Hoeveel kost een mixed couple gezin per maand?

Gestart door Jan69, zaterdag 17 september 2016, 19:52:37

Vorige topic - Volgende topic

Jan69

Los van huur of afbetaling woonlening, wat geven jullie uit per maand?  Een brood kost zoveel niet, maar als ze haar gewoon ontbijt verder zet met wat ze gewoonlijk eet (vissoep, enz).

Ikzelf als altijd alleenstaande kan heel goedkoop wonen. Minder dan 300€ per maand voor eten (3 tot 5€ op het werk). Kleding misschien ook max 100€ per maand.
Max 500€ per maand  dus.dus met 2 zou 1000€ moeten volstaan.  Eigen woning met geen lening. Inkomen van 36k€ per jaar netto (vakantieeld en eindejaarspremie niet meegeteld)

Dan is er nog 24k€ over voor al het overige (sparen voor vervanging auto, verzekeringen,  wat steun voor haar familie).
Door de huwelijkscoefficient zou er dab wel 4000€ bijkomen. Dus nog zo'n 28k€ te besteden voor luxe uitgaven  als uit gaan eten, ontspanning.





kristof19

Citaat van: Jan69 op zaterdag 17 september 2016, 19:52:37Dus nog zo'n 28k€ te besteden voor luxe uitgaven  als uit gaan eten, ontspanning.

Ge gaat toekomen Jan69. Ge kunt haar een schoon sjakoske cadeau doen. :jajaja: :thumb:

Fail_over

Wat geeft ze er jou voor terug??  :floet:  En wat is dat jou waard?  :denk:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Weet niet wat het leven in  :belgiesmiley:  :nederlandsevlag: nu kost, maar als je met een inkomen van 3000 euro/maand niet ruim kunt toekomen , dan moet je al een heel duur "hobby" (vrouw of vriendin) in huis gehaald hebben  :weetikniet: . 1000 euro /maand aan voeding is heel royal voor 2 personen , 100 euro/ maand aan kleding zal voor haar mss wat knap zijn .... zeker in het begin, 'n volledige wintergarderobe kost wel iets meer....Al bij al zou ik me met jouw inkomen, ver boven het gemiddelde, geen zorgen maken....
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Jan69

Citaat van: Fail_over op zondag 18 september 2016, 11:35:07
Wat geeft ze er jou voor terug??  :floet:  En wat is dat jou waard?  :denk:
Nu getrouwd en deze vragen zijn na een paar maanden voor mij actueel.

(de basiszaken ken ik nu wel, met 1000€ kom je goed toe om te leven (los van wagen, vakantie enz).

En als zovele voorbeelden, veranderd ze van karakter.

Wat geeft ze ervoor terug? Eigenlijk niet veel. Geen gemeenschappelijke interesses hier. Alleen maar filippijnse series kijken op Youtube waarin snotteren de enige zekerheid is.
De tijden dat je in de Filippijnen bent op verlof , dan bezoek je daar gezamenlijk dingen.
De 3 maanden voor de trouw was ok, de eerste maand na de trouw ook, maar sindsdien niet meer,

Ik heb geholpen aan werk voor haar. Maar haar eigen loon , oei dat kan niet gebruikt worden voor het huishouden (ik heb voldoende daar niet van).  Het meeste zal wegvliegen naar thuisland, alhoewel ze het daar niet nodig hebben.

Verkeerde keuze gemaakt?

ganda

Citaat van: Jan69 op zaterdag 18 maart 2017, 19:10:26


Wat geeft ze ervoor terug? Eigenlijk niet veel. Geen gemeenschappelijke interesses hier. Alleen maar filippijnse series kijken op Youtube waarin snotteren de enige zekerheid is.
De tijden dat je in de Filippijnen bent op verlof , dan bezoek je daar gezamenlijk dingen.
De 3 maanden voor de trouw was ok, de eerste maand na de trouw ook, maar sindsdien niet meer,

Ik heb geholpen aan werk voor haar. Maar haar eigen loon , oei dat kan niet gebruikt worden voor het huishouden (ik heb voldoende daar niet van).  Het meeste zal wegvliegen naar thuisland, alhoewel ze het daar niet nodig hebben.

Verkeerde keuze gemaakt?

Als je met een Filipijnse huwt dan huw je met de familie. En... die familie dat kost nu eenmaal centen.
Je schrijft zelf dat je voldoende hebt, dus zou geld geen probleem mogen zijn.

Geen gemeenschappelijke interesses hier, dat ziet er niet goed uit voor de toekomst.
Dus, het zou kunnen dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt.


Rich

Ben het niet met je eens Ganda dat als je met een filipina gehuwd bent, je per definitie getrouwd bent met de familie.

Heel veel hangt af (en dat vond ik zeer belangrijk toen ik mijn vrouw leerde kennen) dat de familileden een job hebben en financiëel hun eigen boontjes kunnen doppen.

NOOIT heeft er iemand van de familie iets gevraagd, behalve één keer, toen haar broer uit Masbate  dacht dat ik de boot naar Cebu zou betalen om ons huwelijk bij te wonen. Heb toen meteen neen gezegd omdat ik wist dat hij dat best zelf kon betalen en hij was er dus ook bij  :lachen:  Proberen waarschijnlijk, maar ik ben daar heel consequent in.
En als ze niets vragen, zoals haar ouders dan ben ik zelf ook eerder geneigd om uit eigen beweging te helpen als dat nodig zou zijn.

De oudste broer heeft geld zat en  helpt de familie als dat nodig is, en als de familie in Masbate samenkomt op mijn verzoek dan is hij de eerste om de helft bij te leggen  :jajaja: :thumb: 
Rich de Nederbelg.

ganda


Cosyns Guy

Citaat van: ganda op zaterdag 18 maart 2017, 22:47:49

@Rich: uitzonderingen bevestigen de regel.

Nu,dan ken ik toch tamelijk wat uitzonderingen.... :biggrinn:

flipjov

Hier gaat ook geen geld naar de Filipijnen en we werken beide fulltime en beide lonen komen op 1 gemeenschappelijje rekening, we hebben zelfs geen aparte rekeningen en over geld is hier nooit discussie geweest. We hebben hier zelf ons gezin en onze kosten dus.