Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bijlage 3bis

Gestart door Kuya Danny, dinsdag 6 december 2016, 23:52:42

Vorige topic - Volgende topic

Kuya Danny

Wij gaan voor visum C (Visa for cohabitation - wettelijk samenwonen in Belgie),wat vul ik dan in op nummer 11? Men vraagt daar hoeveel dagen voor verblijf.

Ronn

dit is 90 dagen, duur van visum kort verblijf.

Rich

C visum is visum lang verblijf
Rich de Nederbelg.

Rich

Sorry, C is idd 90 dagen.  D is lang verblijf  :stomstomstom:
Rich de Nederbelg.

Kuya Danny

Nee je eerste commentaar was juist Rich,C is lang verblijf,ik weet alleen niet wat in te vullen wanneer ze de aantal dagen van verblijf vragen,ik zal daar dan maar C zetten denk ik

klootzakken (voorheen Jens)

 max 90 dagen is een max voor een toeristen visa ,als iemand korte blijft dan 90 dagen vul ja dat in . dus iemand die  30 dagen verblijft vult geen 90 dagen in maar gewoon 30 dagen ,dit is voor een toeristen visa . op een toeristen visa moet men ten alle tijden weer terug ,ook als men tussen tijds trouwt .

voor lang verblijf gelden natuurlijk andere regels , kan mij niet voorstellen dat u hier vraag 11 moet beantwoorden .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronn

Beste Danny,

Ik heb deze maand net de procedure wettelijke samenwoning afgehandeld,ik weet er is veel verwarring omtrent welk type visa,maar het is wel degelijk visa c, visa d is betreffende huwen,u kunt informatie daaromrent bekomen op de website van kruispunt migratie.

de groeten Ronny

Ronny55

Voor elke soort visa zijn dezelfde documenten in te vullen, vermits jij een "c " visa aanvraagt is "11" voor jouw "niet van toepassing"
:offtopic:
Waarom gewoon samenwonen ....is er een probleem om te trouwen of gewoon uit principe . Voor een cohabitatie visa moet je, voor zover ik weet, ook kunnen bewijzen dat jullie beiden vrijgezellen zijt. 'n Kennis van mij heeft het geprobeerd , geweigerd omdat zij geen "cenomar" kon voorleggen. Ken jullie situatie uiteraard niet, het is ook gewoon ter info, dat ik dit post, om je eventueel onnodige (financiële) stappen te besparen. 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kuya Danny

Ik ken al meerdere mensen met cohabitation visa die hier samenwonen,het enige dat erbij komt is dat je de relatie moet bewijzen,helemaal geen probleem voor ons want we zijn al meer den 2 jaar samen en de laatste keer dat ik daar was leefden we 9 maand samen,heb ook foto's vliegtuigtickets,emails,chats,telefoonbewijzen,op de website van de ambassade staat duidelijk vermeld dat de cenomar verplicht is Ronny,ik denk dat je kennis zijn huiswerk niet goed had gemaakt ;-)  De cenomar kan nu ook on line aangevraagd worden,kosten 415 pesos en wordt onmiddelijk op NSO papier geleverd en na een paar dagen al in je bezit,en laten legaliseren bij DFA kost 100 pesos bij 4 dagen processing en 200 pesos bij 1 dag processing en geen lange wachttijden daar op DFA

Ronn

Danny,
Wat je schrijft klopt helemaal,nog een goede raad,denk niet dat alles simpel en vlot gaat verlopen,weet ik uit ervaring.zorg vooral dat alle nodige documenten kloppen,want bij het minste gebrek gaat de zaak niet door.het zijn daar een bende muggezifters,maar moed niet verliezen en doorgaan,heb ik ook gedaan met positief resultaat. groeten  ronny.

Ronny55

Inderdaad , een cenomar van Nso is op zich geen probleem als je vrijgezel zijt. Maar daar wrong bij hem het schoentje......Zij kon er geen krijgen, daarom wilde ze ook alleen samenwonen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kuya Danny

Ik heb mijn formulier zo goed als volledig ingevuld,wat is nu de volgende stap,ermee naar gemeentehuis gaan alvorens ik deze verstuur naar de Filipijnen?