Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rijbewijs in de Filippijnen 2016

Gestart door Margeb, vrijdag 9 september 2016, 08:10:22

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


peldoman

De prijs hier onder de tafel is momenteel P6000 daarvoor moet je 1 x naar LTO voor een foto, via een webcam,
verder niks geen poespas.
Je hebt dan een officieel geregistreerde.
Maar zoals altijd, behaalde successen in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden alleen je moet je er wel even in verdiepen.






Bulldozer

Je kan toch gewoon de brief van de ambassade bijvoegen bij je aanvraag? Probleem opgelost. De ambassade heeft nog nooit een "vertaling" van het rijbewijs gegeven, alleen een verklaring dat het inderdaad een rijbewijs is.

http://filipijnen.nlambassade.org/binaries/content/assets/postenweb/f/filipijnen/nederlandse-ambassade-in-manilla/import/letter-to-lto.pdf

Lenn

Citaat van: peldoman op zaterdag 10 september 2016, 15:24:00
De prijs hier onder de tafel is momenteel P6000 daarvoor moet je 1 x naar LTO voor een foto, via een webcam,
verder niks geen poespas.
Je hebt dan een officieel geregistreerde.
Maar zoals altijd, behaalde successen in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden alleen je moet je er wel even in verdiepen.
Dan ben je zwaar opgelicht.Had niet meer mogen kosten dan 1000php.

peldoman

Lenn ,Ik heb geen onder de tafel rijbewijs, is mij aangeboden.
En voor P1000 doe er mij dan maar 5 kan ze direct kwijt hier voor P4000 a P5000.
Ik heb het wel over een origineel geregistreerde he, zonder naar LTO te gaan.
Niet van een fixer maar van LTO mana...

Margeb

Punt is dat de Ambassade sinds mei 2016 niets meer doet.
Ik heb het afgelopen week nog geprobeerd en kreeg onderstaande reactie terug van de ambassade

Geachte heer G :ikkeniebegrijp:,
Hartelijk dank voor uw bericht. Het klopt dat de ambassade u niet kan helpen met uw rijbewijs. Informatie over een Filipijns rijbewijs kunt u navragen bij de Filipijnse autoriteiten. Het telefoonnummer van de Filipijnse ambassade in Den Haag is: 070 360 4820.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een hele fijne dag.
Met vriendelijke groet,
R, J
Consulair voorlichter
( heb de naam van de dame die reageert verwijderd)

Punt is dat de Nederlandse( Europeese Unie) houding ten aanzien van het Nederlandse( europese) rijbewijs iet wat arrogant is. Als je wat verder zoekt op inet vind je de stelling dat  :nederlandsevlag: :eu: het rijbewijs al internationaal hebben verklaard, waardoor ze vinden dat andere landen dit dan maar moeten accepteren. Daarmee hebben ze dus eigenlijk maling aan de regels die per land, buiten de EU, gelden. LTO wil dat stempeltje zien of een authentication letter van de ambassade.

Sinds onze vriend DU30 aan het roer staat is het regelen met fixers ook goed minder geworden. Ambtenaren hier zijn, waarschijnlijk, wat bang geworden van de anti corruptie maatregelen. Als je er nu 1 vind die het regelt, zal je er goed voor moeten betalen lijkt mij. Gaat het mis, ben je je geld kwijt en heb je er misschien een groot probleem bij. Omkopen is ook hier strafbaar. Ik zou het persoonlijk niet meer zo regelen. Ieder voor zich uiteraard.

Woensdag ochtend ga ik gewoon de regeltjes van het land volgen en mijn student lisence " proberen" te halen. hehehe :run:


Lenn

Citaat van: peldoman op zondag 11 september 2016, 13:48:17
Lenn ,Ik heb geen onder de tafel rijbewijs, is mij aangeboden.
En voor P1000 doe er mij dan maar 5 kan ze direct kwijt hier voor P4000 a P5000.
Ik heb het wel over een origineel geregistreerde he, zonder naar LTO te gaan.
Niet van een fixer maar van LTO mana...
Dit staat zwaar in contrast met je vorige posting waar je naar de LTO gaat voor de picture.Ik huur ook iemand in die voor mij in de rij gaat staan,maar voor de picture moet ik daar toch echt zelf zijn.
Na het wachten en nemen v/d picture kan je weggaan en de ,,fixer" gaat voor jouw in de wachtrij staan.Dus zoveel valt er niet meer te fixen as in the old days.

Voor Margeb, het krijgen van een SP is eigenlijk een formaliteit.Het enigste waaraan je je zou kan irriteren is zijn de lange wachtrijen.Daarvoor kan je dus iemand inhuren die voor jou in de rij gaat staan.
Het kost je een paar 100 php extra.Met een SP mag je een jaar rondrijden.Heb hier ook zelf examen gedaan.Fluitje van een cent.Als vrijwel iedere pinoy een rijbewijs kan halen, steld dat examen ook niet veel voor.

peldoman

Nee, ik heb geen foto laten maken Lenn, ik heb niet eens een  :smiley-philippines: rijbewijs.
Rij al bijna 1 jaar op mijn motor hier, gisteren nog 200 km gereden .
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden!

Bulldozer

@peldoman, hoe doe jij dat dan? Zonder geldig rijbewijs rijden? Dan snap ik dat niet waarom dat nodig is als het toch zo simpel te fixen valt.
@Margeb, pagina 2 van de pdf die ik gelinkt heb is toch zo goed als een vertaling? Er staat ook een stempel van de ambassade op dus wat wil je nog meer.

peldoman

Ik ben 3 maal bij LTO geweest, laatste keer 3 maand geleden, iedere keer new policy, dan was dit veranderd dan dat.
En ze bleven maar hameren op die vertaling.
Nou toen kreeg ik een tip van iemand en daar maak ik gebruik van.
Ik kan daar hier op dit forum niet verder op in gaan.
Maar ik zal binnenkort weer eens met een copy van pagina 2 naar hun toe gaan , als mijn 90 dagen om zijn voor de ......... keer.