit zijn van een birth certificate, zal wel geboorteakte zijn
Maar zijn ze hier echt zo strict in?
Anders moet ik een geboorteakte aanvragen en naar hier laten sturen

Afgelopen jaar was het een stuk makkelijker, alleen je acr card meenemen met paspoort en klaar... :confused2:

Op palawan kan je makkelijk rijden zonder licentie maar binnenkort wil ik naar bohol en daar krijg je geen scooter mee zonder dat

En als laatst, sorry voor de vele vragen haha
Ik lees van vele dat ze een onder de tafel licentie hebben, is dat nog steeds zo makkelijk om aan te komen ?

tjenn

Ik heb vandaag na een jaar en 4 uur wachten eindelijk mijn plastieken versie van mijn filipijns rijbewijs gekregen. Is knapper dan dat papieren nu staat tenminste mijn knappe kop erop.  :lachen: Nu nog wachten op mijn platen dat is ook al 2 jaar aan de gang.