Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ABN-amro gooit niet in EU wonende klanten eruit

Gestart door Fail_over, vrijdag 11 november 2016, 11:39:57

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

ABN Amro gaat 15.000 particuliere klanten wegsturen

Gepubliceerd: 11-11-16 06:15
Laatste update: 11-11-16 08:33
Deel
ABN AMRO gaat zo'n 15.000 particuliere klanten van de bank wegsturen. Het gaat om klanten die permanent buiten Europa wonen en hun bankdiensten in Nederland afnemen.
Daarbij zitten ook veel geëmigreerde gepensioneerden. Expats zijn uitgezonderd, aldus het financiële concern.

Ongeveer een kwart van de betreffende klanten heeft de Nederlandse nationaliteit. De andere gedupeerden dateren in veel gevallen nog uit de tijd dat ABN AMRO een veel grotere internationale bank was.

De stap past onder meer in de strategie van het financiële bedrijf om op het vlak van consumentenbankieren vooral een Nederlandse en Europese bank te willen zijn.

Lokale regels
Daarnaast spelen kosten en wet- en regelgeving een rol. ABN AMRO moet zich flink inspannen om in al die landen op de wereld aan lokale regels te voldoen.

De betreffende klanten krijgen vanaf eind november een mail met het verzoek om hun bankzaken of het afnemen van bepaalde diensten bij ABN AMRO te beëindigen en bij een andere bank onder te brengen. Daarvoor hebben ze zes maanden de tijd. Bij ABN AMRO bankieren in totaal ongeveer 5 miljoen particulieren.

Door: ANP
http://www.nu.nl/geldzaken/4349189/abn-amro-gaat-15000-particuliere-klanten-wegsturen.html
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

mars


Pjottr

Zijn er onder de nederlanders hier mensen die ee bericht hebben gehad?
Abn is de eerste maar de andere banken in Ned zullen volgen Voor veel mensen een probleem als je geld in Ned ontvangt zoals pensioen en je kunt dat niet meer in euros aanhouden
Stel je reist naar Nederland en jouw geld staat in Piso Hoe kom je dan aan euro's Ik kan hier geen euros kopen daarvoor zou ik naar Manila moeten
denk ik
Ik reis toch 1 a 2 keer per jaar die kant op
Afgezien van de morele kant van dit verhaal vind ik het schandelijk dat jij als trouwe klant op straat geflikkerd wordt Jaren hebben ze aan je verdiend
en nu word je gedumpt
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Lenn

Mars, de banken verdienen wel degelijk als je geld overmaakt naar het buitenland.
Zolang je geen schulden of credit hebt en je gebruikt je(NL) bankrekening louter om betalingen te doen verdienen ze juist niks.
Onlangs een telefoontje v/d BPI specifiek aan mij gericht dit keer.Mijn lening van 1M php was approved.
Ik wil helemaal geen lening, ook nooit aangevraagd.

Pjottr, jij woond toch ook in Davao?Euro's kopen?

1. bij de bank bestellen.
2. aldivinco moneychangers.
3. met mijn ATM card kan ik wereldwijd 200000php per dag(staat er goed) opnemen, en in het land waarin je verblijfd komt dat natuurlijk eruit in de nationale currency.

Pensioen of AOW krijgen.Open een euroaccount in de Ph. en je hebt nog steeds euro's.
Er zullen overigens genoeg Nl. banken zijn die hier op ingaan springen.

Pjottr

Citaat van: Lenn op zaterdag 12 november 2016, 10:01:46
Mars, de banken verdienen wel degelijk als je geld overmaakt naar het buitenland.
Zolang je geen schulden of credit hebt en je gebruikt je(NL) bankrekening louter om betalingen te doen verdienen ze juist niks.
Onlangs een telefoontje v/d BPI specifiek aan mij gericht dit keer.Mijn lening van 1M php was approved.
Ik wil helemaal geen lening, ook nooit aangevraagd.

Pjottr, jij woond toch ook in Davao?Euro's kopen?

1. bij de bank bestellen.
2. aldivinco moneychangers.
3. met mijn ATM card kan ik wereldwijd 200000php per dag(staat er goed) opnemen, en in het land waarin je verblijfd komt dat natuurlijk eruit in de nationale currency.

Pensioen of AOW krijgen.Open een euroaccount in de Ph. en je hebt nog steeds euro's.
Er zullen overigens genoeg Nl. banken zijn die hier op ingaan springen.

Ik heb begrepen dat ik voor een euro account naar Manila moet Klopt dat of kun je in Davao ook eenEuro acc openen en zo ja welke bank?
Ik heb BDO en PNB met mastercard vignet Kan ik dan in Nederland euros uit de automaat halen met de BDO of PNB card?

