Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rijbewijs in de Filippijnen 2016

Gestart door Margeb, vrijdag 9 september 2016, 08:10:22

Vorige topic - Volgende topic

folkertjong

Citaat van: Bjorna145 op woensdag  7 mei 2025, 01:01:25Is laatst voor 10 jaar verlengt maar moet in die 10 jaar wel tweemaal voor een mediese keuring.

succes

Johan

Ze kunnen beter een psychologische keuring doen, zoveel idioten in het verkeer hier.  :lachen:

Luke

Citaat van: Bjorna145 op woensdag  7 mei 2025, 01:01:25Ga naar een rijschool toe en vraag wat het lessen kost incl rijbewijs.
Zo heeft mijn vrouw het ook gedaan.
Als je lest in een automaat krijg je ook een rijbewijs voor een automaat mag je niet in een handgeschakelde auto rijden.
Hand geschakeld rijbewijs mag je wel in een automaat rijden.
Vraag wel of dat motor rijbewijs inclusief is.
Ik heb het 13 jaar geleden gewoon via een persoon van de LTO bemachtigd dat kon toen nog moest wel een studentpermit hebben.
Heb nu een non professionel rijbewijs voor auto en motor.
Is laats voor 10 jaar verlengt maar moet in die 10 jaar wel tweemaal voor een mediese keuring.

succes

Johan

Die medische keuring is afgeschaft: (geen melding meer op de LTO website)
https://ltoportal.ph/periodic-medical-examination-pme/

tjenn

Ik voel me veiliger hier om auto te rijden dan pakweg in BelgiĆ« of Nederland. Het klinkt misschien raar  :laugh: maar hier kan je hoogstens 70 km per uur rijden meestal is het tussen de 30 en 60 wegens traficc of slechte wegen. Wat meer in de spiegels kijken links en rechts en u niet laten opjagen, met de jaren leer je heel wat bij over de rijstijl van de Filipino. :cheers:

koy

Citaat van: tjenn op woensdag  7 mei 2025, 11:18:20Ik voel me veiliger hier om auto te rijden dan pakweg in BelgiĆ« of Nederland. Het klinkt misschien raar  :laugh: maar hier kan je hoogstens 70 km per uur rijden meestal is het tussen de 30 en 60 wegens traficc of slechte wegen. Wat meer in de spiegels kijken links en rechts en u niet laten opjagen, met de jaren leer je heel wat bij over de rijstijl van de Filipino. :cheers:

Idd mijn ervaring is dat de Filipino's er alles zullen aan doen om een ongeval te vermijden. Dat is niet altijd heel veilig want je ziet soms 4x4 trucs rijden tegen 20 km/u meestal zijn dat vrouwen die met de wagen van de man rijden om ergens mss boodschappen te doen en tegen die snelheid rijden is niet altijd veilig. Soms zie je een 4x4 omdraaien op een heel drukke weg maar dat lokt maar zelden een ongeval uit - iedereen vertraagd en laat begaan.
Die rijstijl moet je je wel eigen maken in de Filippijnen als je zonder stress wil rijden.

grtjs koy
leven en laten leven...

Pinocchio

Citaat van: koy op zondag 18 mei 2025, 11:05:38mijn ervaring is dat de Filipino's er alles zullen aan doen om een ongeval te vermijden.

Dat is dan toch niet het geval voor de motorrijders die meer aandacht hebben voor tiktok op hun smartphone dan voor het verkeer rondom hen.

tjenn

Citaat van: Pinocchio op zondag 18 mei 2025, 12:11:30
Citaat van: koy op zondag 18 mei 2025, 11:05:38mijn ervaring is dat de Filipino's er alles zullen aan doen om een ongeval te vermijden.

Dat is dan toch niet het geval voor de motorrijders die meer aandacht hebben voor tiktok op hun smartphone dan voor het verkeer rondom hen.

:lachen: Daar heb je een punt. Alhoewel het ook al wat verbetert is. En zelfs een zebrapad beginnen er al een deel te kennen, Het komt nog goed  :thumb:

Pinkpanther

Beste members,

Ik zag onlangs dat mijn PHP rijbewijs 16 juli 2024 verlopen is .. :run: ...!!!

Het rijbewijs is afgegeven in Cebu city.....!
Is het mogelijk om een nieuw rijbewijs aan te vragen in Manila.
Is het nog zo dat je gewoon tegen een boete een nieuw rijbewijs krijgt ?

MvG  Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Luke

Citaat van: Pinkpanther op woensdag 13 augustus 2025, 11:44:41Beste members,

Ik zag onlangs dat mijn PHP rijbewijs 16 juli 2024 verlopen is .. :run: ...!!!

Het rijbewijs is afgegeven in Cebu city.....!
Is het mogelijk om een nieuw rijbewijs aan te vragen in Manila.
Is het nog zo dat je gewoon tegen een boete een nieuw rijbewijs krijgt ?

MvG  Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

https://lto.gov.ph/drivers-license/

RENEWAL OF DRIVER'S / CONDUCTOR'S LICENSE WITH EXAMINATION (EXPIRED FOR MORE THAN TWO (2) YEARS) AND/OR WITH TEN (10) OR MORE BUT LESS THAN FORTY (40) DEMERIT POINTS