Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rijbewijs in de Filippijnen 2016

Gestart door Margeb, vrijdag 9 september 2016, 08:10:22

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: Bulldozer op maandag 12 september 2016, 15:03:23
@Margeb, pagina 2 van de pdf die ik gelinkt heb is toch zo goed als een vertaling? Er staat ook een stempel van de ambassade op dus wat wil je nog meer.
Wat nog meer? Dat het foutloos moet zijn.  :lachen:

Pagina 2:
BE See category A2, with trailer

Hoe zwaar een aanhangwagen mag zijn is afhankelijk van het rijbewijs:

Rijbewijs B: iedere aanhangwagen met een MTM van ten hoogste 750 kg. Indien MTM van aanhangwagen >750 kg, is het rijbewijs B voldoende als MTM van het samenstel niet boven de 3.500 kilo uitkomt. De aanhangwagen mag zwaarder zijn dan de lege auto.

Rijbewijs B+ (code 96): iedere aanhangwagen op voorwaarde dat de MTM van samenstel niet boven de 4.250 kg uitkomt en dat MTM van aanhangwagen niet meer bedraagt dan 3.500 kg

Rijbewijs BE na 1/5/2013 gehaald: aanhangwagen of oplegger met MTM van maximaal 3,5 ton.

Rijbewijs BE voor 1/5/2013 gehaald: aanhangwagen of oplegger van meer dan 3,5 ton, op voorwaarde dat de MTM van het samenstel minder is dan 12 ton.

Nu is het niet waarschijnlijk dat men in de  :smiley-philippines: een aanhanger zal benutten maar een brief van de ambassade met fouten is ook geen doen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

http://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/het-rijbewijs/internationaal-rijbewijs

Internationaal rijbewijs
Het internationaal rijbewijs heeft binnen de Europese Unie geen betekenis. Buiten de Europese Unie is het voor sommige landen echter vereist.

In veel landen is een Internationaal Rijbewijs vereist naast uw Nederlandse rijbewijs, als u daar als niet-ingezetene bij een tijdelijk bezoek een (motor)voertuig wil besturen. Ook als u een (motor)voertuig wilt huren, kan het verhuurbedrijf erom vragen. Het Internationaal Rijbewijs is 1 jaar geldig.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Margeb

Allen salamat po voor de tips en links.
Ik ga donderdag naar de LTO( morgen red ik het niet) met brief van Ambassade( bedankt Bulldozer) docs voor overschrijven en docs om examen te doen.
Neem een filipino mee om eventuele taal probleempjes te counteren en ik zie het wel.

Ik laat jullie de uitkomst weten. Zal wellicht pas van het weekend zijn, want we vliegen donderdagavond  terug naar Nederland voor vakantie.
Is kijken of ik me weer aan het Nederlandse verkeer kan aanpassen.  :lachen:


Margeb

Ik heb hem! Dat document van Bulldozer werd geaccepteerd, de rest van de requirements waren ook in orde.
Geldig Filipijns rijbewijs tot juni 2019!
Nu spullen pakken en Terminal 3 opzoeken. 3 weken Holland en een beetje door Europa toeren. Zit er hier 1 op de bank te springen om die ouwe lelijke stalen toren in Parijs te zien en Hollandse Nieuwe te proeven.

boldy

Kijk dat is toch mooi  en dat door de link van Bulldozer weten we dat ook weer  :thumb:

Verder wens ik je een goede vlucht en een plezierige vakantie.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Bulldozer

Citaat van: Margeb op donderdag 15 september 2016, 06:39:34
Ik heb hem! Dat document van Bulldozer werd geaccepteerd, de rest van de requirements waren ook in orde.
Geldig Filipijns rijbewijs tot juni 2019!
Nu spullen pakken en Terminal 3 opzoeken. 3 weken Holland en een beetje door Europa toeren. Zit er hier 1 op de bank te springen om die ouwe lelijke stalen toren in Parijs te zien en Hollandse Nieuwe te proeven.
:thumb:
Fijne vakantie! Wel met de trap naar boven in die toren en niet de lift nemen...

Herbie

@Margeb, je hebt hem zeg je. Heb je al je plastiekkaartje of alleen papier. Want de wachttijden zijn momenteel 3 maanden voor plastiekkaartje. Ik heb zelf voor mijn vernieuwing 2 maanden moeten wachten.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.


Margeb

Citaat van: Herbie op zaterdag 17 september 2016, 08:19:47
@Margeb, je hebt hem zeg je. Heb je al je plastiekkaartje of alleen papier. Want de wachttijden zijn momenteel 3 maanden voor plastiekkaartje. Ik heb zelf voor mijn vernieuwing 2 maanden moeten wachten.

Geen plastic, het papiertje. Kan ergens deze maand bellen of de kaartjes beschikbaar zijn...

Stefano

Aangezien het nogal vaak veranderd, wat is er nu eigenlijk nog nodig voor een Student permit?
Ik heb vorig jaar al een student permit gehad maar die is verlopen omdat ik in nederland zat afgelopen maanden
Er staat nu echter op de website dat je een birth certificate nodig hebt , terwijl afgelopen jaar een alien certificate voldoende was
Ook moet je aan kunnen tonen dat je  nog minstens een jaar in de filipijnen verblijft, zijn ze echt zo streng hierin ?

Wat is de makkelijkste manier om een student permit te krijgen met de nieuwe regels
En is het echt zo makkelijk als sommige mensen zeggen om een fixer in te schakelen om een geregistreerd non profesional te krijgen direct...