Euros kopen en cash meenemen is moeilijk Je mag geen grote hoeveelheden cash meenemen toch?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Cosyns Guy

Citaat van: Pjottr op zaterdag 12 november 2016, 14:31:43
Citaat van: Lenn op zaterdag 12 november 2016, 10:01:46
Mars, de banken verdienen wel degelijk als je geld overmaakt naar het buitenland.
Zolang je geen schulden of credit hebt en je gebruikt je(NL) bankrekening louter om betalingen te doen verdienen ze juist niks.
Onlangs een telefoontje v/d BPI specifiek aan mij gericht dit keer.Mijn lening van 1M php was approved.
Ik wil helemaal geen lening, ook nooit aangevraagd.

Pjottr, jij woond toch ook in Davao?Euro's kopen?

1. bij de bank bestellen.
2. aldivinco moneychangers.
3. met mijn ATM card kan ik wereldwijd 200000php per dag(staat er goed) opnemen, en in het land waarin je verblijfd komt dat natuurlijk eruit in de nationale currency.

Pensioen of AOW krijgen.Open een euroaccount in de Ph. en je hebt nog steeds euro's.
Er zullen overigens genoeg Nl. banken zijn die hier op ingaan springen.

Ik heb begrepen dat ik voor een euro account naar Manila moet Klopt dat of kun je in Davao ook eenEuro acc openen en zo ja welke bank?
Ik heb BDO en PNB met mastercard vignet Kan ik dan in Nederland euros uit de automaat halen met de BDO of PNB card?

Euros kopen en cash meenemen is moeilijk Je mag geen grote hoeveelheden cash meenemen toch?
Dacht dat je dat wel mocht  maar boven een bepaald bedrag het moet aangeven aan de douane bij binnenkomst in het land.

opinie

In- en uitvoer van contanten
Limiet: US$ 10.000
Maar...
In PhP is het limiet PhP 10.000

Overschrijding:
Vreemde valuta: customs
PhP: Bangko Sentral ng Pilipinas

Let op! Dit is geen 10.000 Euro (momenteel 9.200 Euro)

Grotere bedragen moeten aangegeven worden en men kan zich terecht vragen stellen over de veiligheid als men weet dat je bvb. 50.000 Euro contant bij hebt. Een .45 kogel is een kleine investering als die 50.000 Euro opbrengt. Ongeacht als deze enerzijds afgevuurd wordt of anderzijds in je bagage terecht komt en tijdens de arrestatie het geld verkeerd ingeboekt wordt.

Dan zal de transferkost van de bank het minste van je zorgen wezen. Had ik maar! Nee, te laat.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Lenn

Citaat van: Pjottr op zaterdag 12 november 2016, 14:31:43
Citaat van: Lenn op zaterdag 12 november 2016, 10:01:46
Mars, de banken verdienen wel degelijk als je geld overmaakt naar het buitenland.
Zolang je geen schulden of credit hebt en je gebruikt je(NL) bankrekening louter om betalingen te doen verdienen ze juist niks.
Onlangs een telefoontje v/d BPI specifiek aan mij gericht dit keer.Mijn lening van 1M php was approved.
Ik wil helemaal geen lening, ook nooit aangevraagd.

Pjottr, jij woond toch ook in Davao?Euro's kopen?

1. bij de bank bestellen.
2. aldivinco moneychangers.
3. met mijn ATM card kan ik wereldwijd 200000php per dag(staat er goed) opnemen, en in het land waarin je verblijfd komt dat natuurlijk eruit in de nationale currency.

Pensioen of AOW krijgen.Open een euroaccount in de Ph. en je hebt nog steeds euro's.
Er zullen overigens genoeg Nl. banken zijn die hier op ingaan springen.

Ik heb begrepen dat ik voor een euro account naar Manila moet Klopt dat of kun je in Davao ook eenEuro acc openen en zo ja welke bank?
Ik heb BDO en PNB met mastercard vignet Kan ik dan in Nederland euros uit de automaat halen met de BDO of PNB card?

Euros kopen en cash meenemen is moeilijk Je mag geen grote hoeveelheden cash meenemen toch?
HSBC.Ook in Davao.
Of je je BPO of PNB ATM ook in NL kunt gebruiken is navragen bij de bank.Geld ook voor je limiet en een evt. travel advisory.
Euro's kopen is dus heel makkellijk in Davao.Ga naar aldivinco.Wisselkoers is beter dan de meeste banken.(behalve de HSBC)

Het wildwest verhaal van Opinie kan je wel met een korreltje zout nemen.Als je grotere bedragen dan 9200 euro p.p. meneemt zal je de herkomst moeten kunnen aantonen.Dus niks aan de hand.